מדריך ניהול נכסים דיגיטלים באינטרנט

איך מתחילים למכור מוצרים בעזרת סרטונים?

7 טיפים מדוייקים ליצירת סרטוני מוצר טובים יותר

אם פעם הפרסום המסורתי מכר בערוצי הטלוויזיה מוצרים בעזרת סרטונים בעלות הפקה מטורפת, העידן הדיגיטלי חתך את העלויות והצליח ליצור תמהיל הפקה רזה וחסכוני. בלי דוגמניות על ובלי אנימציות מושקעות במאות אלפי שקלים. אפשר לומר שסרטוני מוצר באינטרנט מוכרים בלי הפסקה. למעשה, סוחרים ובעלי אתרי סחר שלא עושים שימוש בסרטונים באופן קבוע, עושים טעות אסטרטגית. סרטוני מוצר וסרטונים בפרט הם נכס.  זה לא סוד שסרטוני מוצר יכולים להגדיל את המרות המכירות באתר שלכם. אם תמונה אחת שווה אלף מילים, סרטון אחד שווה אלפי תמונות. כושר ההמחשה והשכנוע של סרטון גדול פי אלף. הדבר הגדול בסרטונים הוא לא רק שהם יכולים להדגים את המוצר שלך – אתם יכולים להשתמש בהם לשיווק דיגיטלי כדי להניע תנועה לאתר שלך.

איך אסטרטגיה דיגיטלית יכולה להציל את העסק שלכם?

סרטונים גם מאפשרים לכם להגדיל באופן דרמטי את הקישורים לאתר. על ידי פרסום סרטוני מוצר באתרי תוכן אחרים כמו YouTube, Vimeo ו- TIKTOK – אתם יכולים להגדיל ביעילות את הקישורים החיצוניים שלכם פי עשרה מאחר שעדכוני הווידאו הללו גם מועברים בסינדיקציה ונאספים על ידי אתרי עדכוני וידאו אחרים. קישורים אלו גם בונים את המעמד של האתר שלכם מול מנוע החיפוש. מאחר והקישורים נבנים באופן אורגני לאורך זמן באתרים מהימנים אחרים וברוב המקרים הקישורים הם קבועים.

כמו רוב העסקים – אתם חושבים על כל שקל. מה שזה אומר, שאתם לא צריכים להשקיע הרבה כדי ליצור סדרת סרטונים עבור המוצרים שלכם. בעזרת הטלפון הסלולרי ותוכנת עריכה ביתית, אתם יכולים ליצור במהירות סדרת סרטונים עם תקציב של פחות מ-3000 שקלים.

1. חשוב לתכנן מה אתם הולכים לצלם.

זה תתחילו לכתוב תסריט שכולל את התכונות והיתרונות החשובים ביותר עבור סרטון המוצר שלכם. קיראו את זה בקול ותזמנו את עצמכם. רוב התסריטים המתכוננים למוצרים צריכים להיכתב כדי לשמור על אורך סרטון מתחת לדקה אחת (מומלץ 45 שניות עד 60 שניות). סרטון מוצר טוב מציג צילום סטטי של מוצר, ולאחר מכן חלקים קטנים, פרטים או מאפיינים, ואז מסתיים בצילום הסטילס המוגדל שוב כדי לסכם אותו. אם יש צורך בהדגמה, ( לדוגמא: מכסחת דשא) אנחנו נדגים איך המוצר פועל בשטח. גם את זה אנחנו עושים בצילום מובנה שמכיל את ההסבר הפשוט והידידותי ביותר. התסריט הכתוב שלכם צריך לעקוב אחר ציר הזמן הבסיסי הזה.

2. חשוב לשמור על עקביות בכל הסרטונים – שימו לב לרקע ולתאורה.

אם מדגימים מוצרים, השתמשו בשולחן עם סדין לבן או לימבו לבן. מעליו וודאו שהאזור שלכם מואר היטב. בדיוק כמו "מיתוג" העסק שלכם – חשוב לשמור על מראה ותחושה עקביים בכל הסרטונים שלכם, גם כאשר מדגימים או מדברים על מותגי מוצרים שונים.

איך מביאים תנועה לאתר?

3. השתמשו בחצובה לאורך כל הזמן הצילום 

זה כולל צילום אדם מדבר או מדגים מוצרים. זה עוזר להתמודד עם רעידות מצלמה ותנועות מסיחות דעת אחרות שיכולות לפגום באיכות העריכה. שימו לב שאתם לא מעמיסים על הסרטון פילטרים ואפקטים מיוחדים. הגולשים נחשפים מדי יום לאלפי סרטונים, אין להם סבלנות לראות סרטון "אמנותי". ככל שתהיו פשוטים וישירים ברמת הסטוריטלינג, זה יעבוד.

4. חשוב להקפיד על צילום סטטי של המוצרים כדי להציג את הפרטים שלהם

שלבו צילומי קלוז אפ של מפרט המוצר. אם יש כפתור הפעלה, הסבירו עליהם, הדגימו איך המוצר עובד בשטח. מעבד מזון במטבח. מכסחת דשא בגינה. אופני הרים בנסיעה בשטח. שלבו את פעולת המוצר עם חלקי המוצר. זה עובד מצויין. הלקוח לומד להעריך את המוצר וזה בהחלט משפר את יחס ההמרה. אם אתם צריכים להציג זוויות או צילומים שונים בזמן ההדגמה, עשו זאת ללא תנועה. התמקדו בזווית החדשה וצלמו. אל תעברו בתנועה מזווית לזווית. הרעידות והתנועה החובבנית לא מוסיפות לאיכות הצילום. אם תעשו מספר ניסיונות תמצאו את הזווית המחמיאה ביותר למוצר שלכם. אתה יכולים לשלב את צילומי רצף המוצר בעריכת הווידאו מאוחר יותר. אל תפחדו לצלם מכמה זוויות מכיוון שאתם יכולים להשתמש בכולן בעריכה כדי לשלב סרטון מוצר מפורט יותר.

5. תרגלו צילום כדי לראות מה עובד הכי טוב ומה לא עובד 

אל תפחדו להתנסות עד שיהיה לכם קצת ניסיון. לאחר שתתחילו לצלם את שני הסרטונים הראשונים שלכם, לערוך אותם ולסיים אותם – אתם יכולים לחדד את העבודה שלכם הן במהלך הצילום והן בעריכה. שני הסרטונים הראשונים הם המעבדה שלכם. כאן תלמדו מכל הטעויות. קחו בחשבון שתצטרכו לצלם אותם שוב. בגלל הטעויות שתעשו. זה טבעי. אף אחד לא נולד שפילברג או טרנטינו ביום אחד. תנו לאנשים לצפות בסרטונים שלכם. אתם תופתעו לגלות כמה אתם לומדים מביקורת בונה של אנשים אחרים.

 

6. צרו תיקיות קבצים שונות לכל סט וידאו שאתם מצלמים

זה עוזר ברמת לסדר וארגון במהלך העריכה. תתחילו ליצור תיקיות משנה לסרטוני מקור, צלילים, אודיו ווידאו סופי כדי לשמור על סדר. זה גם עוזר לכם להוסיף תוכן אחר כגון אודיו, מוזיקת רקע וכו' כפי שאתם צריכים במהלך תהליך העריכה, אם הוא מאורגן על בסיס פרויקט שמכיל סדרת מוצרים. כך תוכלו לשלוט בפרוייקט, מבלי ללכת לאיבוד.

פיתוח אפליקציות

7. שלב עריכה – אל תפחדו להתנסות, לעבד יחידות צילום או לצלם שוב.

מה שאתם מנסים לעשות זה לקחת את קטעי הווידאו הכי טובים שלכם ולמזג אותם יחד כדי לספר סיפור מוצר טוב. זה לא הולך להיות פשוט בשלבים הראשונים. אם צילמתם 20 דקות של וידאו – צריך לקצץ את רוב הגלם כדי להגיע ליחידות הצילום הטובות ביותר.

אתם יכולים גם להשתמש בחלק מה"אפקטים" בתוכנת העריכה כדי לתקן חלק מהבעיות שצצות בעת צילום סרטונים בתקציב נמוך – אל תגזימו עם שימוש בפילטרים ואפקטים. זה גם יכול להבטיח שהסרטונים שלכם יהיו עקביים במראה ובתחושה בכל סרטוני המוצר שאתם מצלמים. מומלץ לעבוד עם מוסיקה חינמית או מוסיקה ללא תמלוגים שמתבססת על עיקרון של רויאליטי פרי. בלי תמלוגים שנתיים, אלא מחיר אחיד לפסקול. אתר אודיו ג'אנגל מספק מאות אלפי רצועות מוסיקה בעלויות זניחות. אל תפרו זכויות יוצרים. האתרים הגדולים מענישים על הפרת זכויות יוצרים. אם אתם עושים שימוש בקריינות, הקפידו על צליל נקי מרעשים, אין דבר יותר חובבני מסרטון שפס הקול שלו עמוס ברעשי רקע.

טיפ בונוס – צאו לתחקיר קטן באתר יוטיוב כדי לבדוק איך סרטוני מוצר דומים למוצרים שלכם נראים. זה יעזור לכם לגבש את הרעיונות לסרטונים שלכם.

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל. דברו איתנו.

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות