17 דרכים להגברת נוכחות עסקית באינטרנט
אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום
איך אתם מגדירים נוכחות באינטרנט?
אתם יכולים להפעיל דף פייסבוק או אינסטגרם, להעלות פוסט או תמונה כדי לצאת ידי חובה, אבל זה לא יגדיר את הנוכחות שלכם באינטרנט. הנוכחות העסקית שלכם היא רובד עמוק יותר המציג את התמונה המלאה של העסק שלכם. זה בהחלט כולל את הפעולות שאתם נוקטים והתוכן שאתם מייצרים. זה כולל את המעמד שלכם במנועי החיפוש והאלגוריתם במדיה החברתית. זה מכיל את קהילת הגולשים ואת היחס שלהם כלפי החברה או השירות שאתם מציעים. מה הם אומרים עליכם ואיך הם מתקשרים עם העסק? נוכחות עסקית בדיגיטל קשורה לנראות, לאמינות ולמוניטין שלכם. ללא נוכחות רשתית חזקה, לא תצליחו לבלוט בתוך הרעש הגדול, בין מיליוני מסרים וקושי אובייקטיבי של הצרכן לזהות אתכם בתוך היער הדיגיטלי.
למה אתם צריכים נוכחות רשתית חזקה באינטרנט?
אם תצליחו להציג את העסק שלכם לצרכן ולספק לו חוויה יוצאת דופן על ידי כך שתציעו לו תוכן עם ערך מוסף ותגרמו לו למודעות ולמעורבות לקראת קניה, אתם בהחלט בכיוון הנכון. רוב העסקים שמפרסמים באינטרנט מתחילים מיידית בהליך מכירה. אין להם עניין לתת לצרכן תוכן עם ערך מוסף.
97% מהצרכנים מחפשים באינטרנט מוצרים ושירותים מקומיים. נוכחות עסקית חזקה באינטרנט מקלה על לקוחות אידיאליים שעדיין לא יודעים שאתם קיימים לגלות אתכם,
83% מבקרים באתר סחר על סמך המידע שמצאו באינטרנט. צרכנים מסתמכים על מספר מקורות מידע לפני ביצוע רכישה. אם לא תספקו מידע על העסק שלכם בכל המקורות האלה, אתם תספגו התעלמות – גם על ידי צרכנים וגם כל ידי מנועי חיפוש.
חשוב מאוד לשווק את העסק שלכם 24/7: אם יש לכם נוכחות רשתית חזקה, אנשים יכולים לגלות, ללמוד, לתקשר איתכם וליצור איתכם קשר בכל פעם שהכי מתאים להם, לא משנה היכן הם נמצאים במסע הלקוח או באיזה מכשיר הם משתמשים.
חיסכו כסף. פלטפורמות שיווק דיגיטליות מגיעות עם נתונים כדי להציע לכם מה עובד ומה לא, כך שתוכל להקצות את התקציב שלך בהתאם.
קבלו יותר המרות: בממוצע נדרשים שבעה מפגשים עם עסק לפני שליד הופך ללקוח. בולטות רב ערוצית יוצרת הזדמנויות למעורבות ולהגברת הסיכויים למכירה.
שפרו את האמון של גוגל: גוגל לוקח בחשבון יותר מאשר רק האתר שלכם בעת הדירוג. הוא למעשה בוחן את הנכסים שלכם ברחבי האינטרנט ועד כמה הם עקביים.
63% ממסעות הקניה מתחילים באינטרנט. עם נוכחות רשתית חזקה, אתם יכולים להיות זמינים לצרכנים בנקודות שונות במסע הלקוח שלהם בכל פלטפורמה.
איך מגבירים את הנוכחות העסקית שלכם?
לא משנה איך מישהו יגלה על העסק שלך – בין אם באמצעות מדיה חברתית, מודעה, מאמר, דיוור ישיר, המלצת חבר, או אפילו באקראי במהלך שוטטות באינטרנט – הנטייה הראשונה שלנו היא ללכת לאתר. להיכנס לעסק או להתקשר הרבה פחות מושך מאשר לגלוש באתר שלכם בתנאים שלהם ולאסוף את המידע שהם רוצים, במהירות. זו הסיבה ש-56% מהצרכנים לא ישקלו לקנות מעסק ללא אתר אינטרנט.
דו״ח הוקינג דיגיטל
דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים
1. בנו ותפעלו אתר מודרני ואטרקטיבי
דרכים להגברת נוכחות עסקית באינטרנט. לצרכנים יש ציפיות גבוהות – עד לנקודה שבה אם אין לכם אתר שנראה טוב, עדיף שלא יהיה לכם אתר בכלל. למעשה, 75% מהצרכנים הודו שהם שופטים את אמינות החברה על סמך העיצוב והנראות של האתר. עסקים רבים נמנעים מביצוע שיפורים באתר, בין היתר בגלל חוסר הבנה בתחום. החלטה שגוררת פגיעה בכושר ההמרה של האתר ובכושר ההחזר של ההשקעה בפרסום.
2. בצעו SEO תוך התחשבות בעדכונים האחרונים
49% מהעסקים הקטנים משקיעים בקידום אתרים. ועוד נתון חשוב, רק 18% מהעסקים הקטנים לא מתכננים להמשיך במאמצי קידום אתרים כמו בניית קישורים, יצירת תוכן או מחקר מילות מפתח. קידום אתרים מקצועי יכול להוביל אתכם לעמוד הראשון בגוגל במגוון מילות מפתח – זהו בהחלט סימן מובהק לנוכחות רשתית. זה לא קורה ביום אחד, אבל זה בהחלט מניב תוצאות.
3. מקדו מילות מפתח נוספות באמצעות בלוג עסקי
דפי הליבה של האתר שלכם (דף הבית, אודות, תמחור, מוצרים/שירותים, יצירת קשר) מוגבלים יחסית מבחינת אופטימיזציה למילות מפתח שאינן השירות והמיקום שלכם. אין לכם הרבה טקסט לעבוד איתו והמטרה היא לזקק את המידע עד למקורות המפתח של מונחי חיפוש שהמבקרים מחפשים. עם בלוג עסקי, כל פוסט שאתם מפרסמים יכול להתמקד במילת מפתח רלוונטית ולהיות מותאם באופן אינדיבידואלי לדירוג עבור אותה מילת מפתח, מה שמאפשר לכם להופיע בתוצאות החיפוש עבור מגוון חיפושים שלקוחות היעד שלך מבצעים בשלבים שונים במסע שלהם. יותר הופעות בדף הראשון זה לא רק נוכחות חזקה יותר באינטרנט; זה גם שיפור בהפניית תנועה לאתר שלכם המותאם להמרות כתוצאה מפעילות תוכן ממוקדת ורלוונטית.
למעשה, עסקים שמפרסמים בלוגים ארבע פעמים בשבוע מקבלים פי 3.5 יותר תעבורה ופי 4.5 יותר לידים מאשר עסקים שבלוגים רק פעם בשבוע. שימוש במדיה חברתית יכול להגביר את הנוכחות הרשתית שלכם. בסיסי המשתמשים ויכולות השיתוף הופכים אותו לכלי הגברה. אנחנו גם יודעים שטרפיק ממקורות חברתיים יכולים להשפיע על ה- SEO שלכם. מספר נתונים שחושב לזכור. לאחר מעקב אחר מותג ברשתות החברתיות, 91% מהצרכנים יבקרו באתר האינטרנט שלו, 89% יקנו מהמותג ו-85% ימליצו על המותג למשפחה או לחבר.
4. הגבילו את מספר הפלטפורמות רק למה שתוכלו להתמודד איתו
נוכחות באינטרנט עוסקת באיכות, לא בכמות. חשוב לבחור את הפלטפורמות שקהל היעד שלכם משתמש בהן, והגבילו את המספר שתבחרו בהתבסס על רוחב הפס שלכם. טפחו פלטפורמה עם עם מעורבות גבוהה. זה עדיף על פני מספר חשבונות עם פעילות חלשה. אנחנו רק מציינים את מספרן הרב של הפלטפורמות כדי לאפשר לכם לבחור את אלה שתרצו להתמקד בהן. פייסבוק , אינסטגרם לינקדאין, טוויטר, יוטיוב, טיק טוק.
5. תחשבו קהל, לא עוקבים
הנוכחות הרשתית שלכם לא משתפרת עם יותר עוקבים. אתם תגלו שהמעקב אחריכם משתפר עם נוכחות חזקה יותר. התמקדו בטיפוח קהל איכותי ונישה של אנשים שמתעניינים ויכולים להפיק תועלת ממה שיש לכם להציע. זה יתורגם ליותר לייקים ותגובות עם הפוסטים שלכם ויותר תוכן שנוצר על ידי משתמשים. ואם עוד לא ידעתם, קמפיינים שיווקיים עם תוכן שנוצר על ידי משתמשים מביאים להמרות גבוהות ב-29% מקמפיינים ללא תוכן משתמשים.
פוסטים איכותיים שמקבלים מעורבות חשובים. אם אתם רוצים שאלגוריתמים חברתיים יציגו את הפוסטים שלכם בעדכונים של משתמשים. אבל האיכות לא באמת מספיקה. אתם גם רוצים שהעוקבים שלכם ירגישו משהו כשהם צורכים את התוכן שלכם – עד כדי כך שהם רוצים לשתף אותו עם אחרים.
6. בצעו SEO במדיה חברתית
כמות החיפושים בפייסבוק מגיעה ליותר מ-2 מיליארד חיפושים ביום. ובשנת 2020, אינסטגרם הודיעה שהיא תומכת כעת בחיפושים כלליים של מילות מפתח (בניגוד לחשבונות, האשטאגים ואנשים בלבד). אז בדיוק כמו באתר שלכם, אתם צריכים לכלול מילות מפתח פופולריות בפרופילים ובפוסטים שלכם. אתם יכולים להשתמש בחלק גדול מאותן מילות מפתח כמו שאתם עושים באתר שלכם, מיקוד לשאלות והצעות לפעולות. הפלטפורמות במדיה החברתית הן בהחלט הזדמנות לתמרן את תוצאות החיפוש באמצעות ניסוח שמצליח לקלוע לחיפושים הפופולריים. אם תדעו מה גולשים מחפשים? תוכלו להתאים להם תוכן ממוקד מונחי חיפוש.
7. אתם חייבים להיות פעילים.
ניהול נוכחות רשתית היא משימה מורכבת מאוד שדורשת מחוייבות. בטח שמעתם את זה מיליון פעמים, ועכשיו, בפעם המיליון ואחת: אם אתם מתכוונים להפוך את המדיה החברתית לחלק מהנוכחות הרשתית שלכם, אתם צריכים שיהיה לכם חשבון פעיל. מה המשמעות? לפרסם פוסטים איכותיים באופן קבוע, להגיב ללייקים ולתגובות על אותם פוסטים, לעשות לייק ולהגיב לפוסטים של העוקבים שלכם, לענות להודעות ישירות, לשתף תוכן ממקורות אחרים ועוד. וזה אומר לעשות את זה בעקביות. זה ההבדל בין ניהול פרופיל לניהול נוכחות רשתית.
8. מודעות חיפוש
לקוחות מחפשים אתכם ברשת החיפוש של גוגל. אחרי שבדקתם נפח חיפוש וזיהיתם שבהחלט יש נפח חיפוש שמצדיק פרסום ממומן. שווה להופיע ברשת החיפוש של גוגל בתשלום. לא רק שהן מובילות אותך בראש ה-SERP, אלא שהן גם מגיעות ללקוחות היעד שלכם כאשר יש להם את הכוונה הגבוהה ביותר. ואם אתם יכולים לגרום לאתר שלכם להיות מדורג גם בתוצאות אורגניות וגם בתשלום עבור מילת מפתח, הסיכוי לקבל קליקים גם באמצעות פרסום ממומן וגם באמצעות המיקום האורגני הוא גבוה יותר.
9. פרסום מודעות במדיה החברתית
אתם יכולים להשתמש במודעות במדיה חברתית כדי לשפר את הנוכחות המקוונת שלכם מכיוון שלמודעות יש טווח הגעה ושיעורי מעורבות גבוהים יותר מאשר פוסטים אורגניים. ולמרות שלמשתמשי מדיה חברתית יש פחות כוונות קניה מאשר למנועי חיפוש, מודעות חברתיות מגיעות עם יכולות מיקוד חזקות יותר וחופש יצירתי יותר. בנוסף, אתם יכולים למנף את זה גם באמצעות סרטוני וידאו. כך תוכלו להגיע לקהל יעד ולהציג מוצרים או שירותים שלכם ממוקדים בקהל יעד רלוונטי.
דו״ח הוקינג דיגיטל
דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים
10. מודעות רימרקטינג
מודעות רימרקטינג מופיעות בפני משתמשים שהביעו עניין בעבר בעסק שלך, כגון על ידי אינטראקציה עם מודעה קודמת או ביקור באתר שלכם. זוהי דרך מצוינת לשמור על נוכחות רשתית עם לקוחות פוטנציאליים כאשר הם מעורבים במקומות אחרים באינטרנט.
11. שיווק במייל יכול להניב המרות ללקוחות שמכירים אתכם
היתרון שיש לשיווק במייל על פני ערוצים אחרים הוא שהנמענים שלכם בחרו לקבל את המיילים שלכם. הנה נתון מעניין. העוקבים שלכם במדיה החברתית בחרו לעקוב אחריכם, אבל העדכונים רבים ותחרותיים בהשוואה לתיבות דואר נכנס. בנוסף, בעוד ש-79% ממשתמשי פייסבוק בודקים את פייסבוק פעם ביום, 99% ממשתמשי האימייל בודקים את האימייל שלהם כל יום, חלקם עד 20 פעמים ביום. זה אומר הרבה הזדמנויות לקבל חשיפה.
12. השתמשו בפוסט אורח כדי להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים
האם אתם מכירים עסקים משלימים או כלי תקשורת מקומיים שיש להם נוכחות חזקה באינטרנט? שווה לבדוק אם הם יקבלו מכם פוסט אורח. לא רק שאתם יכולים להציג את העסק בפני הקהל שלהם, אתם יכולים לקבל גם קישור לאתר שלכם מעמוד הפוסט המארח וללעזור לשפר את ה- SEO שלכם.
13. נצלו את העוצמה של סרטוני וידאו
סרטוני וידאו חברתי מייצרים 1200% יותר שיתופים מאשר תוכן טקסט ותמונה ביחד. הצופים מצליחים לזכור 95% מהמידע כשהם צופים בסרטון לעומת 10% כשהם קוראים אותו בטקסט. YOUTUBE היא ללא ספק (למעט פייסבוק) הפלטפורמה המקוונת הפופולרית ביותר בארה"ב. הנה כמה דרכים להשתמש בסרטוני וידאו כדי לשפר את הנוכחות הרשתית שלכם: צרו ערוץ וידאו, הטמיעו סרטונים בבלוג או ספוסטים במדיה החברתית. אחרו שידורים חיים, הפיקו סרטונים יעודיים לטיקטוק, צרו סיפורים בוידאו עבור קהילות משתמשים בפייסבוק, אינסטגרם או לינקדאין.
14. עודדו את העובדים שלכם לשתף את התוכן שלכם עם הרשתות שלהם
לפי אתר Linkedin, לעובדים יש רשת שגדולה פי 10 מבסיס העוקבים של החברה שלה. ו-Social Media Today מספרים לנו שתוכן שעובדים משתפים מקבל פי 8 יותר מעורבות מאשר תוכן שמשותף לערוצים של המותג.נצלו את היתרון הזה. שתפו את הפוסטים שלכם בבלוג עם עובדי החברה ועודדו אותם לשתף אותם ברשתות שלהם. הבונוס הנוסף הוא שצוותי המכירות והתמיכה שלכם יכולים להתעדכן בתוכן שיכול להועיל להם. חשוב לזכור, שהנוכחות שלכם באינטרנט מורכבת גם ממה שאחרים אומרים עליכם באינטרנט. הצטרפו ל-Glassdoor, התייחסו היטב לעובדים שלכם ותנו להם לקחת חלק בבניית המוניטין שלכם.
15. בנו מערכות יחסים עם כמה שיותר אנשים שונים
בניית הנוכחות שלכם באינטרנט היא עבודת פרך. אבל מי אמר שאתה צריכים לעשות את זה לבד? אם בניתם מערכת יחסים עם קהל גדול תוכלו להיעזר בהם. לקוחות נאמנים יכתבו עליכם ביקורות מצוינות וישתפו את התוכן שלכם ברשתות החברתיות. כותבים יכולים לעזור לכם ליצור תוכן איכותי שניתן לשיתוף. כתבים יכולים להציע לכם חשיפה בכלי תקשורת מקומיים. משפיענים יכולים להרחיב את טווח ההגעה שלכם לקהל רלוונטי. בעלי עסקים אחרים יכולים להציע טיפים ולהמליץ על משאבים שבהם השתמשו בהצלחה. ספקים יכולים להפיץ מפה לאוזן דעה חיובית על העסק שלכם. עסקים שכנים יכולים לקדם אתכם ברשתות שלהם. נטוורקינג יכול עלבוד בשבילכם. המטרה היא לטפח מערכות יחסים מועילות הדדיות שמהן יכולות להיווצר הזדמנויות אורגניות.
16. התוכן שלכם צריך להיות נגיש לכולם
הפכו את דפי האתר והאימיילים שלכם לנגישים לאנשים עם מוגבלויות. לא רק שלאחד מכל ארבעה מבוגרים יש מוגבלות בארה"ב, אלא גם תעשיית הטכנולוגיה המסייעת צומחת. כאשר לאנשים עם מוגבלויות יש יותר גישה לתוכן מקוון, יש לכם הזדמנות להרחיב את הנוכחות הרשתית שלכם.
17. השתמשו באסטרטגיות שיווק ממוקדת לנייד
70% מהטרפיק עובר בנייד. גוגל משתמשת כעת באינדקס המובייל הראשון עבור כל האתרים באינטרנט, כך שהאתר חייב להיות רספונסיבי ובעלת יכולת טעינת דפים מהירה. זה קריטי. משום שאם טעינת האתר שלכם איטית, אתם תאלצו לספוג צעדי ענישה מגוגל ולאבד מעמד בתוצאות החיפוש. מרבית החיפושים באינטרנט מבוצעים במכשירים ניידים, אתם באמת צריכים לתעדף את הנוכחות הרשתית שלך בנייד.
שיווק ב-SMS: הכריזו על מכירות ומבצעים, שילחו הזמנות ועדכונים לאירועים, בקש משוב ועוד.
פרסום בפודקאסט: רוב הפודקאסטים נצרכים במכשירים ניידים, וניתן למקד לקהלי נישה.
בצעו אופטימיזציה לחיפוש קולי: כוונו למילות מפתח עם זנב ארוך, השתמשו במטא נתונים של סכימה ובצע אופטימיזציה לחיפושים "קרוב אליי".
טירגוט גיאוגרפי: שילחו הודעות לצרכנים כשהם בקרבת המיקום שלכם.
מודעות חיפוש לנייד: צרו עותק ספציפי לסלולרי, השתמשו במודעות להתקשרות טלפונית בלבד ותוספים אחרים המותאמים לנייד.
חומר למחשבה עבור עסקים מקומיים, קידום אתרים מקומי הוא חיוני לשיווק במובייל. לפי גוגל, 76% מהצרכנים שמחפשים עסק מקומי בסלולר מגיעים בסופו של דבר לעסק תוך יום, ו-28% מהם מבצעים רכישה.
רוצים לשפר רווחיות? דברו איתנו.
אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה
יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים
אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא
2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק