איך אסטרטגיה דיגיטלית יכולה להציל את העסק שלכם?

לרוב העסקים והחברות אין אסטרטגיה דיגיטלית מובנית.

איך אסטרטגיה דיגיטלית יכולה להציל את העסק שלכם? עסקים עולים למגרש הדיגיטלי ומשקיעים סכומי עתק בפרסום. אבל מתקשים לשלוט באיכות הקמפיינים הממומנים. שורה תחתונה, הם חיים בתחושה שהם לא מקבלים תמורה הולמת עבור הכסף. זה בהחלט מאתגר להתחיל לבנות מהלך מתוכנן שמתחשב בכל ההיבטים של השיווק, בכל פלטפורמה. למה זה לא קורה? כי בעלי עסקים ומנהלים בכירים מתקשים להבין את השכבות הרבודות של השיווק הדיגיטלי. אין להם תוכנית משולבת לתמוך בטרנספורמציה דיגיטלית ובצמיחה עסקית המבוססת על שיתוף הקהל שלהם בצורה יעילה באינטרנט. אז מאיפה מתחילים אם רוצים לפתח אסטרטגיית שיווק דיגיטלית?

מחקרים מוכיחים שאם אתם לא מציעים מענה הולם למתחרים על ידי פעילות שיווקית עקבית ונראות במנועי חיפוש ורשתות חברתיות, אז סביר להניח שאתם מפסידים הזדמנויות להגיע ללקוחות פוטנציאליים באינטרנט.

בואו נראה 10 סיבות שאתם יכולים להתייחס אליהן כאתגרים, או טוב יותר כהזדמנויות. אם אתם לא יכולים לשכנע את עצמכם או את שכבת הניהול הבכירה בחברה להשקיע באופן עקבי ומדוד בשיווק דיגיטלי, אז עתיד החברה שלכם בסכנה. אתם חייבים למשוך לקוחות חדשים באמצעות אסטרטגיה דיגיטלית. 

אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
שבע סיבות לכישלון בשיווק עסקים באינטרנט

1. אין תוכנית כתובה

אנחנו מגלים שלחברות ללא אסטרטגיה דיגיטלית אין מטרה אסטרטגית ברורה למה שהן רוצות להשיג באינטרנט ועל ידי כך להגיע ללקוחות חדשים או לבנות קשרים עמוקים ומעורבות גבוהה עם הלקוחות הקיימים. 45% מהחברות פועלות ללא אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מוגדרת, אבל הן משקיעות בקמפיינים ומתקשות למדוד את איכות ההשקעה במושגי החזר השקעה. הרבה כסף הולך לאיבוד בגלל טעויות. האם לארגון שלכם יש אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מוגדרת בבירור?

אנחנו יכולים לראות שבערך חמישית (17%) כן מגדירים את האסטרטגיה הדיגיטלית שלהם. זהו צעד ראשון וחשוב בתהליך לקראת אסטרטגיה משולבת. המקום אליו אתם רוצים להגיע הוא המקום שבו כל פעילויות השיווק הדיגיטלי מועדפות כחלק מההשקעות הכוללות בשיווק החברה או העסק. ואם אין לך יעדים עם יעדי שיווק דיגיטלי SMART, סביר להניח שלא תשקיעו מספיק משאבים כדי להגיע ליעדים ואתם לא מעריכים את התוצאות באמצעות ניתוח אנליטי שכולל מודלים מבוססים של החזר השקעה.

2. עובדים בלי מנהל דיגיטל ובתקציבים נמוכים.

לעתים קרובות אנחנו מזהים שלעסקים בכל הגדלים אין מספיק משאבים המוקדשים הן לתכנון והן לביצוע השיווק הדיגיטלי. הגורם האנושי הוא בדרך כלל חסר ניסיון ועסקים וחברות עדיין לא הפנימו את מידת החשיבות של גורם מקצוען בתוך הארגון שנותן מענה לכל ההיבטים של השיווק. סביר להניח שלמנהלים חסרים כישורי שיווק מקוונים/מומחים ספציפיים מה שמקשה על תגובה יעילה לאיומי מתחרים. חשוב מאוד להתחיל להעריך את מידת הידע שלכם בתחום. אם אתם מבינים שחסר לכם ידע רב. לא תוכלו לנהל את השיווק בעצמכם. המחיר שתשלמו יהיה גבוה והתוצאה נמוכה.

אנחנו ממליצים לכם לבחון את מידת השליטה שלכם בתחום בכל אחד מהתווך הפרמטרים של השיווק הדיגיטלי ולאחר מכן להגדיר יעדים כיצד עליכם להשתפר במהלך 12 או 18 החודשים הבאים ולהקים תוכנית מטרות מדורגת. אנחנו מגלים שלעתים קרובות, עסקים רבים נמצאים ברמה 1 או 2 וצריכים לשאוף להגיע לפחות לרמה 3 כאשר תהיה להם גישה מתוכננת ויכולת להתחרות מול מהלכי היריבים העסקיים.

איך בוחרים את כלי השיווק הדיגיטלים הטובים ביותר לעסק?
17 טיפים שיטיסו את המכירות שלכם בפייסבוק

3. המתחרים שלכם נוגסים בנתח השוק באמצעות ייעול השיווק הדיגיטלי

יש לזה מחיר. אם אתם לא מקדישים מספיק משאבים לדיגיטל, או שאתה משתמשים בגישה ללא אסטרטגיות מוגדרות בבירור, אז המתחרים שלכם מתחילים לנגוס בנתח השוק שלכם. למה? כי הם ממוקדים אסטרטגית ומוכנים להשקיע את המשאבים הדרושים. מהלך שיווק קבוע מתייחס להשקעות במדיה בתשלום, בבעלות ובאמצעות רווחים הדרושים לאורך מחזור החיים של הלקוח.  כאשר אתם נמצאים במרדף אחר לקוחות, יש צורך בהשקעה כדי לשמור על הנראות ולתמוך בהמרה ושימור ברציפות.

4. לא מכירים את קהל היעד או את נתח השוק

מסתבר שעסקים רבים בחרו בפתרון הצ'טבוט ודרכו הם מקיימים תקשורת עם הלקוחות. מבחינתם מדובר במהלך שגר ושכח. דרישת הלקוחות לשירותים מקוונים עשויה להיות מקור למכשול אם לא חקרתם את התחום. אולי, יותר חשוב, אם לא תבינו את השוק המקוון תגלו שאתם סובלים מנטישת לקוחות ונטישת עגלות בגלל כשלים וקצרים בתקשורת.

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

5. אין לכם הצעת ערך דומיננטית

רמי לוי הביא לשוק הצעת ערך דומיננטית. זו הייתה הצעת ערך שהשוק לא יכל לעמוד בפניה. "עוף בשקל". גם היום, אחרי כמעט עשרים שנים, עדיין זוכרים לרמי לוי את המהלך השיווקי. זו דוגמא מצויינת שתסייע לכם להבין לעומק את האסטרטגיה השיווקית. כחלק מהגדרת היקף ההזדמנויות בעת שימוש בגישה אסטרטגית לשיווק דיגיטלי, כדאי לחשוב כיצד חוויות דיגיטליות יכולות לשפר את המשיכה למותג שלכם. באיזו הצעת ערך אתם נתמכים בכל הפלטפורמות? זה כרוך בשיפור שירותים מקוונים, כלים אינטראקטיביים ואינטראקציות עם קהל דיגיטלי כדי לשפר את שירות הלקוחות. הצעת ערך דיגיטלית המותאמת לסוגים שונים של לקוחות תעזור לכם לבדל את השירות המקוון ולעודד לקוחות קיימים וחדשים לבצע את הליך המכירה באתר שלכם.

6. אתם לא מכירים מספיק טוב את הלקוחות

לעתים קרובות אומרים שדיגיטל הוא "המדיום הכי מדיד". אבל גוגל אנליטיקס ודומיו יגידו לך רק את נפחי הביקורים, לא את תחושת המבקרים, מה הם חושבים עליך כספק, כמותג, כנותן שירות. חשוב להשתמש בצורות אחרות של מחקר ובכלי משוב של משתמשים באתר כדי לזהות את נקודות התורפה שלך ואז לטפל בהן.

איך אסטרטגיה דיגיטלית יכולה להציל את העסק שלכם?
פיתוח וניהול מכונות שיווק אוטומטיות

7. כלים שלובים אופליין אונליין

כולם דוהרים אל הצ'טבוט. בעלי אתרים, עסקים וחברות התרגלו לשיטת השירות בעזרת הצ'טבוט. זה כמובן חשוב. אבל אסור לנו לשכוח את המענה האנושי. לקוח מתוסכל שלא הצליח לעבוד מול הצ'טבוט ולא קיבל פתרון, לא יחזור אליכם לעולם. לפעמים, החוויה שעבר אצלכם באתר תזלוג למדיה החברתית. הנזק יהיה בלתי הפיך. כדי  שפעילויות דיגיטליות יושלמו במערך אינטגרלי, חשוב לשלב את מערך השירות המקוון עם ערוצי תגובה מסורתיים. עם התוכנית המשולבת, הדיגיטל יהפוך לחלק מהפעילות השיווקית ולחלק מהעסקים כרגיל.

8. מבזבזים כסף וזמן באמצעות כפילות בפעילות

גם אם יש לכם מספיק משאבים, הם עלולים להתבזבז. זה קורה במיוחד בחברות גדולות יותר שבהן רואים חלקים שונים בארגון השיווק רוכשים כלים שונים או משתמשים בסוכנויות שונות לביצוע משימות שיווק מקוונות דומות. לכן אתם צריכים להשקיע באסטרטגיה שיווקית שמתאימה לכם ולצוות שלכם, כדי לתכנן, לנהל ולייעל את הערוצים והפלטפורמות הדיגיטליות. בצעו בדיקת החזר ה-ROI שלכם לאורך כל הפעולות השיווקיות. יכול להיות שיש ערוצים שבהם אתם מפסידים בגלל פעילות כפולה.

9. אתם לא מספיק מעודכנים

אנחנו חיים בעידן שהגבינה זזה כמעט כל יום. הקושי הוא בעובדה שצריך להתעדכן. אם אנחנו מתבוננים במותגים המקוונים המובילים כמו Amazon, Booking.com, Dell, Google ו-Zappos, כולם דינמיים – הם מנסים גישות חדשות כדי להשיג או לשמור על הקהלים המקוונים שלהם. אנחנו מפעילים כלי שיווק ואוטומציה ומציעים לגולשים הצעות ערך ומודדים את ההצעות על בסיס יומי. כדי לנהל את הפעילויות השיווקית הקבועה, אנחנו ממליצים על גישת תכנון של 90 ימים, כדי לתעדף את הפעילויות באמצעות תהליך צמיחה מדיד ומדוייק. מדד HOOKING. זה כולל 25 פעילויות מפתח דיגיטליות שאתם צריכים לשכלל בעקביות על ידי בחירה בפעילות השיווקית הרווחית ביותר.

10. אתם לא מבצעים אופטימיזציה

החלק הזה הוא החוליה החלשה ביותר בכל ארגון או חברה. המנכ"ל לא מודע לחשיבותו ולפעמים גם שכבת המנהלים הבכירה. אפשר לומר שזה שכיח בגלל שמדובר בתחומים מאוד מורכבים. כל פעולה שמבוצעת בארגון, תשפיע על הפעילות הדיגיטלית. זה לא שונה מהאופן שבו רואה חשבון חוקר את סך הפעילות של החברה ומפעיל עשרות מדדים כדי לנתח את הרווחיות. ברגע שאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם תאפשר לכם לקבל את היסודות הנכונים, תוכלו להתקדם ולנוע לקראת שיפור מתמיד של ההיבטים המרכזיים כמו בניית מותג, חווית משתמש באתר, שיפור איכות הלידים ושימוש בכלי אופטימיזציה שיביאו לעליה עקבית ברווחיות כתוצאה מהשיווק בדיגיטל.

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו

איך בוחרים את כלי השיווק הדיגיטלים הטובים ביותר לעסק?
שיווק בעזרת בינה מלאכותית

דו״ח הוקינג דיגיטל

מתנה! בדיקת נכסים בדיגיטל
לשיפור הרווחיות,
ללא עלות. צרו קשר בווטסאפ עכשיו
דוח הוקינג דיגיטל

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות