המדריך לבניית מנהיגות דיגיטלית בחמישה צעדים

איך בודקים אם מודעות פייסבוק אפקטיביות?

בעידן החדש כל עובד או מנהל צריך לשאוף ליצור מעמד של מנהיג דיגיטלי. היכולת הזאת יכולה לשפר את מערכת היחסים עם הלקוחות שנחשפים למותג באמצעות הנכסים הדיגיטלים. למעמד הזה יש בהחלט ערך גבוה ואפשר לתרגם את המנהיגות הדיגיטלית להמרות ולמכירות.

עובדה מקובלת בחברה או בעסק שהלקוחות מעדיפים להתמודד עם הארגון באופן אישי, ושהאינטראקציה האנושית היא קריטית לעסק. אבל מה אם ההיפך הוא הנכון? מה אם לקוחות מעדיפים אינטראקציות דיגיטליות והעדיפות הראשונה צריכה להיות חווית לקוח העונה על צרכי הלקוח? זווית ראיה חדשה על הלך רוח ישן מציגה עולם של הזדמנויות עסקיות פוטנציאליות בהקשר של העולם הדיגיטלי.

"השווקים הדיגיטליים המשתנים ללא הרף ידרשו התאמה מתמדת של מנהיגות", אומר גרהם וולר, אנליסט סמנכ"ל מובהק, גרטנר. "כמו כל אדם, מנהלי מערכות מידע נאבקים בוויתור על דפוסי חשיבה מנהיגותיים ששירתו אותם היטב בעבר. אבל מנהלי מערכות מידע לא יכולים לספק יכולות דיגיטליות נחוצות מבלי להתאים את החשיבה שלהם למציאות השוק החדשה".

כדי לקדם את החברה לקראת חשיבה חדשה, המנהלים חייבים להבין ולבשר את המיומנות הדיגיטלית. מחקר שנערך לאחרונה ב-Gartner מצא כי לעובדים יש סיכוי גבוה פי 2.6 לפתח מיומנות דיגיטלית גבוהה אם בכירים בחברה מעודדים זאת ומהווים מודל לחיקוי של ההתנהגות, אך רק ל-17% מהארגונים יש מנהיגים שעושים זאת בעקביות. גרטנר מספק חמישה שלבים שמנהלי מערכות מידע יכולים לבצע כדי לטפח את המיומנות הדיגיטלית הדרושה כדי להפוך למנהיגים עסקיים דיגיטליים יעילים.

עיצוב מחדש של הלך הרוח מאפשר למנהלי מערכות מידע להגביר את המודעות לאופן שבו הלך הרוח הקיים שלהם חייב להתפתח, בהינתן הקשר מנהיגותי חדש, ומניח את הבסיס לשינוי בר קיימא.

שלב 1: עצבו מחדש את נקודת המבט שלכם על ידי אתגרים חדשים

מנהיגים רבים מושרשים עמוק באמונות ליבה לגבי הארגונים שלהם. אבל אמונות הליבה האלה יכולות ליצור כתמים עיוורים. אתגרו את האמונות האלה כדי לוודא שהן עדיין עומדות באקלים העסקי הנוכחי. מנהלי מערכות מידע שאינם עושים זאת מסתכנים בשמירה על הסטטוס קוו על מנת לפגוע בקידמה ובהתפתחות של הארגון.

ניתן לערוך סדנת "אתגר את מה שאתה יודע" ותוכלו להציב אלטרנטיבות לאמונת הליבה. לדוגמה, "הלקוחות שלנו רוצים להחזיק במוצר והם יקנו וישדרגו באמצעות מודל עסקה" הופך ל"הלקוחות שלנו רוצים את היתרונות של המוצר ויאמצו מודל של מנוי (כשירות). זהו כיצד ומתי האמונה החדשה יכולה לעבוד? בידקו זאת מול פעולות המתחרים והשתמשו בתרגיל זה כדי להבין אילו אמונות ליבה ניתן לשנות או לבטל?

שלב 2: הגדירו את הלך הרוח החדש שלכם למנהיגים בעידן הדיגיטלי

למנהיגים דיגיטליים יש את הלך הרוח הנכון להקשר של היום. למנהיגים דיגיטליים מצליחים יש שש תכונות: לשגשג למרות חוסר הוודאות. לחפש תוצאות עסקיות פורצות דרך. לנצל מנופים תחרותיים חדשים של העידן הדיגיטלי. להתחיל, להתנסות, ללמוד ולשנן. לטפח יצירתיות ותרבות של חדשנות. למשוך כישרון מיומנות דיגיטלית מהשורה הראשונה. דרגו את עצמכם בסולם של 1-5, עם 1 מכיוון שהמיומנות אינה רלוונטית ו-5 מכיוון שזו צורת חשיבה מרכזית והתמקדו במיומנויות שדירגתם כ-2 או 4.

שלב 3: שנו את המונולוג במוח שלכם

לאחר שזוהו הלכי החשיבה חדשים, הגיע הזמן להפנים אותם. לאורך התהליך הזה, לעתים קרובות תשמעו שני קולות בראש שלכם, הלך הרוח הישן והחדש בקונפליקט. לדוגמה, אפשר לומר "בואו נתקדם למרות חוסר הוודאות, ואז נמשיך או נפנה לפי מה שאנחנו לומדים". השני יגיד "בואו נלמד את זה ונמתין עד שנהיה בטוחים שאנחנו יכולים לעשות את זה." זה קריטי לשנות את המונולוג המוחי הזה. נסו לתזמן 15 דקות בלוח השנה שלכם כדי להעריך היכן השתמשתם בהלך הרוח החדש לעומת הישן. קחו את הזמן לחשוב באמת ולהכיר בבחירות כדי להימנע מחזרה, ובקשו מעמיתים מהימנים שיעזרו לכם לשמור על המסלול.

שלב 4: חזקו את הלך הרוח החדש באמצעות פעולות שיגרתיות

כדי להבטיח שהלך הרוח החדש שלכם יישאר, צרו שגרות קטנות ברות השגה או פריצות תרבות כדי לחזק אותן. לדוגמה, כדי להטמיע עוד יותר את "החיפוש אחר תוצאות עסקיות פורצות דרך", הקדישו 30 דקות בכל יום סוף שבוע לבדיקת השבוע. שאלו את עצמכם אם חשבתם על צעדים הבאים בטווחים או בקפיצות נועזות. פעם בחודש, בקרו בסטארט-אפ חדש או בתעשייה אחרת תוך שימוש במודלים עסקיים שונים ותתחילו לשקול כיצד תוכלו להשתמש בהם בארגון שלכם.

שלב 5: הגבירו התנהגויות בעזרת למידה חווייתית

תוכנית פיתוח צריכה לכלול 70% למידה חווייתית, 20% חונכות או אימון ו-10% חינוך פורמלי. הדרך הטובה ביותר להטמיע חשיבה חדשה היא על ידי הקדשת זמן ומשאבים לפעולה. ניתן להשתמש בלמידה חווייתית כדי לחזק תכונה ספציפית. לדוגמה, לצורך טיפוח יצירתיות וחדשנות, התחילו לשקול לארח אירועים מקצועיים או חברות שמתמחות בלמידה מסייעת. כך תוכלו להכניס את הארגון שלכם להלך רוח של למידה חדשנית ולסייע לכלל העובדים להדביק את פערי המידע.

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה זמן לנסות להגיע אליו ולייצר איתו מעורבות שתוביל למכירה. החלוקה היא בין הפלטפורמות השונות. משחקים, רשתות חברתיות, רשתות חברתיות מקצועיות ורשתות חיפוש ותוכן. אם יש לכם עסק, חברה או שירות מקוון אתם יכולים לשפר את הנוכחות העסקית שלכם כדי להגדיל את הסיכויים לפגוש בלקוח במגוון פלטפורמות ולהוביל אותו במשפך לקראת מכירה. מה שאנחנו יודעים בוודאות ש-97% מהצרכנים נכנסים לאינטרנט כדי למצוא ולחקור עסקים מקומיים.

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים בפני קהל גדול יותר. והכי חשוב, כאן תלמדו להציג את המוצרים לקהל הנכון. עבור בעלי אתרי מסחר אלקטרוני, פייסבוק מציעה דרך קלה למיקוד לקוח מאוד ספציפי ולהוביל אותו לאתר שלכם. בעזרת טריקים וטיפים מסוימים, אתה יכול לסחוט מהם ערך רב עוד יותר. אתם יכולים לקבל יותר קליקים, יותר לקוחות ממוקדים ויותר מכירות.

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא הרבה מאוד תנועה רבת ערך לעסק שלכם, טעות אחת בלבד יכולה לשרוף את התקציב. ללא טיפול מתאים, חשבון Google Ads יכול להפוך במהירות למהלך שיווקי יקר ובזבזני. זו הסיבה שאנחנו מציעים לכם מדריך שיעזור לכם להימנע מטעויות שגורמות לקמפיינים עם ביצועים גרועים בתשלום לקליק (PPC)לשרוף את התקציב ולגרום לכם לשלם הרבה יותר על כל הקלקה. מבלי שתוכלו להגיע לאחוזי המרה גבוהים.

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק גדול מהחברות והעסקים מתקשים להתמודד עם המורכבות של המשימות ואופי הפעילות. השאלה אם הפעילות אכן מניבה תוצאות או שהיא מתסכלת את בעלי החברה והמנהלים. המשמעות, פעילות שיווקית בתנאים של תחרות מטורפת על תשומת הלב של הצרכן. הרעש התקשורתי הוא קיצוני. חברות נאלצות להתמודד עם צרכנים שנחשפים לאלפי מסרים ביום. אם פעם היה קל להגיע לצרכן בדיגיטל. היום הפעולה היא כמעט בלתי אפשרית. שיווק בתנאים של אי ודאות וכאוס מוחלט. השיווק הדיגיטלי התמקצע. הוא דורש הבנה מרובת ממשקים. ריבוי הפלטפורמות מקשה על הפעילות השיווקית. הפניית המשאבים הופכת למורכבת וקיים קושי לאתר פלטפורמה שדרכה אפשר לעמוד באופן עקבי וליהנות מהחזר השקעה

תפריט נגישות