איך מתמודדים עם הונאת קליקים?

הונאת קליקים עולה לתעשיית הפרסום סכום אסטרונומי של 115 מיליארד דולרים.

אנחנו מדברים על שלושת הענקיות, גוגל, פייסבוק, מייקרוסופט. כששואלים לקוחות מדוע הם לא מפרסמים, חלק מהם מדברים על החשש מהונאת קליקים. החשש הזה מובן מאוד. אבל פחד מהונאת קליקים זו לא סיבה להימנע מ-PPC לחלוטין. כל עוד אתם מודעים לתופעה, מחויביים לפקוח עין על החשבון שלכם ולהשתמש באמצעים יזומים כדי להגן על עצמכם, סביר להניח שתצליחו להתמודד עם הבעיה.

אז מה זו בעצם הונאת קליקים?

הונאה קליקים היא טכניקת כובע שחור של ניפוח שגוי של מספר הקליקים על מודעת תשלום לקליק. הונאת קליקים מונעת בדרך כלל על ידי אחד משני תמריצים: מפרסמים מנסים לחבל במתחרים שלהם על ידי הגדלת העלויות שלהם ועמידה במכסות התקציב שלהם בשלב מוקדם של היום. מפרסמי מודעות לוחצים על המודעות המוצגות באתרים שלהם כדי לייצר לעצמם יותר הכנסה.

אז מה מנועי החיפוש עושים בנידון?

במשך שנים מנועי חיפוש לא השקיעו מאמץ כדי לזהות ולבטל הונאת קליקים. ללא קשר אם הקליק הוא זדוני או לא, הוא מייצר עודף פעילות עבור מנוע החיפוש שמציג אותו. לכן, כדי לשמור על המוניטין שלהם (ולהניח את דעתם של מפרסמים מוטרדים), כל פלטפורמות המודעות הגדולות ייעדו לעניין כוחות משימה משלהם כדי להתמודד עם הונאות קליקים.

הגנה מפני הונאות קליקים

ללא ספק, גוגל יצרה את התוכנית החזקה ביותר נגד הונאות קליקים. מערכת הזיהוי שלה משתמשת בגישה משולשת שמתחילה במסננים אוטומטיים. אלגוריתמים מתקדמים מזהים ומסננים קליקים לא חוקיים בזמן אמת, עוד לפני שהמפרסמים מחויבים. מכיוון שלא ניתן להסתמך על מסננים אלה כדי לתפוס את כל הקליקים המזויפים, צוות איכות תעבורת המודעות של Google מבצע גם ניתוח ידני, לא מקוון ומסיר כל קליק שהם סבורים כלא חוקיים לפני שהמפרסמים מחויבים. מלבד צעדים יזומים אלה, גוגל גם משיקה חקירות המבוססות על דיווחים של מפרסמים על פעילות חשודה. בכל פעם שמתגלים קליקים זדוניים, הם מסומנים כ"לא חוקיים" וזיכויים מונפקים לחשבון.

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל
איך מביאים תנועה לאתר?

איך אתם יכולים לזהות הונאות קליקים בחשבון שלכם

אז עכשיו כשאתה יודעים את הפרטים הקטנים שקשורים להונאת קליקים, אתם בטח תוהים אם קליקים זדוניים הם חלק מהפעילות בחשבון שלכם. ובכן, לפני שאתם מתחילים להיכנס להתקף פרנויה, הרשו לנו להרגיע אתכם שיש דרך לזהות אם אתם קורבן להונאת קליקים! אתם יכולים לגשת לבעיה באחת משתי דרכים: באמצעות ניתוח ידני או פתרון אוטומטי.

קבלו מסלול עשה זאת בעצמך שיעזור לכם

אם תבחרו ללכת במסלול עשה זאת בעצמך, בואו נלמד איך עושים את זה נכון. קודם כל, תזדקקו לדיווח פנימי. באופן כללי, תמיד טוב שיהיה דיווח פנימי בצורה כלשהי, ללא קשר אם אתם חושבים שיש לכם הונאת קליקים, כי בעוד שגוגל יכולה לומר לכם רק אם קליק הפך לליד. דיווח פנימי יגיד לכם אם הליד הזה הפך למכירה. המידע הזה יכולה לעזור לכם להתאים את הצעות המחיר שלכם כדי להעדיף מונחים שיש סיכוי גבוה יותר שיובילו למכירה. על מנת לעקוב אחר הונאת קליקים באמצעות הדיווח הפנימי שלכם, יש כמה מידע שתרצו לאסוף:

איזה מידע חשוב לאסוף?

כתובת ה – IP | חתימת זמן |חתימת זמן פעולה | סוכן משתמש. 

הצורך בכתובת ה-IP הוא די מובן מאליו, אבל למה אתם צריכים את שלושת האחרים? יש להשתמש בחותמת זמן של קליק וחותמת פעולה יחד מכיוון שאתם רוצם לראות את כתובות ה-IP שמגיעות לאתר שלכם על ידי לחיצה על מודעה, אך לא המרה או המרה לעיתים רחוקות. חותמת הזמן של הקליקים היא הזמן שבו מישהו מגיע לאתר לאחר לחיצה על מודעה. חותמת הזמן של הפעולה היא הזמן שבו אותו אדם השלים פעולה באתר שלכם. אם אתם רואים כתובת IP עם קבוצת חתימות זמן של קליקים אך ללא חתימות זמן של פעולה, כנראה שזו הונאת קליקים. לבסוף, סוכן משתמש באמת שימושי לזיהוי אם מישהו ב-IP מסוים הוא אותו אדם. הוא מציין את כל התכונות של המכשיר המשמש לגישה לאתר שלכם כגון סוג המחשב או המכשיר, דפדפן אינטרנט, תוכנה ועוד. ברגע שאתם מגלים כתובת IP שעלולה להיות הונאה, עליכם תמיד לבצע בדיקה מהירה של ה-IP באתר כדי לראות למי היא שייכת. אתרים כמו www.whatismyipaddress.com, www.whatismyip.com ו-www.ip2location.com הם אתרים מומלצים לפנות אליהם.

דבר אחד שצריך לשים לב אליו הוא שרתי פרוקסי.

זה לא יוצא דופן שלקוח נכנס לפאניקה מכיוון שחלק ניכר מהתנועה שלו מגיע מאותו מקום, רק כדי לגלות שכתובת ה-IP החשודה שייכת לשרת פרוקסי במקום ציבורי כמו בית קפה, שדה תעופה או אוניברסיטה. מחקר על ה-IP שלכם יכול לעזור לכם להבחין אם זה המקרה. אם אתם עדיין לא בטוחים, חשוב לבדוק את כל החיפושים שהופעלו מה-IP המדובר. אם החיפושים שונים מאוד, סביר להניח שזה שרת פרוקסי. אם שאילתות החיפוש דומות ומתרחשות בפרק זמן קצר במיוחד, כנראה שהקליקים הם הונאה. אם זיהיתם הונאת קליקים בחשבון שלך, אל תהססו לדווח על כך דרך קו התמיכה של Google Ads.

 

קבלו 4 טיפים להגנה מפני הונאת קליקים:

 

1.

נתחיל עם מודעות פייסבוק/טוויטר: מה שטוב בפלטפורמות האלה שהמודעות שלכם יוצגו רק בפלטפורמות האלה – כלומר אין מפרסמים של צד שלישי מעורבים בתהליך. זה מנתק מקור משמעותי להונאת קליקים. אוקיי, אז אבל מה לגבי קליקים של מתחרים זדוניים? למעשה, גרסה כזו של הונאת קליקים גם פחות נפוצה ברשתות חברתיות בתשלום מכיוון שאפשרויות המיקוד המתקדמות שלהן כל כך ספציפיות. מכיוון שמיקום המודעה מבוסס על חיפוש מילות מפתח, למתחרים קשה הרבה יותר למצוא את המודעות שלכם.

2.

הגדירו אי הכללות IP ב-Google Ads (שנודע בעבר כ-AdWords): אם ביצעתם את בדיקת הנאותות שלכם וזיהיתם את כתובת ה-IP הקשורה לקליקים מזויפים, תוכל לחסום את הצגת המודעה שלכם ב-IP הזה בעתיד. כדי להגדיר אי הכללה, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לעבור ללשונית הגדרות ולגלול מטה להגדרת אי הכללות IP. משם, אתם רק צריכים לחבר את הכתובות הפוגעניות ואתם מוכנים!

3.

הפעילו מסעות פרסום בטקטיקת רימרקטינג ב-GDN: אם אתם מודאגים מהונאת קליקים המבוססת על בעלי אתרים, זו הדרך שתצטרכו לעבוד איתה. זה נמנע בקלות עם רימרקטינג מכיוון שהמודעות מוצגות רק למי שביקר והציג עניין באתר המפרסם. אין סיכון שבעלי אתרים ילחצו על המודעות, כי הם לא יכולים לראות אותן!

4.

התאימו את מיקוד המודעה שלכם: לפעמים כל מה שנדרש הוא תיקון קטן במיקוד שלכם כדי לסלק קליקים לא חוקיים. אם אתם חושדים שהונאת קליקים מגיעה מאזור גיאוגרפי ספציפי (לעיתים קרובות "חוות קליקים" מבוססות במדינות עניות יותר עם שיעורי עבודה נמוכים), ייתכן שכדאי לא לכלול את המיקומים הללו ואת השפות שלהם. לחלופין, אם אתם חושדים שמתחרה מבצע הונאת קליקים, אתם יכולים לא לכלול את המיקוד שלו, העיר וכו'. אזהרה אחת שכדאי לזכור כאן היא שחיוני שלא תחסלו תנועה טובה בזמן שאתם עושים זאת. הגדירו אי הכללות כאלה רק אם אתם באמת מאמינים שרוב הקליקים שנוצרו באזורים אלה הם הונאה. רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו

 

דו״ח הוקינג דיגיטל

מתנה! בדיקת נכסים בדיגיטל
לשיפור הרווחיות,
ללא עלות. צרו קשר בווטסאפ עכשיו
דוח הוקינג דיגיטל

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות