המדריך האפקטיבי לשיווק עסקים בדיגיטל

אנחנו ב-2023, פוסט קורונה. השיווק הדיגיטלי עבר מהפכה בתפישה. לקוחות בוטחים בקניה מקוונת ומזמינים כמעט כל דבר באינטרנט. עסקים שעבדו עם אתרים מיושנים מתחילים להבין שהם חייבים להיערך לעידן החדש. עולם השיווק משתנה מרגע לרגע והוא לא מוגבל למכירה ופרסום מסורתיים. מודל השיווק החדש נשלט ומונע בעיקר על ידי טכנולוגיה ופלטפורמות דיגיטליות.

זה בהחלט שינוי מהותי בגישה. כל עסק או חברה חייבים לשלוט בכלי השיווק. אם באמצעות צוות בתוך החברה או באמצעות סוכנות דיגיטלית חיצונית. השיווק הדיגיטלי שינה לגמרי את צורת החשיבה העסקית. הכל מדיד. הכל יכול להיות מתוזמן. הכל מפולח. הכל דינמי. אינטראקטיבי ורב-ערוצי. יחד עם ההשפעה המשמעותית של העולם הדיגיטלי על דרכי השיווק של עסקים, תפקידה של אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי הוא קריטי. אם אתם לא שם, אתם לא קיימים. אם אתם לא שולטים בכלי השיווק הדיגיטלי, אתם בעצם מפסידים כסף. עסק שלא יודע להתמקד במטרות ויעדים, הולך לאיבוד. מנהלים הולכים לאיבוד, אנשי צוות הולכים לאיבוד. השיווק הולך ונעשה מכונה מורכבת מאוד שמחייבת ידע מקצועי, בקיאות וניסיון. התחושה של חלק מבעלי החברות והמנהלים שהם בקזינו. שהם תמיד מפסידים והפלטפורמות מרוויחות.

אז איך בעצם אנחנו הולכים להתמודד עם השיווק הדיגיטלי?

במילים פשוטות, שיווק דיגיטלי מקיף את כל מאמצי השיווק המקוון של העסקים או הנכסים, משיווק במדיה חברתית ועד שיווק בדוא"ל או פרסום ב-PPC. במילים אחרות, שיווק דיגיטלי הוא המאמץ של עסקים ליצור קשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים באינטרנט באמצעות מחשבים, טבלטים או טלפונים סלולריים. אנחנו מדברים על שני מושגי יסוד. נכסים דיגיטלים ואסטרטגיית שיווק דיגיטלי.

ארגונים ממנפים את נכסי השיווק הדיגיטלי שלהם באינטרנט כדי לגשת בצורה טובה יותר לבסיס לקוחות בהיקף אדיר. בעולם המקוון, נכסי השיווק הדיגיטליים של אדם או ארגון יכולים להיות כל דבר שמפעיל ומקדם את הנוכחות הרשתית על מנת לעשות אתכם עסקים.

איך מגדירים אסטרטגיית שיווק דיגיטלי?

קודם כל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית היא תכנית המתארת מהלך פעולות להשגת יעדי שיווק באמצעות ערוצי שיווק מקוונים. הערוצים כאן כוללים: כל נכס בבעלות ובשליטה של עסק, למשל, בלוגים, אתרים או ערוצי מדיה חברתית בתשלום: כרוך בכל ערוצי השיווק שאתה משלם עבור השימוש בהם. מדיה בתשלום משמשת באמצעות פלטפורמת צד שלישי. חלק מהצורה הנפוצה של מדיה בתשלום כמו מודעות תצוגה, פרסומות ו-PPC

מדיה שהושגה: כל שיחה שמזכירה את המותג שלך. והאזכורים האלה הם וולונטריים לחלוטין, ואתה לא צריך לשלם עבור דברים כמו מדיה בתשלום. כמה מהסוגים הנפוצים ביותר כוללים הודעות לעיתונות, פידבקים טובים או אזכורים במדיה חברתית. שלושת הערוצים האלה הם מילות באזז שיווקיות מרכזיות לעסקים, במיוחד במרחב הדיגיטלי – אחד הגורמים הקובעים לכל אסטרטגיה מוצלחת.

אסטרטגיית שיווק דיגיטלית ניתנת לפעולה כוללת בדרך כלל 2 היבטים עיקריים:

איזה ערוצים מקוונים וטקטיקות שיווק דיגיטליות אתה עומד להפעיל? מה התקציב שאתם מוכנים להקצות לאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי? בקיצור, שיווק דיגיטלי הוא האופן שבו אתה מחלק את המשאבים הזמינים שלך לנכסים הדיגיטליים של העסק כדי להשיג מטרה ספציפית.

איך בוחרים את כלי השיווק הדיגיטלים הטובים ביותר לעסק?

שיווק דיגיטלי: אסטרטגיה מול קמפיין

כשמדברים על אסטרטגיות ומסעות פרסום, אנשים רבים נוטים להשתמש בהם לסירוגין. למעשה, הם שונים הן ביישומים והן בפונקציונליות. זו בהחלט טעות נפוצה, בלבול בין אסטרטגיית שיווק דיגיטלית לבין הקמפיין היא סיבה משמעותית לכישלון של אסטרטגיה עסקית באמצעות שיווק דיגיטלי.

אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מתייחסת לחלק מתוכנית עסקית, הכוללת סקירה כללית של האופן שבו תקדמו את נכסי השיווק הדיגיטלי שלכם כדי להשיג יעדים ארוכי טווח או קצרי טווח.

הבסיס לתוכנית דיגיטלית מתורגמת לפעולה לאחר מכן בערוצי שיווק מקוונים מתאימים שעוזרים לעסק להשיג יעדים עסקיים ודיגיטליים ספציפיים. התכנית שאנחנו מדברים עליה תקיף בדרך כלל את הניתוח המפורט של השוק, הלקוחות, המתחרים ותוכנית המשאבים העסקיים

 

מהלך קמפיין שיווק דיגיטלי. איזה זה עובד?

קמפיין כרוך בביצוע (טקטיקות ספציפיות) של אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי דרך כל הערוצים הדיגיטליים של העסק. זה קורה אחרי שפיתחנו את האסטרטגיה הדיגיטלית של העסק. במסגרת הקמפיין נבצע פעולות המפורטות במסגרת אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם להשגת יעדים מיקרו קצרים יותר.

נניח שהמטרה הסופית של אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלך היא לייצר יותר לידים דרך ערוצים בבעלות ובתשלום. לאחר מכן, ייתכן שתחליטו להפעיל קמפיין שיווק דיגיטלי בטוויטר ובפייסבוק. כדי להיות יותר ספציפי, תיצרו ותשתפו חלק מהתוכן המדורג עם הביצועים הטובים ביותר ב-2 פלטפורמות לקבלת לידים נוספים.

4 יחידות הבסיס של אסטרטגיית שיווק דיגיטלית

לאחר תקופה ארוכה של התפתחות ואבולוציה, השיווק הדיגיטלי והאינטרנט התפתחו לצורות שיווק מיוחדות שונות, למשל שיווק תוכן או שיווק במדיה חברתית וכו'. משווקים דיגיטליים חכמים צריכים להבין את השימוש בארבעת יחידות הבסיס המובילות בשיווק דיגיטלי כדי לעמוד ביעדי השיווק התחרותי. למעשה, ארבעת הבסיסים האלה קשורים ואמורים להוות מבנה מהודק שהוא חלק מהפעילות השיווקית הדיגיטלית והם נחוצים כדי להשיג אחיזה ביעדים המקוונים של העסק.

שיווק תוכן 

אנשים נחשפים למידע ולמסרים בהיקף חסר תקדים. בעולם הישן, הצופים נחשפו לפרסומות, שלטי חוצות, פרסום ברדיו ובסביבת המכירה. אבל בעידן הדיגיטלי השינוי הגדול שכל צרכן עובר הוא בחשיפה לאלפי מסרים. הקושי שלנו כמשווקים לגרום לצרכן להתמקד במסר שלנו הוא גדול מאוד ומחייב יכולת מיקוד גבוהה מאוד. כדי להגיע לקהל יעד רלוונטי במגוון פלטפורמות ולכוון אותו לתוך משפך שיווקי. זה בהחלט כאב ראש גדול מאוד. הן עבור עסקים וחברות והן עבור המשווקים הדיגיטלים. בעיקרון, שיווק באמצעות תוכן: פרסום בלוגים מועילים, פוסטים במדיה חברתית וניוזלטרים אלקטרוניים היא דרך להביא אנשים לאתר שלכם באופן אורגני. מתוך הכרה שיש לכם תשובה ברמת התוכן לשאלות של קהל היעד. אם התוכן שלכם הוא לא מקורי או לא אטרקטיבי, מאמצי הפרסום שלכם במדיה החברתית או בגוגל יהיו חסרי ערך לחלוטין.

עשרים טעויות בפרסום בגוגל ששורפות לכם את התקציב

תקשורת

אם התוכן הוא הלב של כל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית, תקשורת היא נדבך מרכזי המספק צינור לתוכן או למסר שלכם. על פני השטח, ניתן להפיץ מסרים דיגיטליים ב-3 דרכים: תקשורת של אחד לרבים: המסרים מועברים בכיוון אחד מהעסק לקהל ההמונים (לדוגמה: באמצעות פרסום מסורתי). תקשורת אחד לאחד: ידוע בדרך כלל באמצעות תקשורת אישית או שיווק ישיר. המידע יימסר מהעסק (אדם אחד) לאדם ממוקד (באמצעות שיווק במייל או תכונת Inbox באינסטגרם או בפייסבוק)

תקשורת רבים-לרבים: בסוג תקשורת הזה, המסר עובר למספר כיוונים בו-זמנית במערכת פתוחה. זו בעצם הליבה של שיווק במדיה חברתית. סוגי התקשורת שתבחרו יהיה תלוי באופן משמעותי ביעד העסק, נתוני השוק ונתוני הלקוחות הממוקדים. יחד עם זאת, ההחלטה שלכם לגבי סוג התקשורת תשפיע על עיצוב המסר שלכם ויביא אותו לרמת היעילות הגבוהה ביותר (אישית או רחבה) התקציב וערוצי התקשורת שלך המשמשים להפצת המסרים של העסק. אם תקשורת אחד לאחד דורשת התאמה אישית ופירוט ממוקד של ההודעה, אז תקשורת אחד לרבים מכוונת למספר הרבה יותר גדול של אנשים. לפיכך, המסר שלה צריך להיות כללי ורחב יותר.

קהילה 

לאחר הגדרת סוג התקשורת ומסר הליבה, הקהילה היא אחד משלושת הבסיסים החיוניים ביותר לאסטרטגיית שיווק דיגיטלית מוצלחת. באמצעות פלטפורמות דיגיטליות כמו מדיה חברתית, עסקים יכולים כעת לחבור ולהתחבר בקלות עם הלקוחות הפוטנציאליים שלהם. והכי חשוב, המדיה החברתית היא גם צינור שבו מותגים יכולים לבנות ולפתח קהילות משלהם. פלטפורמות מדיה חברתית מרכזיות (כמו פייסבוק, טוויטר או אינסטגרם) מציעות הזדמנות מצוינת לעסקים לקדם את עצמם במקום שבו הלקוחות שלהם מבלים את רוב זמנם בכל יום, בקביעות.

פרסום דיגיטלי

פרסום בתשלום הוא הבסיס האחרון שנסקור כאן בהקשר של אסטרטגיית שיווק דיגיטלית שאסור לכם להתעלם ממנה. זה כולל את הבסיסים שאליהם האתר ושיווק התוכן שלכם לא יכולים להגיע. כדי להרחיב את טווח ההגעה של המסר הדיגיטלי, פרסום הוא הכרחי. בדרך כלל, הצעד הראשוני לתכנון מסע פרסום דיגיטלי יעיל הוא מחקר מילות מפתח מתחשב ומחושב היטב. לאחר שקבעתם את מילות המפתח שאתם מחפשים, הגיע הזמן להגדיר את המודעות ברמת מילות מפתח וקישורים. בדרך כלל, מודעות מהוות את עיקר תקציב השיווק הדיגיטלי של העסק. כמובן שבאמצעות קבלת החלטות נכונות לגבי תוכן, סוגי תקשורת, ערוצים דיגיטליים ומילות מפתח, תוכלו לייעל ולהוזיל בקלות את עלויות השיווק הדיגיטלי עם תשואה טובה מהאסטרטגיה.

מדוע אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי חשובה לעסק שלכם?

ללא תכנית אסטרטגית דיגיטלית, העסק הוא חסר כיוון. דרך ההגדרה והמיפוי של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, אנחנו יודעים להבין לעומק את המרחב הדיגיטלי, מיצוב העסק והמתחרים. לאחר מכן, אנחנו נבחר את הפלטפורמות הנכונות לפרסום העסק על ידי הבנה מה עובד הכי טוב עבור סוג המוצרים והשירותים המוצעים וסוגי הלקוחות הממוקדים. במילים פשוטות, חברות זקוקות לאסטרטגיות שיווק דיגיטלי כדי להנחות אותן בהשגת הלידים ויעדי מכירות בערוץ שלהן (לדוגמה, הגברת המודעות למותג או יצירת לידים לאתר). אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מחושבת וכתובה נותנת לכם תמונה ברורה של כל שלב שאתם צריכים לעבור בדרך למטרות הסופיות שלכם.

ודאו שכולם בצוות נמצאים על הסיפון כדי לתמוך וליישם את הפעילות הדיגיטלית של העסק בצורה חלקה. העריכו והגדירו את התקציבים הנכונים עבור כל אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי, והפחיתו את האפשרות של עלויות נוספות לא רצויות. הגבילו את הכפילות והבזבוז שנגרמו במהלך היישום. עזרו למדוד את הפעילות שלכם מול מתחרים אחרים כדי לייעל ולהיות או להישאר תחרותיים.

איזה מרכיבים קריטיים באסטרטגיה הדיגיטלית יש לנו?

הגדירו את ליבת המותג: עשו שימוש בקווים מנחים למותג כדי להגדיר את נקודות המכירה הייחודיות (USPs) של העסק שלכם – זהו אחד הבסיסים הראשונים לאסטרטגיה. פתחו אישיות לקוח. בנו את אישיות הלקוח עם פילוח ספציפי (כולל מידע דמוגרפי, עניין, הרגלים וכו'). קחו בחשבון מה מפתה אותם לבצע פעולות מקוונות (רכישה, אינטראקציה, הערות וכו')

יעדים SMART: עמוד על ספציפי, מדיד, בר השגה, רלוונטי ומוגדר בזמן. כל אחד עובד יחד כדי ליצור מטרה מתוכננת היטב, ברורה וניתנת למעקב.

ניתוח שוק: השתמשו בכמה כלי מחקר שוק (מתכנן מילות מפתח של Google, Google Trends ו-Facebook Audience Insights) כדי לגשת לרמה הפוטנציאלית של שווקי יעד. ניתוח תחרותי: בצעו מחקר באמצעות כלי אינטרנט וניתוח חברתי מרכזיים (Similarweb, Semrush ו-SocialBakers)

ניתוח SWOT: מייצג חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים. זה אמור לסייע לכם לפתח טוב יותר את האסטרטגיה שלכם. הקצאת משאבים: גבשו צוות פנימי או מיקור חוץ של סוכנויות שיווק חיצוניות ותקציב כדי להשיג יעדים ביעילות.

בדיקה ואופטימיזציה: השתמשו בכלי ניתוח שיווק דיגיטלי כדי לעקוב ולמדוד את יעילות השיווק הדיגיטלי לצורך שינויים נוספים

הצ'ק ליסט שיזניק את המכירות שלכם באינטרנט

איך מפתחים אסטרטגיית שיווק דיגיטלית?

 

שלב 1: הגדירו את זהות המותג שלכם

זהות מותג ברורה ומוחבנת היא קריטית לעסקים כדי לפתח נאמנות לקוחות, שימור לקוחות וכוח תחרותי לטווח ארוך בשוק. זהות המותג מאפשרת לעסק לבדל את עצמו מהמתחרים ולמקם את המותג שלו כראוי.

בואו ניקח לדוגמא את מחלבות גד. הן שונות משני ענקיות החלב תנובה ושטראוס, והבידול שלהן של הוא של מחלבה מסורתית קטנה. בניגוד לשתי ענקיות החלב. המותג מחלבות גד בנה את תדמית המותג שלו כך שכשמדברים על מוצרי מחלבת בוטיק, ההקשר הראשון הוא גד. הם ממותגים בעזרת מסר חזותי: חלבן כפרי בלקני/יווני וצבע כחול. גופן מסורתי ואריזות ייחודיות שבולטות על המדף. זהות המותג גד נשמרת גם באינטרנט.

מה שאתם צריכים לעשות כדי להבין את ערכי המותג: חישבו על נקודות המכירה הייחודיות שלכם (USPs), קול המותג והצעת הערך שיש לכם. הדגישו את נקודות המפתח של מאפייני המותג שלכם. הם מועילים כאשר אתם יוצר מסרים עבור תוכניות וקמפיינים ברי ביצוע בעתיד.

זיהוי מותג ויזואלי על מנת ליצור תחושת אחדות ולכידות מותגית לאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי. לפיכך, כל הפעולות שלאחר מכן צריכות להעביר בדיוק את מאפייני המותג והזיהוי החזותי שלך (לוגו, דפוסי צבע, טון דיבור וכו').

שלב 2: הגדירו את אישיות קהל היעד והקונים שלכם

משווקים דיגיטליים מנצלים את היכולות הטכנולוגיות כדי לאסוף מידע איכותי וכמותי על קהל היעד שלהם (כמו פרטים דמוגרפיים, תחומי עניין ותכונות התנהגותיות וכו'). הצעד הזה ממונף לרמה נוספת עם המונח "אישיות הקונה". רוב אסטרטגיות השיווק היעילות מתבססות על הבנה מעמיקה של אישיות הקונה. אישיות הקונה אינה לקוח אמיתי אלא אדם בדיוני המכיל את קווי המיתאר המאפיינים את הלקוחות הפוטנציאליים הטובים ביותר של העסק. שלב זה דורש מחקר מעמיק מראש מכיוון שהוא גורם מכריע באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם.

מה כדאי לקחת בחשבון?

גודל השוק: זהו נקודות חיוניות על השוק שלכם – בין אם הוא חדש או רווי מדי, נישה או מיינסטרים. לאחר מכן, גלו את הענקים והשחקנים הקטנים בשוק, את פוטנציאל השוק ואת היתרון הפיננסי בשוק הספציפי שלכם. לקוחות ממוקדים: למי אתם מכוונים? העצה שלנו היא למקד את תשומת הלב שלכם בנישה מסוימת ולתאר את קבוצת היעד שלכם בצורה מפורטת ככל האפשר.

פלטפורמות שבהן קבוצות ממוקדות מבלות את זמנן: על ידי כך שאתם יודעים בדיוק היכן הלקוחות שלך אוהבים לבלות את זמנם בעולם הדיגיטלי, תוכלו להגדיר בקלות את הערוצים הדיגיטליים האידיאליים למיקוד, כמו גם את המסרים המתאימים ביותר.

פלטפורמות שבהן הם צורכים: לאחר מכן, תצטרכו לחפור עמוק יותר לתוך הרגלי הקניות של קהל היעד בערוצים שונים. לדוגמה, הלקוחות שלכם יכולים לבלות מספר שעות באינסטגרם ולבצע רכישות באמצעות הפלטפורמה.

מדריך ניהול נכסים דיגיטלים באינטרנט

מהי מאפייני הקניות של קבוצת היעד שלכם?

סיבת פעולות רכישה: למחקר מעמיק יותר, עליכם למצוא את הסיבות העיקריות לכך שלקוחות מקבלים החלטות רכישה. קיראו את המשוב של מוצרים דומים למוצרים שלכם באתרי סחר. חשוב לזכור מה אתם מחפשים עבור הצרכים והציפיות ההדדיות של הלקוחות, לא נקודת מבט אינדיבידואלית.

איפה ואיך הם קונים: לקוחות מתכוונים למצוא מוצרים באינטרנט ואז להזמין מאמזון או יש להם מאפייני קניות אחרים? באמצעות מידע זה, תוכל לקבל רעיונות נוספים כיצד להתאים את אסטרטגיית השיווק שלכם בהתאם לציפיות ולשכנע לקוחות לבצע את הפעולות הרצויות לכם.

מה הם צריכים לקנות: עיברו על ביקורות מתחרים או משוב על מוצרים דומים למוצרים שלכם באתרי סחר גדולים כדי ליצור רשימה של חששות שהועלו בכל סקירה (תלונות של לקוחות, בעיות לא פתורות)

אם תראו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם את תשומת הלב שלכם לבעיה או לצורך שלהם, הלקוחות יהיו פתוחים יותר לבחון את מה שאתה מציעים.

שלב 3: קיבעו יעדים כלליים ויעדים ממוקדים

בשלב זה, עליכם להגדיר יעדים ויעדים ספציפיים שברצונך לשאוף ולהשיג באמצעות אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי. הם יכולים להיות, למשל:

בניית זהות מותג

יצירת משפך שיספק לכם יותר לידים

להשיג יותר מכירות דרך האתר

להשיג יותר מנויים או עוקבים במייל או בחשבונות המדיה החברתית

אם תגדירו תוכנית בלי מושג מה היעד הסופי מאחורי הפעולה הזו, אתם עלולים להסתפק בתוצאות לא רצויות ועלויות תקציב גבוהות. היעדים חשובים, ולשם אסטרטגיית שיווק דיגיטלית יעילה ואפשרית במיוחד, עליכם לקחת אותה ספציפית ככל האפשר. אתם יכולים לפתח את החלק הזה של האסטרטגיה עם מסגרת SMART, המייצגת מספר תכונות: הם יצטרכו להיות ספציפיים, מדידים, ברי השגה, רלוונטיים ומוגדרים בזמן. לדוגמה: המטרה בשיטת SMART: להשתמש בפרסום ברשתות חברתיות ובשיווק במייל כדי לקבל 50,000 תנועה לאתר עד X (חודש), Y (שנה) המטרה ללא שיטת SMART: הגדלת מספר התנועה לאתר

רק חשוב לזכור שכל הפעולות שלכם במסגרת האסטרטגיה והתוכנית הנוספת צריכות לפעול למען עמידה ביעדים אלו.

שלב 4: הערכו למהלך ובחרו נכסי שיווק דיגיטלי

הכי קל לבחור נכסים דיגיטליים מתאימים לאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם. הכינו רשימה של כל נכסי השיווק הדיגיטלי שבהם אתה כבר משתמשים כרגע. לאחר מכן, העריכו את האפקטיביות של כל נכס בשנה הקודמת. היפטרו מאלה עם הביצועים הגרועים. בחרו את הערוצים או הנכסים שהם היעילים ביותר עד כה שמתאימים למטרות ויעדי השיווק שנקבעו מראש.

לדוגמה, אם דף נחיתה שיצרתם לאחרונה היה יעיל ביצירת לידים, והמטרה השיווקית הממוקדת שלכם היא להשיג יותר לידים, אל תהססו להשתמש בו שוב.

חשוב לשקול גם ערוצי שיווק בתשלום וגם אורגני, ועל סמך מאפייני הקונים שלכם לקבוע באילו ערוצי שיווק עליכם להשתמש בכל חלק של האסטרטגיה שלכם.

שלב 5: בחרו אסטרטגיות וטקטיקות שיווק דיגיטליות

לאחר שהגדרת את יעדי ה-SMART שלך (משיכה, המרה, לידים או נאמנות) וגורמים אחרים, כבר יש לכם מספיק אבני בניין כדי לפתח אסטרטגיית שיווק דיגיטלית. התחילו בביצוע אסטרטגיות דיגיטליות שונות. השאלה שלנו כעת היא: אילו סוגי אסטרטגיות שיווק דיגיטליות פועלות בצורה הטובה ביותר להשגת היעדים שלכם? אתם יכולים להתחיל בבחינת מגמות שיווק דיגיטליות מובילות לרעיונות אסטרטגיים יותר.

קבלו הצעות לאסטרטגיית שיווק דיגיטלית שבה אתם יכולים להתמקד:

– שיווק תוכן

– שיווק במייל

– SEM (שיווק במנועי חיפוש)

– SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש)

– PPC (תשלום לקליק)

– שיווק ברשתות חברתיות

– משפיען/שיווק שותפים

– שיווק ויראלי

– פִּרסוּם

– שיווק דיגיטלי נייד

שלב 6: בצעו אופטימיזציה לשימוש בנייד

70%-80% מהטרפיק שלכם יגיע באמצעות ניידים. ככל הנראה, אנחנו חיים בעידן המובייל הראשון. בגלל זה לא יהיו לכם תירוצים לא להתייחס ברצינות לאופטימיזציה לניידים במסגרת אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם. מכשירים ניידים שולטים כעת בחלק ניכר מהמרחב המקוון. אופטימיזציה לנייד תוערך באמצעות: מהירות הטעינה של האתר שלכם.

עיצוב ותצוגה של אתר האינטרנט, תוכן המייל, פוסטרים, תמונות המותג במכשירים הניידים של המשתמשים. אופטימיזציה לנייד מתייחסת לתהליך של התאמת תוכן האינטרנט של העסק כדי לוודא שלמבקרים המגיעים לאתר שלך יש חוויה מותאמת אישית למכשירים שלהם. ובכל זאת, מושג זה מורחב כשמדברים על שיווק דיגיטלי.

במילים אחרות, המונח "אופטימיזציה למובייל" לא עוצר בתהליך האופטימיזציה של תוכן אינטרנט אלא סוגים שונים של תוכן על פני הערוצים הדיגיטליים של העסק. לדוגמה:

תוכן דוא"ל ויזואלי

פוסטרים או סרטונים דיגיטליים

כל המודעות הדיגיטליות שלך

תמונות לפוסטים בערוצי מדיה חברתית וכן הלאה

כולם צריכים אופטימיזציה כדי שכאשר משתמש נייד מגיע למשפך המכירות תהיה לו חווית משתמש מושלמת ויהיה לו יותר קל לבצע פעולת המרה.

שלב 7: שלבו אוטומציה של שיווק והתאמה אישית

ברגע שאתם מיישמים את מסע הפרסום שלכם בפועל, זה לא מפתיע שתרצו למצוא דרכים להפוך אותו לכמה שיותר יעיל. ישנן 2 דרכים אפשריות שתוכלו לעשות את זה: התאמה אישית ואוטומציה. במקרים רבים, 2 השיטות האלה יכולות אפילו לחפוף לביצועים גבוהים יותר.

אוטומציה שיווקית מותאמת לפעילות עסקית מגוונת. עסקים יכולים להשתמש בפלטפורמות אוטומציה שונות כדי להפוך פעילויות כמו שיווק תוכן, דואר אלקטרוני, יצירת לידים וכו'. באמצעות הטכנולוגיה, הם יכולים אפילו להשתלב ב-CRM המכירות של החברה שלכם, ולשפר את כל תהליך המכירה. על ידי קיום CRM מכירות משולב, הצוות שלכם יכול לנהל טוב יותר את מחזור המכירות שלך עם פחות משאבים.

יחד עם אוטומציה, שיווק מותאם אישית עובד בצורה הטובה ביותר ביצירת חוויה ספציפית עבור משתמשים בודדים. במילים אחרות, תעצבו ותראו לאנשים דפי נחיתה, מודעות, הודעות ומיילים שונים בהתאם לפעולות הספציפיות שלהם, כגון:

פרסומות שונות המתמקדות במיקוד מחדש על ידי שיווק למשתמשים מוצרים שהם צפו באתר שלכם.שילחו מגיבים אוטומטיים לאימייל כדי להציג ללקוחות מוצרים דומים למה שהם ראו בעבר.

התאמה אישית (יחד עם פילוח קהלים) ואוטומציה יכולים לקחת את האסטרטגיה שלכם צעד אחד קדימה. כמתכננים אסטרטגיים, עליכם להבטיח שפלטפורמת הטכנולוגיה השיווקית הנוכחית שלכם תוכל להתמודד עם כל הנתונים, הפילוח והאוטומציה שדורשים קמפיינים מותאמים אישית יעילים.

שלב 8: הגדירו את תקציב השיווק הדיגיטלי

כאשר מדובר באסטרטגיית שיווק כלשהי, חשוב להגדיר מההתחלה כמה אתם יכולים להוציא ואילו משאבים יש לכם עבור כל קמפיין. אף אחד לא רוצה לקבוע אסטרטגיית שיווק מקוונת שחורגת מהתקציב. זה עובד הכי טוב אם תפרקו את כל האסטרטגיה הדיגיטלית שלכם למסעות פרסום קטנים, ואז תעבדו עם תקציב לכל אחד מהם. החלוקה הזאת מבטיחה שאתם מקצים לכל שיטה תקציב ברור, ומכאן שיש לכם תקציב מוגדר לכל מאמצי השיווק הדיגיטלי שלכם.

אל תשקיעו יתר על המידה בטקטיקה אחת של שיווק דיגיטלי. נצלו את התקציב שלכם בצורה יעילה. יתרה מזה, כל כלי שיווק דיגיטלי בתשלום המסייע לכם בהפעלת וניתוח הקמפיין צריך להילקח בחשבון גם במסגרת התקציב והאמצעים שלכם.

שלב 9: הגדירו מדדי KPI עבור האסטרטגיה שלכם

KPIs (הידועים גם כאינדיקטורים לביצועים מפתח) הם אמות מידה כמותיות שמשווקים מגדירים כדי למדוד ולעקוב אחר הביצועים שלהם לקראת יעדי השיווק שנקבעו מראש.

קבלו כמה ממדדי ה-KPI הכוללים נתונים בשיווק דיגיטלי:

שיעורי המרה/ נטישה/ שחיקה

עלות להמרה/ ליד

שיעור המרה לכל מילת מפתח

שיעור קליקים (CTR)

מבקרים ייחודיים ליום/חודש

דפים לכל ביקור

לידים חדשים ליום/חודש

לידים מוסמכים לשיווק (MQLs)

זה חיוני לשמור על כל מאמצי השיווק שלכם ממוקדים באחד או בכמה יעדים ויעדים מסוימים. מדדי KPI ספציפיים לשיווק דיגיטלי מקלים על צוותי השיווק לקבוע יעדים, למדוד ולעקוב אחר ביצועי הקמפיין כולו.

שלב 10: עקבו אחר התהליך והאופטימיזציה שלכם

כל מאמצי השיווק שלכם עדיין צריכים להגיע לשלב ההוכחה שהמהלך אכן עובד. באמצעות השלב האחרון הזה – ניתוח התוצאות. זה מצויין כשכבר יש לכם אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מקיפה ובולטת. ובכל זאת, העבודה לא נעצרת. אתה צריכים תוכנית שתלכד, תדווח ותנתח את כל הנתונים הרלוונטיים. למרבה המזל השלב הזה הופך לקל ביותר הודות ל-KPIs שהגדרתם בשלבים הקודמים.

מעקב ומדידת האפקטיביות של כל הפעילויות שלכם במסגרת האסטרטגיה הדיגיטלית מאפשרת לכם לתקן דברים שלא עובדים על מנת להשיג את המטרות.

הנה כמה כללי אצבע טובים שאתה יכול לעקוב אחר כל KPI:

מעקב שבועי: הגישו שאילתא למדדים חיוניים קיצוניים המשתנים משבוע לשבוע בתגובה למצב השוק

מעקב חודשי: כדי שתוכלו לראות אחוז צמיחה מחודש לחודש וכדי לשנות את האסטרטגיה החודשית לצורך אופטימיזציה.

מעקב רבעוני: הגישו שאילתא כאשר תרצו לדעת אם האסטרטגיה שלכם עובדת לאחר מספר חודשים

אנליטיקה היא מרכיב קריטי לאופטימיזציה מוצלחת של יעילות השיווק הדיגיטלי וההוצאות.

בשורה התחתונה! שיווק דיגיטלי מספק לעסקים הזדמנויות מדהימות לצמיחה מהירה. זה תלוי בכם איך תרצו לנצל את האפשרויות העומדות לרשותכם ולפתח אסטרטגיית שיווק ייחודית שמתאימה לצרכים שלכם.

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות