איך בוחרים את כלי השיווק הדיגיטלים הטובים ביותר לעסק?

מגמות חדשות בשיווק דיגיטלי 2023

השיווק הדיגיטלי הוא כבר לא רק פעילות צרה בפייסבוק או בגוגל. עסקים וחברות מגלים שהמרחב הדיגיטלי מציע שפע של מגמות שיווק וטרנדים חדשים שכוללים נישות ותחומי פעילות שמגבירים את פוטנציאל ההמרה והמכירה בכל הפלטפורמות. במאמר הזה אנחנו רוצים לסקור את המגמות החדשות כדי שתוכלו להיעזר בהן ולשפר את ביצועי השיווק באינטרנט.

1. מסחר חברתי

חנות מסחר חברתית לעסקים קטנים באינסטגרם. מסחר חברתי משולב מדיה חברתית עם רכישה. לקוחות יכולים לבצע רכישות בתוך יישומי מדיה חברתית, מבלי לפתוח את דפדפן האינטרנט שלהם או אפליקציה אחרת. לפלטפורמות רבות של מדיה חברתית יש פונקציונליות מובנית המאפשרת למשתמשים להקים חנויות, לרשום פריטים ולקבל תשלומים. זה נוח גם למשתמשים וגם למשווקים דיגיטליים. תפקידו של מסחר חברתי ימשיך לגדול בשנת 2023. הוא מציע בסיס לתוכן מבוסס מותג והזדמנויות הוכחה חברתית באמצעות ביקורות של לקוחות, תכניות הסברה לעובדים וצורות אחרות של תוכן. זוהי קניה ישירה בתוך המרחב החברתי שמקלה על המרת קהלי מדיה חברתית ללקוחות.

צריך לקחת בחשבון את הדמוגרפיה שכל פלטפורמת מדיה חברתית מושכת אליה. לדוגמה, 25% מכלל בסיס המשתמשים של לינקדאין הם משפיענים ברמה בכירה, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור ספקי B2B. מצד שני, למעלה מ-50% ממשתמשי TikTok הם מתחת לגיל 30, מה שהופך אותו למתאים יותר ללקוחות המילניום ו-Gen Z.

הפקות וידאו לכל פלטפורמה

2. שיווק באמצעות הודעות

שיווק באמצעות הודעות משתמש בפלטפורמות תקשורת ואפליקציות הודעות כדי לשווק מוצרים, לתקשר עם קהלים ולהציע תמיכה בכל שלב של משפך המכירות בצורה ממוקדת יותר. דוגמאות לכך כוללות שיווק בוואטסאפ ובמסנג'ר בפייסבוק ובמערכת ההודעות של סמרטפונים. שיווק באמצעות הודעות נותן לעסקים את ההזדמנות לבנות קשרים יציבים יותר עם צרכנים, ולהניע אותם בהדרגה לעבר המרה. אימוץ טון טבעי יכול לעזור ללקוח פוטנציאלי להרגיש נינוח ונוטה יותר לעסוק. אבל הפיכת האינטראקציות לסוג של שיחה היא לא תרגול חד פעמי. זהו תהליך מתמשך שצריך להתרחש לאורך כל מערכת היחסים עם הלקוח.

3. שיווק וידאו וטיקטוק

הווידאו תמיד שיחק תפקיד מכריע בשיווק דיגיטלי, אבל עכשיו הוא צורת התוכן הדומיננטית ברחבי האינטרנט. למעלה מ-80% מהעסקים משתמשים בווידאו ככלי שיווקי. הווידאו עבר דמוקרטיה על ידי האיכות הגבוה של מצלמות הסמארטפונים, הזמינות של כלי עריכה והנגישות של פלטפורמות וידאו – מה שמאפשר לעסקים ולצוותים בכל הגדלים ליצור סרטונים מקצועיים בקלות.

נוכחות רלוונטית באינטרנט פירושה שמירה על אסטרטגיית תוכן וידאו חזקה. משווקים יכולים למנף סוגים שונים של וידאו כדי לשמור על מעורבות הקהל ותגובות בדיקה. לקוחות יוצרים סרטוני המלצות רבי עוצמה מכיוון שהקהל יכול להתייחס ללקוח ברמה אישית יותר.

הסברים ומדריכי המוצר יעילים גם כסרטוני וידאו. משתמשים מסוגלים לשמור 95% מהודעת וידאו, לפי Performante, בהשוואה ל-10% שמירה של אותו מידע בצורת טקסט קונבנציונלית.

סרטונים קצרים הוא גם פופולרים מכיוון שמשתמשים יכולים לצרוך הרבה תוכן בפרק זמן קצר. TikTok הוא כבר לא שירות נישה שמיועד לקהלים צעירים יותר – זה דוגמה לאופן שבו תוכן קצר הפך להשקעה משתלמת עבור רוב המותגים.

סוג כזה של שיווק מצליח כאשר יש התאמה חזקה בין המותג שלכם לתדמית והקהל של המשפיע. בסופו של דבר, השותפים שתבחרו לעבוד איתם יקבעו את ההצלחה או הכישלון של מסעות השיווק המשפיעים שלכם.

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

4. בינה מלאכותית

בינה מלאכותית הפכה לרלוונטית יותר ככל שהשיווק הדיגיטלי דורש יותר משימות חוזרות וניתוח נתונים. משימות שגרתיות כמו שליחת האימייל הבא או איחוד נתוני לקוחות חדשים עדיף להשאיר לבינה מלאכותית, כך שחברי הצוות יוכלו להתמקד באחריות אחרת. עלייה זו בפופולריות היא גם תוצאה של טכנולוגיית AI שהופכת לנגישה, חזקה ובמחיר סביר יותר. תעשיית הבינה המלאכותית של 20 מיליארד דולר צפויה לראות יותר מ-200% צמיחה מ-2022 עד 2026, לפי Statista, והיא מציעה מספר יתרונות למשווקים.

אפשרות לשיווק מונחה נתונים. אתם לא יכולים להישאר מחוץ למשחק בזמן ששאר הענף מתקדם, במיוחד כשהשיווק הופך יותר מונחה נתונים בכל שנה. כלי בינה מלאכותית הם המפתח לפתיחה ושימוש במאגרי נתוני הלקוחות העצומים שרוב החברות אוספות. ניתן לפתח שיטות עבודה יעילות יותר באמצעות AI כדי לתמוך בזרימת העבודה שלכם. נתוני לקוחות הם תחום אחד שבו בינה מלאכותית יכולה להתעלות בעקביות על מקביליה האנושיים. קשה להתאים את קנה המידה, המהירות או הדיוק של מערכות בינה מלאכותית מודרניות. כלי למידת מכונה יכולים לנתח את התנהגות הלקוחות כדי לחזות את המהלך הבא ולתכנן בהתאם. זה יכול לעזור לך להציג מודעות רלוונטיות יותר ולהגדיל את שיעור ההמרות שלכם מבלי לבזבז זמן על מיקוד מודעות.

5. התאמה אישית

אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור משווקים דיגיטליים הוא למצוא דרכים להתאים אישית תוכן מבלי להוסיף יותר מדי זמן לתהליכי העבודה שלהם. הקהל התחיל לצפות לחוויות ולמסרים המותאמים במיוחד עבורם. 71% מהקונים מעדיפים מודעות המותאמות לתחומי העניין וההרגלים האישיים שלהם. בעוד שטקטיקות התאמה אישית בסיסיות כמו הכללת שם הנמען בשורת הנושא של דוא"ל מועילות, הן גם מתעלות במהירות. תוכן מומלץ משירותי סטרימינג כמו Netflix, Hulu ו-Prime Video הם דוגמאות להתאמה אישית יעילה בשיווק. פלטפורמות אלו משתמשות ב-petabytes של נתוני לקוחות כדי לזהות מדיה הקשורה לתוכן שבו משתמש צופה בדרך כלל ולהתאים תמונות ממוזערות והודעות למשתמשים בודדים. איסוף נתוני לקוחות הוא הצעד הראשון ליצירת חוויות מותאמות אישית וניסיון לעקוף את המתחרים. 

דפי נחיתה מותאמים אישית המזהים מבקרים קודמים יכולים להציע קישורים מהירים למוצרים שבהם צפו בעבר או המלצות המבוססות על התנהגות גלישה. המלצות למוצרים מותאמות אישית עשויות להופיע בדפי מוצרים, מודעות מיקוד מחדש או בהודעות דוא"ל עוקבות. 

מעקבים אישיים בדוא"ל יכולים לעקוב אחר רכישה או ביקור באתר. אתה יכול להודות ללקוח על הרכישה ולבקש ביקורת, או להתריע על פריט שנשאר בעגלה שלו. אפשר לשלוח הצעות מותאמות אישית בימי הולדת ללקוחות או בימי נישואין חשובים אחרים. מיילים לימי הולדת יכולים להיות אוטומטיים בקלות ולשלוח עם קוד הנחה קטן.

6. סטוריטלינג

סטוריטלינג הוא אחת הדרכים החזקות ביותר לבנות קשרים אישיים ולטפח זהות מותג חזקה. המוח שלנו מחובר לסיפורים ואנשים אוהבים במיוחד סיפורים המתמקדים באדם. במקום פשוט לספק ללקוחות חומרי שיווק רגילים, תוכן המשתף חוויה אמיתית המתמקדת במוצר שלכם יעיל יותר. זה יכול להיות מסובך לספר סיפורים בצורה יעילה בהקשר שיווקי מכיוון שלוקח זמן לנרטיב להתפתח. אבל זה גם יכול למשוך צרכנים ובסופו של דבר לגרום להם לשקול את המוצר שלך. המלצות הן דוגמה נפוצה לסיפורי מותג. המלצות מדגישות כיצד המותג שלך משתלב בסיפורים הייחודיים של כל אחד מהלקוחות שלך. צופים או קוראים יכולים להתייחס לחוויה, לעזור למותג להתחבר ולהרוויח הוכחה חברתית חשובה.

סיפור חזותי חשוב גם לאסטרטגיה שלך מכיוון שתמונות ווידאו משפרים את התוכן ומשפרים את הקריאה. זה יכול לנוע בין תמונות מותג לסרטונים ועד גרפיקה.

שיווק במנועי חיפוש SEM

7. צ'טבוטים

צ'אטבוטים הפכו חיוניים לכל זרימת עבודה של שירות לקוחות, אבל הם שימושיים במיוחד עבור חברות שמקבלות בקשות תמיכה בנפח גבוה או שיפור ביצועי מכירה בשלב הנחיתה של צרכנים באתר החברה. צרכנים וקונים בכל ענף דורשים זמינות ושירות מסביב לשעון. צ'אטבוטים מאוד פופולריים בקרב עסקים וצרכנים כאחד. 69% מהצרכנים מעדיפים לדבר עם צ'טבוט מאשר לחכות לנציג שירות לקוחות אנושי.

פלטפורמות הצ'טבוט כיום הן גמישות מספיק וניתן להתאים אותן כך שיתאימו למפרטים שלך, כמו זמני תגובה משופרים של לקוחות או איתור נקודות כאב של לקוחות. 40% ממשתמשי האינטרנט דווקא מעדיפים אינטראקציה עם צ'אטבוטים על פני סוכנים וירטואליים.

צ'טבוטים יכולים לשמש כקו הגנה ראשון מכיוון שהם מאפשרים לך להגיב ללקוחות מסביב לשעון. הם יכולים לספק תשובות מהירות ופשוטות לשאלות פשוטות או לעזור ללקוחות למצוא את המשאבים המתאימים, כך שצוות התמיכה יכול להתמקד במקרים מורכבים יותר.

8. שידורים חיים

שידור חי הוא כאשר מדיה מוקלטת ומשודרת בו זמנית בזמן אמת, בדרך כלל בערוץ מדיה חברתית. זוהי אחת מצורות התוכן הצומחות ביותר בעולם. הוא מעניקה הזדמנות לקהל לתקשר עם היוצרים האהובים עליהם. Twitch, אחת מפלטפורמות הסטרימינג הפופולריות ביותר בארה"ב, הגיעה לממוצע של 2.5 מיליון צופים בחודש עד סוף 2022, לפי TwitchTracker. פלטפורמות סטרימינג פופולריות נוספות כוללות TikTok, אינסטגרם, פייסבוק ואמזון לייב.

עסקים מנצלים את מגמת השידור החי ההולכת וגוברת. לדוגמה, מותג הבגדים האמריקאי טומי הילפיגר פרסם מוצרים באמצעות שידור חי. לצופים ניתנה ההזדמנות לבצע רכישות על ידי לחיצה ישירות מהשידור. סוג זה של חוויה קלה שמפחיתה חיכוכים ועוזרת למקסם את הערך של שידור חי מוצלח.

9. האבולוציה של קידום אתרים

מילות מפתח עדיין רלוונטיות לאופטימיזציה למנועי חיפוש, אבל האלגוריתמים המודרניים של מנועי החיפוש שונים מאוד מאלה שמשווקים עבדו איתם בעבר. לפני חמש או 10 שנים מילוי מילות מפתח יכול להביא אותך לדירוג טוב בחיפוש אורגני, אבל עכשיו תרגול כזה יכול להעניש את האתר שלך. מנועי החיפוש המודרניים מופעלים על ידי למידת מכונה המנטרות מדדי מעורבות עבור מיליארדי חיפושים בשנייה. הם מחפשים תוכן שעונה על שאלות המשתמשים ועונה על הצרכים שלהם טוב יותר מכל דבר אחר, ולכן קידום אתרים מודרני התפתח לפיתוח אסטרטגיות המתמקדות בכוונת המשתמש ומעורבות בתוכן. גוגל מכנה אותם "מיקרו-רגעים". קידום אתרים שזוכה לתנועה אורגנית מוסמכת בשנת 2023 צריך להכיל את ההיבטים הבאים: התמקדו בכוונה מאחורי מילות המפתח. ודאו שהאתרים מהירים ומגיבים לנייד. חשוב לחקור תוכן מנצח במרחב ולפתח אסטרטגיות שעונות על כוונות טוב יותר מתוכן קיים

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

10. שינוי בדור הצרכנים

קהלי היעד אינם פועלים כפי שהם פעלו בעבר. לרוכשים מהדור Z וה-Millennial יש יותר כוח קנייה. לפי בלומברג, הדור Z הניב יותר מ-360 מיליארד דולר בהכנסה פנויה בלבד בשנת 2021 – יותר מכפול מהסכום מ-2018 – והנתון הזה ימשיך לגדול ככל שהם יתחילו להיכנס לכוח העבודה. ההעדפות שלהם מנוגדות מאוד למה שהמותגים מצפים מדמוגרפיה שנולדו לפני 1990. מתן מענה לצרכי הקהל והבטחה שאתם מכוונים לקהל הנכון הם בראש סדר העדיפויות. מותגים צריכים להתאים אסטרטגיות כדי לפנות לדור החדש הזה של צרכנים. מגמה זו של שינוי קהל כוללת גם את עליית השווקים הבינלאומיים המתעוררים ואת הירידה היחסית של השוק בארצות הברית. לפי Euromonitor, אסיה תמשיך להיות אחד האזורים המרגשים ביותר מבין השווקים המתעוררים בשני העשורים הקרובים. זה כולל את הכלכלות של סין, הודו, אינדונזיה, תאילנד, הפיליפינים וויאטנם.

צרכנים אמריקאים עדיין ממלאים תפקיד חיוני במסחר העולמי, אבל הם כבר לא מרכזיים כפי שהיו בעבר. מאגר הצרכנים העולמי יורחב לצרכנים חדשים ממעמד הביניים ממדינות ברחבי העולם.

11. חיפוש קולי

בשנות ה-2010 נרשמה עלייה דרמטית בחיפוש קולי, פקודות קוליות ושירותי קול אחרים, כאשר השימוש ברמקולים חכמים הוכפל. אם אתם עדיין לא בונים תוכן לחיפוש קולי, אתם עלולים להחמיץ מקור משמעותי של תנועה וסמכות מותג. צרכנים ממשיכים לבצע חיפושים קוליים מסמארטפונים ומכשירים אחרים, ויוצרים הזדמנויות נוספות למשווקים דיגיטליים. עדכון אלגוריתם BERT של גוגל הוא דוגמה מצוינת. מנועי חיפוש נהגו לנתח שאילתות מילה אחר מילה, אך עדכון זה הוסיף עיבוד שפה טבעית ליכולות של מנוע החיפוש, כדי להבין טוב יותר ביטויים ושפה טבעית. אתם יכולים לבצע אופטימיזציה של התוכן שלכם לחיפוש קולי בכמה דרכים. התייחסו למילות מפתח עם זנב ארוך. סוג זה של שאילתת מנוע חיפוש נוטה להכיל מונחי חיפוש ארוכים יותר בהשוואה לשיטות מסורתיות. מיקוד החיפוש עבר ממילות מפתח קצרות וקצרות לביטויים עם זנב ארוך או משפטים שלמים.

הפקת תוכן סביב שאלות הקהל. מומלץ לחקור את סוג השאלות שקהל היעד שלכם שואל הכי הרבה ולהפיק תוכן סביב השאילתות האלה. 

12. הודעות פוש

הודעת דחיפה היא התראה ישירה בזמן אמת שמשתמש מקבל בטלפון או במכשיר נייד. הן הופכות במהירות לאחת הדרכים היעילות ביותר למשוך את תשומת הלב של הקהל שלכם. הודעות דחיפה יכולות להגביר שיעורי פתיחה, המרות ומעורבות קהל. קבלת הרשאה לשלוח הודעות אלה יכולה להיות אתגר, אך הן מציעות חיבור ישיר באופן ייחודי. קהלים רבים מסתכלים בטלפונים שלהם יותר מאשר בודקים את תיבות הדואר הנכנס שלהם. השתמשו בהודעות דחיפה בחכמה והתאימו אותן אישית ככל האפשר. מבצעים והצעות הנחות הן סיבות מצוינות לשלוח הודעות דחיפה, אך המוצרים או הפתרונות המודגשים צריכים להיות רלוונטיים לכל משתמש.

13. מסחר במובייל

בעבר, משווקים השתמשו במודעות לנייד כדי לדחוף לידים לרכישה במחשב שולחני או אישי. עם זאת, Apple Pay, Google Pay וארנקים דיגיטליים אחרים הקלו על המכירה למשתמשים ניידים. צרכנים היום צפויים להשתמש במסחר נייד – במיוחד אם יש אפשרויות תשלום קלות זמינות. התחזית היא שהמסחר הקמעונאי הנייד בארה"ב יעלה על 710 מיליארד דולר עד 2025.

כדי להכין את חווית הלקוח שלכם למסחר טוב יותר בנייד, וודאו שהאתר שלכם מותאם לנייד. גוגל מציעה מבחן ידידותי לנייד בחינם שיזהה עבורכם בעיות כלשהן. לאחר מכן, חשוב לבדוק את תהליך הסליקה בכל מכשיר נייד שאתם יכולים. ודאו שהתהליך אינטואיטיבי וקל להשלים אותו.

14. שירות לקוחות ברמה הגבוהה ביותר

שירות לקוחות הוא חיוני לכל היבט של מסע הלקוח, וזו הסיבה שפשוט להציע תמיכה רספונסיבית כבר לא מספיק. חשוב למצוא דרכים נוספות לפתח חוויה חלקה ולהקל על המשתמש לקנות עם המותג שלכם. זה יהיה אחד התחומים הדינמיים ביותר בשיווק דיגיטלי בשנת הבאות.

לפני החלטת רכישה, שירות לקוחות עשוי להיראות כמו תמיכה בצ'אט חי או סיוע בפתרון בעיות של המשתמש. ליד החלטת רכישה, שירות הלקוחות כולל תמיכה במכירות כמו הדגמות מותאמות אישית או מפרט.

לאחר רכישה, שירות הלקוחות כולל תמיכה בבעיות או שדרוגים. אינטראקציות תמיכה מוקדמות יכולות לעזור להסיר ספקות ולהניע לידים להשלמת רכישה. גם לאחר ההמרה הראשונית, תמיכה חזקה תשפר את מערכת היחסים עם הלקוח ותעזור למקסם את ערך החיים שלו למותג שלכם.

15. ניבוי תוצאות

ניבוי תוצאות מרחיב את המגמות אל העתיד כדי לראות תוצאות אפשריות. זה דומה לבינה מלאכותית, אבל לא לגמרי אותו הדבר. שתי הטכנולוגיות משתמשות בנתונים ובתובנות כדי לעזור לשפר את האינטראקציות העתידיות עם הלקוחות. אבל בינה מלאכותית היא אוטונומית לחלוטין בעוד שניבוי תוצאות מסתמך על אינטראקציה אנושית כדי לבצע שאילתות בנתונים, לזהות מגמות ולבחון הנחות. האחרון מתמקד בעבר ואוסף נתונים כדי לחזות מה יקרה.

נתונים הם המפתח למגמות שיווק מתקדמות רבות, וביג דאטה ואנליטיקס הופכים חשובים יותר מדי שנה. אנחנו צופים עלייה בסוג כזה של טכנולוגיה עם יותר תחכום ובמגוון תעשיות ותחומי פעילות עסקית. 75% מהארגונים יעברו להשתמש בבינה מלאכותית לצרכיהם התפעוליים עד סוף 2024. מספר הכלים והיישומים האנליטיים החזויים – כגון ניקוד לידים מתקדם, פילוח לקוחות והתאמה אישית – יגדל גם הוא בעתיד הקרוב שנים.

16. שיווק רב ערוצי

הקהל שלכם נמצא במספר ערוצים ולכן המותג שלכם צריך להיות גם בכל הערוצים. שיווק רב ערוצי מספק מסר מותג מגובש וחווית לקוח בכל ערוץ. רוב החברות כבר מגיעות לקהלים ביותר מפלטפורמה אחת ולכן המעבר לסוג זה של שיווק הוא אידיאלי אם עדיין לא עשיתם את זה. שיווק רב-ערוצי בעבר היה מסובך בגלל חוסר עקביות של המותג בין פלטפורמות ומסדי נתונים פנימיים. אבל כלי SaaS עכשוויים פישטו את האופן שבו מותגים מקימים קמפיינים מורכבים במספר ערוצים.

שיווק רב-ערוצי פירושו שצוות המכירות יכול לראות באילו דפי אינטרנט המשתמש גלש, תמיכת לקוחות יכולה לראות רכישות בחנות, וצוותי שיווק יכולים לבחור קמפיינים בדוא"ל ליחידים על סמך פעילות מדיה חברתית. הלקוח חווה שיחה אחת מאוחדת עם המותג.

שבע סיבות לכישלון בשיווק עסקים באינטרנט

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

17. פרטיות ואבטחה

ככל שהשיווק מסתמך יותר על נתוני לקוחות, הלקוחות גם הופכים מודאגים יותר ויותר לגבי האופן שבו המידע שלהם נאסף והשימוש בהם. צרכנים מאוימים אפילו יותר מהאפשרות של פרצות מידע של צד שלישי, שעלולות להשפיע על עסקים קטנים וגדולים כאחד. 

פרצת אבטחה היא אחד האירועים היקרים ביותר שארגון יכול לחוות. זה יכול לקחת שנים להתאושש מהנזק למוניטין הקשור לנתוני משתמש שנפגעו – שלא לדבר על העלויות הישירות של ההפרה עצמה.

נקיטת צעדים להגנה על נתונים משפרת את האמינות שלכם תוך הפחתת סיכונים. גם האבטחה של האתר שלכם אינה ניתנת למשא ומתן. מחקר שנערך על ידי ג'ון קאבוט מצא כי 46% מהמשתמשים אמרו שהם לא יכניסו שום מידע אישי – אפילו לא את שמם – באתר שאינו מאובטח. ו-64% מאותם משתמשים אמרו שהם יעזבו את האתר באופן מיידי.

בעוד שממשלות ברחבי העולם נוקטות בצעדים כדי להגביל את איסוף הנתונים ולהחזיר לצרכנים את השליטה בנתונים האישיים שלהם, משווקים עדיין עומדים בפני מציאת דרכים חדשניות להמשיך ולמנף נתונים תוך כיבוד פרטיות הצרכן ועיסוק בפרקטיקות שקופות. 

18. קיימות ואחריות חברתית

קיימות היא דאגה ארגונית מרכזית במשך שנים והיא רק הולכת וגוברת בחשיבותה. לפי IBM, יותר מ-50% מהצרכנים העולמיים מרגישים יותר ב-2022 לגבי קיימות סביבתית בהשוואה לאופן שבו הם חשו לגבי אותו נושא ב-2021. מבחינה היסטורית, חברות רבות התמקדו בעסקים ונמנעו מלהצהיר הצהרות פומביות או לעסוק בנושאים שנויים במחלוקת. אבל הקהל המודרני מעדיף עסקים שהם בני קיימא ומפגינים רמה מסוימת של תשומת לב. מחקר קיימות גלובלי מצא לאחרונה כי "קיימות מדורגת כקריטריון רכישה חשוב עבור 60% מהצרכנים".

45% מהצרכנים מעוניינים למצוא מותגים שהם ברי קיימא או אחראיים לסביבה. כמעט כל עסק יכול להפיק תועלת משיתוף לגבי האופן שבו המותג שלו מחויב למטרות חברתיות או סביבתיות. אם העסק שלכם לא שקל קיימות או אחריות חברתית, אולי הגיע הזמן להתחיל. הטמעת שפה ירוקה באסטרטגיית השיווק שלכם לא חייבת להיות מורכבת, אבל היא צריכה להיות יותר מהצהרה. המותג צריך להוכיח שאתה באמת מודאג מהבעיה, מכיוון שקונים מודרניים יכולים לראות בפעילות שהיא לא אותנטית רק מס השפתיים.

הצ'ק ליסט שיזניק את המכירות שלכם באינטרנט

19. פרסום באמזון

אנחנו מצפים ששנת 2023 תביא לשינויים רבים, אבל דבר אחד שנשאר זהה הוא השליטה של אמזון כפלטפורמת המסחר האלקטרוני הגדולה ביותר.

חלק מהמותגים עדיין מוכרים בהצלחה את המוצרים שלהם באופן עצמאי, אבל אמזון היא כרגע המקום הראשון עבור רוב עסקי המסחר האלקטרוני לייצר נראות, קליקים ומכירות. שוק הפרסומות של אמזון צמח ב-18% ברבעון השני של 2022, לפי CNBC, מה שהופך אותו לפלטפורמת הפרסומות המקוונות הצומחת ביותר בקרב ענקיות כמו גוגל, פינטרסט, טוויטר ופייסבוק.

אחד המאפיינים העיקריים שהופכים את אמזון למצליחה כל כך הוא הנוכחות של לידים בעלי כוונות גבוהות. מישהו שמזין מונח חיפוש באמזון בדרך כלל אינו בודק קניה – הוא מוכן לבצע רכישה ברגע שהוא מוצא מוצר טוב. אז זה לא מפתיע שמסע פרסום בתשלום מעוצב היטב באמזון יכול לייצר עלייה משמעותית במכירות כמעט בן לילה.

20. IoT, AR, blockchain וטכנולוגיה מתפתחת

שום רשימה של מגמות שיווקיות לא תהיה שלמה ללא קריצה לטכנולוגיה המתהווה האחרונה. בעוד שקשה לחזות את ההשלכות של האינטרנט של הדברים (IoT), מציאות רבודה (AR) ובלוקצ'יין, כל שלוש הטכנולוגיות משנות את האופן שבו מותגים ניגשים לשיווק דיגיטלי. לדוגמה, האינטרנט של הדברים הוא טכנולוגיה המאפשרת לנו להוסיף קישוריות לאובייקט רדום, כמו תאורה הניתנת לשליטה באמצעות סמארטפון. IoT כבר מוטבע בחיי היומיום שלנו בדרכים שהיו נראות בלתי אפשריות רק לפני כמה שנים.

מספר המשתמשים המחוברים למכשירי IoT ואובייקטים חכמים צפוי לגדול יותר מפי 3 בין 2020 ל-2030, צמיחה זו מציגה הזדמנויות ייחודיות למשווקים דיגיטליים לפרסם באופן אורגני לאורך חיי היומיום של הלקוח.

מציאות רבודה שולבה גם במגוון אסטרטגיות שיווק חדשניות. לדוגמה, אפליקציית איקאה משתמשת בטכנולוגיית AR כדי להציג אובייקטים וירטואליים במרחב אמיתי. מותגים בתעשיות קוסמטיקה, ביגוד ותעשיות אחרות בוחנים גם דרכים ליישם AR באתרים ובאפליקציות שלהם. AR יכול ליצור דחיפה משמעותית לחוויית הלקוח תוך מתן פרסום אינטראקטיבי.

ה-metaverse הוא דוגמה מבטיחה נוספת לטכנולוגיה מתפתחת לשיווק. בעוד שבסיס המשתמשים עדיין קטן יחסית, לחוויות דיגיטליות משולבות כמו metaverse יש פוטנציאל לשנות לחלוטין את הדרך בה אנו מבינים את האינטרנט.

טכנולוגיות חדשות והעדפות צרכנים משתנות הן רק כמה טרנדים שאנשי שיווק דיגיטליים צריכים לדעת כדי להתמודד ביעילות עם עבודתם. ישנם שינויים רבים אחרים המתרחשים בעולם השיווק אך רשימה זו מכסה את המגמות החשובות ביותר לשנת 2023. רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו.

רוצים לשפר רווחיות בדיגטל? השאירו פרטים, לקבלת דו"ח דיגיטל הוקינג, לבדיקת רווחיות נכסים דיגיטלים. הבדיקה ללא עלות.

דו״ח הוקינג דיגיטל

מתנה! בדיקת נכסים בדיגיטל
לשיפור הרווחיות,
ללא עלות. צרו קשר בווטסאפ עכשיו
דוח הוקינג דיגיטל

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות