למה עסקים נכשלים בדיגיטל?

7 הסיבות המובילות לכך שמהלכים דיגיטלים נכשלים

אם אתם מנהלים מהלכי שיווק בדיגיטל  אתם בודאי מודעים להיקף של כמה עסקים נכשלים בדיגיטל. זה בהחלט מתסכל. הנה נתון מפחיד: ארבעה מתוך חמשה מהלכים בדיגיטל לא מצליחים להגיע ליעד הרצוי. שיעור הכישלון של 80% מסתכם בהרבה בזבוז מאמץ, זמן וכסף עבור כל המעורבים. אבל מה שחמור יותר, האמון ביכולת של מהלך דיגיטלי להחזיר השקעה הולך ופוחת. מדוע אחוזי הכישלונות כה גבוהים? ישנן שתי אפשרויות: מובן מאליו שאו שהמטרות שלנו אינן מציאותיות, או שהדרך בה אנו הולכים להגשים אותן אינה הגיונית. התמקדות בטכנולוגיה על פני התרבות והיעדים העסקיים הם האשם העיקרי בשיעור כישלון כה גבוה. 

כדי להבטיח שהמהלכים שלנו בדיגיטל לא ייכשלו

התמקדו באנשים ובמטרות העסקיות, לא רק בטכנולוגיה; במקום הסגידה לטכנולוגיה בלבד אתם יכולים לבחור בטכנולוגיה שתומכת בשיתוף פעולה ובמטרות העסקיות שלך. התנגדות לשינויים, סדרי עדיפויות של מתחרים ומחסור בכישרונות – אם נתקלתם באחת מהבעיות האלה, אולי תרצו להעריך מחדש את הדרך שבה אתם מבצעים את המהלך הדיגיטלי שלכם לפני שיהיה מאוחר מדי.החדשות הטובות הן שעל ידי התאמת הדרך בה אנו פועלים במסגרת מאמצי השיווק הדיגיטלי, אנחנו יכולים להגביר באופן משמעותי את הסיכוי שלנו להצלחה. בואו נתחיל לסמן את הסיבות העיקריות לכישלון זיהוי הסיכונים והסיבות לכישלון הוא הצעד המכריע הראשון להצלחה. ארגוני מחקר רבים, כולל מקינזי, וויפרו ואחרים, זיהו מספר סיבות נפוצות לכישלון. בואו נבחן את הסיבות הנפוצות לכישלון.

1. חוסר התאמה בין בעלי העניין

כמו בכל שינוי משמעותי מהלך שיווק דיגיטלי דורש שיתוף פעולה בין מספר רב של בעלי עניין, צוותים ומחלקות. כישלון בהגדרת יעדים ברורים, מפת דרכים או הסבר לכל המעורבים באסטרטגיה מביאים לעתים קרובות לכך שהפרוייקט נכשל בכל היבט אפשרי בגלל חוסר הרצון ואו היכולת לסנכרן את חלקיו של הפרוייקט ולהביא את כלל המהלך השיווקי לתיאום בין כל הגורמים השונים בחברה. כל צד מתעלם מחלקו ומאחריותו והתוצאה היא כישלון ביעדי המהלך.  

2. חוסר מעורבות ניהולית

היכולת להגיב בזמן אמת לכל תרחיש לאורך מסע הלקוח תניב לכם שיפור במדד ביצועי המכירה. התעלמות מוחלטת תוביל לכישלון. יישום מוצלח דורש התגייסות מלאה לאורך כל שלבי הפעילות. ההנהלה צריכה לגלות מעורבות ולהוביל אותו לאורך כל הדרך ברמה האסטרטגית. אחת מהסיבות הרבות שהמהלך הדיגיטלי נכשל נעוצה בעובדה שדרג הניהול הבכיר חושש מהפעילות הדיגיטלית ולא מאמין במהלך. הוא רואה בזה בזבוז זמן וכסף. עם תנאי פתיחה כאלה, מה הפלא שהפרוייקט נכשל?

3. חוסר התמקדות ביתרונות שיש לטכנולוגיה להציע

הגיע הזמן לעשות שימוש בטכנולוגיה שמסייעת לחברות פיננסיות ולחברות ביטוח ליצור ולנהל את האינטראקציות הדיגיטליות עם לקוחות במהירות ובעלות סבירה. פתרונות שיווק דיגיטליים רבים מתחילים ונגמרים כשההתמקדות ביתרונות הקצה, פיתוח המוצר, השיווק והמכירות נשארים בחוץ. מכיוון שאותן מחלקות הן מנועי ההכנסות של הארגון, אי אפשר לבצע טרנספורמציה ברמה הארגונית ללא התמיכה המלאה של המחלקות האלה. השימוש בפלטפורמות ללא קוד הוא אחת הדרכים שבהן ארגונים יכולים להפוך את הטרנספורמציה הדיגיטלית לדמוקרטית. על ידי מתן אפשרות למשתמשים עסקיים לפתור את האתגרים שלהם מבלי לערב את מחלקות ה-IT בכל שלב. בשיטה זו ניתן לדחוף את המהלכים הדיגיטלים קדימה מכל מחלקה בארגון.

4. התמקדות בטכנולוגיה, לא באנשים היא בהחלט טעות נפוצה

עסקים מתעלמים לעתים קרובות מהתרבות הארגונית, ובסופו של דבר, הם סובלים בגללה כי אי אפשר לספק שירות טוב מעובדים אומללים. אחת הבעיות שארגונים ועסקים מתמודדים איתם נובעת מסגידה לטכנולוגיה. קל להיסחף אחרי טכנולוגיות חדשות ונוצצות ולשכוח שהמניע של כל מהלך דיגיטלי הוא קודם כל – האנשים. יוזמות רבות שקשורות במהלכים דיגיטליים אשר מתמקדות בטכנולוגיה נכשלות, מכיוון שהן אינן מתחשבות בצרכים של אנשים אמיתיים – לקוחות ועובדים כאחד. כשההנהלה כל כך עסוקה בשאלה אם הם יכולים, הם לא מפסיקים לחשוב אם כדאי.

5. הזנחת התרבות הדיגיטלית. בסביבת האינטרנט הגבינה זזה כל הזמן. ללא הפסקה. השינויים הם כמעט על בסיס יומי.  וערוצים כדי להניע את הארגון קדימה. ניהול שינויים תלוי בתרבות התומכת בשינוי.

ללא תמיכה, כל יוזמת שינוי עלולה להיכשל. תרבות דיגיטלית כוללת את המחויבות של כל אחד בתוך הארגון להשתמש בטכנולוגיה ביעילות בפתרון אתגרים עסקיים. כדי להתמודד עם החשש מהמורכבות הכוללת ומאי הוודאות של הצלחה, יש לטפח ולתמוך בתרבות של חדשנות, ניסוי וטעייה והתמקדות בלקוח כדי שיוזמות טרנספורמציה דיגיטליות יצליחו. אבל בפועל זה לא קורה. הפחד מכישלון וחוסר ידע רלוונטי מובילים את הארגון לדרך ללא מוצא, בכל הנוגע לפעילות השיווקית במרחב הדיגיטלי. ארגון שמעז, הוא ארגון שמצליח.

6. כשהמטרות לא ברורות גם התוצאות לא ברורות

הבעיה בחוסר התמקדות במטרה היא שאתם יכולים לבלות את חייכם בריצה במעלה המגרש ולעולם לא להבקיע גול. האם זה אופייני לארגון שלכם? האם זו התחושה במסדרונות החברה? יעדים מעורפלים הם אחת הסיבות לכך שהמהלך הדיגיטלי נכשל. כאשר המטרה אינה מוגדרת בבירור ואין הסכמות על מדדי KPI, זה מאתגר לבנות פרויקט מוצלח. מובילי טרנספורמציה דיגיטלית חייבים להתמקד ביעדי SMART: ספציפיים, ניתנים למדידה, ניתנים להשגה, רלוונטיים ומוגדרים בזמן.

7. איך אפשר להבטיח שכל מהלך דיגיטלי בארגון שלך יצליח?

"כל ארגון מצליח צריך לעשות את המעבר מעולם המוגדר בעיקר על ידי חזרה לעולם שמוגדר בעיקר על ידי שינוי. זהו השינוי הגדול ביותר במבנה של איך בני אדם עובדים יחד מאז המהפכה החקלאית. הקבוע היחיד בעולם הדיגיטלי משתנה. השינוי הוא בלתי נמנע, אבל אנחנו יכולים לכוון את השינוי לכיוון הרצוי. ניהול שינויים דורש תרבות שתומכת בו ומניעה את הארגון לתחושת כיוון ומטרות ברורות. טרנספורמציה דיגיטלית היא ספורט קבוצתי הדורש מעורבות בשתי הגישות: מלמעלה למטה ולמטה למעלה. שיתוף פעולה דורש תוכנית ברורה והגדרת ציפיות, תרבות תומכת ונכונות להיכשל ולהתאים את האסטרטגיה לכל שינוי אפשרי. הטכנולוגיה משחקת תפקיד תומך במשחק הטרנספורמציה הדיגיטלית – הגיבורים העיקריים הם אנשים. וזו הבחנה מכרעת שארגונים רבים מפספסים. הטכנולוגיה צריכה להיות ממוקדת בפתרון בעיות אמיתיות עבור אנשים אמיתיים, לא רק לרדוף אחר מילת הבאזז האחרונה למען היוקרה.

לפתרונות טרנספורמציה דיגיטליים ממוקדי אדם, בניגוד לטכנולוגיות, יש סיכויי הצלחה גבוהים בהרבה. מומלץ לבחור טכנולוגיה שתומכת בשיתוף פעולה במטרות העסקיות שלכם. טכנולוגיה אחת כזו היא פלטפורמות עם קוד נמוך/ללא קוד שמגבירות את המשאבים הקיימים שלכם על ידי מתן היכולת למשתמשים עסקיים לדחוף יוזמות של טרנספורמציה דיגיטלית כדי לפתור אתגרים ספציפיים איתם הם מתמודדים.

לסיכום, טרנספורמציה דיגיטלית היא הכל חוץ מאשר הצלחה מובטחת בקלות. אך יחד עם זאת, החזר ה-ROI של מהלך דיגיטלי מוצלח הוא מדהים. כשאתם יוצאים למסע במסגרת המהלך הדיגיטלי שלכם, הקפידו להימנע מהמלכודות שדיברנו עליהן במסגרת המאמר.

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה זמן לנסות להגיע אליו ולייצר איתו מעורבות שתוביל למכירה. החלוקה היא בין הפלטפורמות השונות. משחקים, רשתות חברתיות, רשתות חברתיות מקצועיות ורשתות חיפוש ותוכן. אם יש לכם עסק, חברה או שירות מקוון אתם יכולים לשפר את הנוכחות העסקית שלכם כדי להגדיל את הסיכויים לפגוש בלקוח במגוון פלטפורמות ולהוביל אותו במשפך לקראת מכירה. מה שאנחנו יודעים בוודאות ש-97% מהצרכנים נכנסים לאינטרנט כדי למצוא ולחקור עסקים מקומיים.

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים בפני קהל גדול יותר. והכי חשוב, כאן תלמדו להציג את המוצרים לקהל הנכון. עבור בעלי אתרי מסחר אלקטרוני, פייסבוק מציעה דרך קלה למיקוד לקוח מאוד ספציפי ולהוביל אותו לאתר שלכם. בעזרת טריקים וטיפים מסוימים, אתה יכול לסחוט מהם ערך רב עוד יותר. אתם יכולים לקבל יותר קליקים, יותר לקוחות ממוקדים ויותר מכירות.

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא הרבה מאוד תנועה רבת ערך לעסק שלכם, טעות אחת בלבד יכולה לשרוף את התקציב. ללא טיפול מתאים, חשבון Google Ads יכול להפוך במהירות למהלך שיווקי יקר ובזבזני. זו הסיבה שאנחנו מציעים לכם מדריך שיעזור לכם להימנע מטעויות שגורמות לקמפיינים עם ביצועים גרועים בתשלום לקליק (PPC)לשרוף את התקציב ולגרום לכם לשלם הרבה יותר על כל הקלקה. מבלי שתוכלו להגיע לאחוזי המרה גבוהים.

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק גדול מהחברות והעסקים מתקשים להתמודד עם המורכבות של המשימות ואופי הפעילות. השאלה אם הפעילות אכן מניבה תוצאות או שהיא מתסכלת את בעלי החברה והמנהלים. המשמעות, פעילות שיווקית בתנאים של תחרות מטורפת על תשומת הלב של הצרכן. הרעש התקשורתי הוא קיצוני. חברות נאלצות להתמודד עם צרכנים שנחשפים לאלפי מסרים ביום. אם פעם היה קל להגיע לצרכן בדיגיטל. היום הפעולה היא כמעט בלתי אפשרית. שיווק בתנאים של אי ודאות וכאוס מוחלט. השיווק הדיגיטלי התמקצע. הוא דורש הבנה מרובת ממשקים. ריבוי הפלטפורמות מקשה על הפעילות השיווקית. הפניית המשאבים הופכת למורכבת וקיים קושי לאתר פלטפורמה שדרכה אפשר לעמוד באופן עקבי וליהנות מהחזר השקעה

תפריט נגישות