איך בונים משפך המרות אפקטיבי?

87% מהמפרסמים ברשתות החברתיות מתעלמים לחלוטין מהכללים הבסיסיים של משפך המרות

ועוברים מיידית למכירה. הצעת המכר שלכם היא מיידית ולכן הם נתקלים בהתנגדות מצד לקוחות. אם תזכרו מדוע התעלמתם מעשרות מודעות שפגשתם בפייסבוק? מה הייתה הסיבה שגרמה לכם להמשיך לגלול ולא להיעצר על מודעה? סביר להניח שהסיבה הייתה הצעת מכירה "קרה" שהוטחה בפניכם ולא הניע אתכם לגלות מעורבות. בפועל מפרסמים משלמים ביוקר על פרסום מהסוג הזה, מבלי להשיג תוצאות. זה בהחלט לא משפך המרות. זו התעלמות מוחלטת מהכללים במשפך המרות.

אז מה זה בעצם משפך המרות? משפך המרה הוא דרך להבין את הזרימה של לקוחות פוטנציאליים שהופכים להיות לקוחות משלמים. כשם שמשפך מנחה נוזל או אבקה לתוך פתח קטן, כך גם משפך המרה מנחה לקוחות להשלים את השלב האחרון או את הפעולה הסופית והרצויה (רכישה או אירוע המרה).

 

בשיווק דיגיטלי, משפך המרה הוא משימה מתמשכת שמטרתה להשיג, לשמור ולהגדיל את בסיס הלקוחות שלכם

תוך שימוש בטכנולוגיה ובכלים זמינים אחרים כדי לענות על הצרכים שלהם בצורה יעילה יותר. זה טיפוח לידים, מיקוד התנהגותי, שימור והפניות הלידים אל מוקד מכירות יעיל שיצליח לסגור עסקאות.

 

אופטימיזציה של משפך המרות

בצורתם הבסיסית ביותר, משפכי ההמרה עוקבים אחר מודל ה-AIDA הקלאסי (מודעות, עניין, רצון, פעולה). לא כל הלקוחות יצליחו להגיע עד סוף המשפך ויעזו להגיע לרכישה, כשהם עוברים כל שלב. אנשי מכירות ומשווקים חייבים תמיד לחשוב על דרכים חדשניות לבדיקה ואופטימיזציה של המשפך. הם צריכים לחנך את הלקוחות על היתרונות של מוצר וליצור מעבר חלק יותר ויותר מהחלק העליון של המשפך לתחתית.

מודעות

בתחילת התהליך, מספר רב של מבקרים בוחר לבקר באתר דרך ערוצי שיווק שונים. חשוב לשאול: מאיפה הם באים? אם דרך מודעה – מה היה שיעור הקליקים (CTR) שלכם? אם דרך תוכן — איזה תוכן מגיע לרוב האנשים? אם באמצעות חיפוש אורגני – כמה נשארו באתר שלכם כדי ללמוד עוד על המוצר או השירותים שלכם? השתמשו בנתונים שלכם כדי להבין אילו שיטות מיקוד עובדות עבורכם ואילו לא – זה יחסוך לכם כסף בטווח הארוך.

כוונה

בשלב זה, מטרת האתר היא לעורר את העניין של המבקר ולהשאיר אותו מעורב. התוכן הוא המפתח כאן, ויצירת יחידת המרה מדידה, כגון הודעה בזמן אמת עם הנחה או יחידת תוכן בעל ערך גבוה בתמורה למייל, יכולה לעזור לכם להתחיל להבין מי מתעניין ומי לא.

רצון

לאחר שהמבקרים נכנסו לשלב זה, הגיע הזמן לגדל ולטפח אותם ולהקל על כל נקודות כאב אחרות שיש להם. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי יצירת סדרה של אימיילים הכוללים תוכן מידעני ושימושי, שלא רק משקף את היכולות שלכם, אלא גם מארגן מחדש את הלך הרוח של הלקוח כדי שיוכל להפיק תועלת מהיכולות האלה. שימוש בתוכנת אוטומציה שיווקית יאפשר לכם ליצור זרם מנותב של לקוחות פוטנציאליים חדשים תוך המשך עיסוק במאמץ להבאת לידים חדשים

פעולה

בשלב זה, אתם רוצים שהלקוחות במשפך שלכם יקנו או ימירו באירוע שקבעתם בהתחלה. רק אחוז קטן מהלקוחות הפוטנציאליים יגיעו לשלב הזה, ולא כולם יעשו מעשה. ככל שתוכלו להדריך ולטפח יותר לידים לשלב זה, כך הסיכוי שלכם לסגור מכירה גבוה יותר. לא הכל אבוד אם הלקוח לא ינקוט פעולה כאן. אחת הדרכים להחזיר אותם היא על ידי יצירת קמפיינים מותאמים אישית של שיווק מחדש או פנייה אישית כדי לברר את הסיבה המדויקת שהם נמנעו. חשוב ללמוד כמה שיותר על גולשים שמבצעים פעולה לעומת גולשים שלא. פעולה זו תאפשר לכם להבין איך להניע לקוחות פוטנציאליים בשלב הסופי הזה, לבטל התנגדויות ולבצע אופטימיזציה של משפך ההמרה שלכם לביצועי המרות או מכירות ברמה הגבוהה ביותר.

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו

דו״ח הוקינג דיגיטל

מתנה! בדיקת נכסים בדיגיטל
לשיפור הרווחיות,
ללא עלות. צרו קשר בווטסאפ עכשיו
דוח הוקינג דיגיטל

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות