מדריך ניהול נכסים דיגיטלים באינטרנט

איזו אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מתאימה לעסק שלכם?

מתי לאחרונה קיימתם ישיבת אסטרטגיה דיגיטלית בארגון? אם עוד לא עשיתם את זה, כנראה שתאלצו לעשות את זה בתקופה הקרובה. העידן הדיגיטלי הוא בהחלט מאתגר עבור חברות, עסקים וארגונים. חלק מהעסקים כבר לא יכול להתעלם מהעובדה שיש לארגון או לחברה צורך בהול בתכנון אסטרטגיית שיווק דיגיטלית. איך בוחרים אסטרטגיית שיווק שמתאימה לעסק שלכם? אסטרטגיה שיווקית מעוצבת על ידי החוזקות, ההזדמנויות והיעדים של העסק, ומכוונת את התוצרים הספציפיים יותר של תוכנית השיווק. לעבוד בלי אסטרטגיה זה לצאת לניווט בלי מצפן. לבקר בעיר שאתם לא מכירים בלי שירותי ווייז ולהאמין שתצליחו להסתדר.

אסטרטגיה שיווקית היא דפוס החלטות משולב של ארגון המפרט את הבחירות המכריעות שלו בנוגע למוצרים, שווקים, פעילויות שיווקיות ומשאבי שיווק ביצירה, תקשורת ו/או אספקה של מוצרים מתוך כוונה לעמוד ביעדים שהארגון מציב.

היום אנחנו רוצים לדבר אתכם על אסטרטגיית השיווק ומרכיביה העיקריים. נרצה לבחון גם חמש אוריינטציות עסקיות נפוצות, וכיצד הן משפיעות על האסטרטגיה השיווקית ומכתיבות את הפעילויות הספציפיות של תוכנית שיווקית.

מדריך ניהול נכסים דיגיטלים באינטרנט
שבע סיבות לכישלון בשיווק עסקים באינטרנט

אז מה זה בעצם אסטרטגיית שיווק?

אסטרטגיה שיווקית היא 'תוכנית המשחק' הכוללת של העסק ליישום והגעה ליעדים הקשורים לשיווק. ממוקד ובר השגה; האסטרטגיה מכילה את היעדים, המטרה והיעדים העיקריים, כמו גם מדיניות ותוכניות חיוניות להשגת יעדים אלו. האסטרטגיה מכוונת לעתיד, היא ממוקדת בהחלטות מרכזיות המשפיעות לטווח ארוך על פעילות העסק. זה בהחלט ייחודי לכל עסק; תלוי בהיצע, במשאבים, בתחרות ובלקוחות היעד שלהם.

אסטרטגיה מתארת איך חברה מקיימת אינטראקציה עם השוק ועם לקוחותיה. היעדים חייבים לקחת בחשבון מה העסק עושה נכון ומה לא נכון עבור העסק, כדי לשפר את הביצועים, בכל הרמות.

במילים פשוטות, המטרה של השיווק היא להגיע לצרכנים פוטנציאליים ולהפוך אותם ללקוחות, או לשמר לקוחות קיימים. כדי להשיג את זה, החברה צריכה להיות בעלת הבנה עמוקה של השוק שלה ושל הצרכים והרצונות של הלקוחות. האסטרטגיה השיווקית היא החוליה המקשרת בינם לבין הלקוחות הפוטנציאליים שלהם.

החשיבות של אסטרטגיה שיווקית

אם לחברה גדולה או קטנה אין אסטרטגיית שיווק, יכול להיות שאין לה כיוון. שיווק שלא מייצר תוצאות מבזבז כסף והחברה או העסק מאבדים לקוחות שלא יודעים שהמותג קיים. בשוק תחרותי יותר ויותר, חברות חייבות לקבל החלטות אסטרטגיות כדי להגדיל את הסיכויים לקבל את ההחלטות הנכונות.

אסטרטגיה שיווקית מגדירה את התוכנית של החברה לשיפור הביצועים שלה, תוך התחשבות באתגרים וההזדמנויות הייחודיות שלה. חברות מייצרות את האסטרטגיה שלהן על ידי התאמת מטרותיהן, משאבי מפתח ויכולות הליבה שלהן, עם הזדמנויות ומגמות חיצוניות, והתחשבות בסיכונים האפשריים העומדים בפניהן.

יעדים ואסטרטגיה תאגידית הפכו לעמדת שוק תחרותית באמצעות בידול ועמידה בצורכי הלקוחות בצורה יעילה יותר מאשר המתחרים. שיווק מגדיר כיצד מוצר או שירות מספקים ערך ללקוחות.

איך בוחרים את כלי השיווק הדיגיטלים הטובים ביותר לעסק?

מה ההבדל בין תוכנית שיווקית לאסטרטגיה שיווקית?

האסטרטגיה השיווקית מנחה תוכנית שיווקית על ידי התוויית החזון, הכיוון והיעדים של החברה. תוכנית שיווקית מתארת את הפרטים המעשיים של פעולות, פעילויות וטקטיקות שיווקיות ספציפיות ומוגדרות להשגת יעדים אלו. תוכנית שיווק שמה לה למטרה להפוך את האסטרטגיה למציאות.

אסטרטגיה שיווקית היא 'התמונה הגדולה' ויש לה ציר זמן ארוך יותר מאשר תוכנית שיווקית אישית, שכן היא מכילה אלמנטים עסקיים מרכזיים כמו מיתוג והצעת הערך הייחודית שלהם. תוכנית שיווק מכילה את הפרטים של מסעות פרסום בודדים, שיכולים להיות על פני תקופה קצרה כגון שישה חודשים עד שנה.

איך יוצרים אסטרטגיה שיווקית?

גיבוש אסטרטגיית שיווק יכול להיות תהליך מייאש, אפילו עבור משווק מנוסה. איך אתה יודע אם האסטרטגיה שלך הולכת לעבוד? כדי למקסם את האפקטיביות שלהן, על חברות להשתמש בשלושת השלבים המתואמים הבאים בעת יצירת אסטרטגיית השיווק שלהן:

1. העריכו את המצב, כולל סביבות פנימיות וחיצוניות. כל יתרון תחרותי צריך להיות הבסיס לאסטרטגיה שיווקית, אבל הוא עדיין צריך להתאים לדרישת הלקוחות. מחקר שוק עוזר להבין את הסביבה העסקית הרחבה יותר ולהגדיר צרכי לקוחות ספציפיים ולזהות הזדמנויות.

2. השלב הבא הוא גיבוש האסטרטגיה התאמת מוצרים/שירותים לפלחי לקוחות ומתווה תוכניות שיווקיות ספציפיות להגעה ללקוחות יעד אלו.

3. השלב האחרון הוא יישום פעילויות תמהיל השיווק המספקות עמדה תחרותית בשוק ואת מערך הפעולות הנחוצות כדי להציב את התוכנית על מנת להגיע ליעדי המשרד.

מדריך ניהול נכסים דיגיטלים באינטרנט

איזה מרכיבים מרכזיים יש לנו באסטרטגיה שיווקית?

מטרת השיווק היא להתאים את החוזקות והיכולות של העסק עם צורכי הלקוח. הצעת הערך שלהם וכל יתרון תחרותי צריכים להיות הבסיס לאסטרטגיית השיווק שלהם. גורמים פנימיים אלו הופכים למרכיבים חשובים באסטרטגיה שיווקית ותקשורת מותגית. כלים וטכניקות מרכזיות נוספות המסייעות להנחות אסטרטגיה שיווקית דרך הבנה ועמידה בצרכי הלקוחות הם פילוח, מיקוד ומיצוב.

פילוח שוק

פילוח שוק הוא הפעולה של פירוק שוק וקיבוץ לקוחות החולקים מאפיינים, התנהגויות ועמדות דומות. תהליך זה עוזר לעסקים להבין את צרכי הלקוחות שלהם, לייעל את השיווק, הפרסום והמכירות שלהם. יצירת אישיות לקוח היא חלק מתהליך הפילוח; אלו הם ייצוגים בדיוניים של סוגי הלקוחות בפלח השוק שבחרתם, כדי להמחיש את תכונות האישיות השונות שלהם. תהליך זה עוזר להתאים את רצונות וצרכי הלקוחות עם היכולת של העסקים לספק אותם.

מיקוד

מיקוד ממקד את כל מאמצי השיווק בקבוצה או קבוצות מוגדרות של אנשים הנקראות שוק יעד. לפלחי השוק הנבחרים יש מאפיינים ותחומי עניין משותפים, ולכן סביר להניח שיגיבו באופן דומה לחומר השיווקי. מכיוון שפרסום ואסטרטגיות שיווק אחרות מתמקדות אך ורק בשוק יעד, השיווק הופך למשתלם יותר, יעיל ואפקטיבי יותר ביצירת לידים ללקוחות. הלקוחות הממוקדים יכולים להיות מבוססים על לקוחות קיימים או עשויים להיות קבוצות של אנשים שהמתחרים התעלמו מהם. אם הם רווחיים, זה מהווה הזדמנות, אבל בניית קשרים עם לקוחות חייבת להיות לטווח ארוך.

מיצוב

חברות משתמשות במיצוב כדי להעביר את הצעת הערך שלהן וליצור תדמית של המותג, המוצר או השירות שלהן, במוחותיהם של לקוחות היעד. עמדה זו היא יחסית למתחרים, המגדירה כיצד מותג הוא ייחודי וכיצד הוא מספק תועלת ברורה ללקוחות. שיווק מתקשר לעמדת שוק זו, ומשפיע על תפיסות הלקוחות. לפני קביעת מיקומן בשוק, חברות מחליטות על פלח השוק שאליו הן רוצות לכוון.

אוריינטציות עסקיות

האוריינטציה העסקית של חברה היא המיקוד הארגוני האסטרטגי הכולל שלה, אשר מכתיב גם את האסטרטגיה השיווקית שלה. ישנן חמש אוריינטציות עיקריות: ייצור, מוצר, מכירות, שוק וניהול חברתי. אוריינטציה זו צריכה להתבסס על החוזקות של המשרד.

אוריינטציה בייצור

חברה בעלת אוריינטציה ייצור מתמקדת בייצור יעיל כמדד הביצועים העיקרי שלה. הדאגה המרכזית היא בייצור המוני, כלכלה בקנה מידה (נפח גבוה), בקרת עלויות ועמידה בלוחות זמנים של ייצור. אוריינטציית ייצור אינה משתמשת בצרכים או ברצונות הלקוח כדי להנחות את האסטרטגיה שלו, אלא מתמקדת בייצור מוצרים איכותיים בזול ומהיר ככל האפשר. גישה זו מניחה שאם אתה יוצר מוצרים טובים במחיר סביר, הלקוחות ירכשו אותם, ללא קשר אם זה עונה על כל הצרכים שלהם.

אוריינטציה במוצר

למרות שזה נשמע דומה, אוריינטציה של מוצר שונה בהרבה מאוריינטציה של ייצור. במקום להתמקד בייצור מוצר בזול, המוטיבציה היא פיתוח מוצר וחדשנות לשיפור מתמיד של מוצרים כדי להישאר לפני המתחרים. הרעיון הוא שהמוצרים הם באיכות גבוהה, אז הם צריכים למכור את עצמם. לפעמים זה אומר שפירמה חייבת לנסות ולמצוא שוק למוצר, בניגוד ליצירת מוצר לצרכי שוק.

אוריינטציה במכירות

נפח מכירות הוא המוקד של אוריינטציה מכירות. לעתים קרובות חברות אלה מעסיקות כוח מכירות גדול, ומתמקדות ביעדי מכירות לטווח קצר, במקום באסטרטגיה ארוכת טווח. חברות עשויות ליישם אסטרטגיה זו לאחר אוריינטציה של ייצור, כדי להעביר מניות שלא נמכרו כצפוי. חברות מרכזות את משאביהן בשיווק ובמכירות במקום בצרכי הלקוחות. הם אמצעי להשגת מטרה. לסוכנויות רכב יש לרוב מיקוד במכירות

אוריינטציה בשוק

הבנה ועמידה בצרכי הלקוח הם הבסיס להתמצאות בשוק. המכונה גם אוריינטציה ללקוח, היעד המרכזי הוא להיענות לצרכי הלקוח. דרישת הלקוחות הופכת למוקד המשאבים, כדי להיות מסוגלים לספק את מה שהשוק רוצה. הבנת השוק קודמת לכל ייצור או שיווק. אם פירמה מעבירה את אסטרטגיית השיווק שלה לאוריינטציה מבוססת שוק, זה דורש לעתים קרובות שינויים מהותיים במבנה הארגוני. אוריינטציית שוק מתייחסת גם למה שהמתחרים עושים כמו גם התמקדות בבניית קשרים ארוכי טווח עם לקוחות.

אוריינטציה חברתית

ההתחשבות באינטרסים ארוכי הטווח של החברה ועשיית 'הדבר הנכון' היא המוקד של אוריינטציה שיווקית חברתית. פילוסופיה זו מכתיבה כי הסביבה והחברה הופכים לשיקול לקבלת החלטות שיווקיות לפני רצונות הלקוח או דרישות החברה. שיקולים אתיים קודמים לכל, תוך התמקדות בהשפעה של הפירמה והמוצרים שלה על החברה והסביבה הרחבה יותר.

אז בעצם איזו אוריינטציה מתאימה לעסק שלכם? חברתית? מיקוד בלקוח? מיקוד במוצר? מיקוד בייצור? מיקוד במכירות? כל אחד מהגישות שתבחרו תכוון את החברה לתנועה אסטרטגית שונה, לרבות הפעלת כלים שונים.

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו. לקבלת דו"ח הוקינג דיגיטל, לבדיקת רווחיות הנכסים הדיגיטלים, ללא עלות, דברו איתנו בווטסאפ או השאירו פרטים.

איך משיגים לקוחות חדשים בפייסבוק?

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות