המדריך לאסטרטגיית תוכן ממוקד תוצאות

9 שלבים לבניית אסטרטגיית תוכן שמביאה לתוצאות

אם אתם משווקים בדיגיטל, אי אפשר להתחמק מזה. כל שיווק מקוון מבוסס על צורה כלשהי של תוכן, בין אם זה סרטונים, פוסטים במדיה חברתית, מודעות מקוריות, דפי נחיתה, מיילים שיווקיים או פוסטים בבלוג. פיתוח תוכן מופיע בתקציבי השיווק. לפי סקר SEMrush, חברות מגדילות את ההוצאות שלהן על שיווק תוכן; כמעט מחצית מהמשיבים אומרים שהם מוציאים יותר מ-10 אלף דולרים על פיתוח תוכן, עלייה של למעלה מ-38% בהשוואה לשנים קודמות.

שיווק תוכן מוצלח תלוי באסטרטגיית תוכן קבועה שמפיקה את המרב מכל נכס, בכל פעם ובכל מקום שבו הוא משותף או מקודם. בואו נבדוק לעומק מהי אסטרטגיית תוכן ואיך לעשות את זה נכון ויעיל?

מהי אסטרטגיית תוכן?

אסטרטגיית תוכן היא תהליך של תכנון, יצירה, הפצה ומדידה של תוכן בכל צורותיו המקוונות כדי להשיג מטרות שיווקיות ועסקיות מוגדרות מראש. בעזרת אסטרטגיית תוכן, חברות יכולות למנף נתוני ביצועי תוכן כדי לעמוד ב-KPI, ולשלוט ולמקסם את מאמצי שיווק התוכן שלהן. אסטרטגיית תוכן מתמודדת עם השיווק בטווח הקצר, למשל, מסע פרסום בודד מוגבל בזמן. או שזו יכולה להיות אסטרטגיה לטווח ארוך יותר, תוך התחשבות במגוון רחב של פעילויות שיווק תוכן במהלך רבעון או שנה.

איך בודקים אם מודעות פייסבוק אפקטיביות?
מדריך ניהול נכסים דיגיטלים באינטרנט

מדוע חשוב לתכנן אסטרטגיית תוכן?

יצירה וקידום תוכן אינם זולים. בתעשייה שבה כל דולר שיווקי חייב להוכיח את החזר ה-ROI שלו, המשווקים צריכים לתכנן אסטרטגיה אשר כוללת את מאמצי שיווק התוכן שלהם כדי להבטיח שהוא עומד ב-KPI שהוגדרו מראש ותומך ביעדים העסקיים והפיננסיים של החברה.

בין אם אתם רוצים לייצר לידים, להגדיל את המכירות או להעלות את המודעות למותג, אסטרטגיית תוכן מוגדרת היטב תסגור את הפער בין מדדי ה-KPI השיווקיים שלכם לבין התוצאות בפועל. זה יעזור לכם להפיק את המרב מהתוכן.

מהי אסטרטגיית תוכן טובה?

עצם המחשבה על יצירת אסטרטגיית תוכן עשויה להיראות מכריעה. אבל חישבו על אסטרטגיית התוכן שלכם כעל תוכנית שעובדת עבור יעדי שיווק התוכן, התהליכים והציפיות שלכם. זה באמת פשוט לתפעול.אסטרטגיית תוכן טובה מחשיבה KPI, ואז פועלת לקראת עמידה ביעדים. זוהי מפת דרכים שמתכננת את הצעדים המדויקים שצריך לנקוט כדי להגיע למטרה זו.

אבל כמובן, אפילו עם כל התכנון והביצוע הטובים ביותר, לפעמים, קמפיינים של תוכן לא עומדים ב-KPI שלהם. זה בסדר, מכיוון שאסטרטגיית תוכן טובה כוללת גם תהליכי מדידה וניתוח, כך שניתן לבצע אופטימיזציה של התוכן לביצועים טובים יותר בעתיד.

מה צריכה לכלול אסטרטגיית תוכן?

ישנם מספר אלמנטים המרכיבים אסטרטגיית תוכן, וכולם נחוצים אם תרצו שהיא תניב הצלחות. יעדים ומדדי KPI מפורטים: יש לעקוב ולמדוד כל קמפיין תוכן דיגיטלי כדי לדעת אם הוא עומד ביעד שלו. זה אומר להגדיר את המטרות בצורה מדויקת ומפורטת ככל שתוכל, מההתחלה. ישנם חלקים דינמיים רבים באסטרטגיית תוכן, לכן חשוב לעבוד עם גאנט כדי לתכנן את לוח הזמנים של הפרסום. קיום 'מפה' ויזואלית של יומן התוכן יקל על הניהול.

מגוון סוגי תוכן: אסטרטגיות התוכן הטובות ביותר משתמשות בשילוב של סוגי תוכן כדי ללכוד עניין של הקהל מזוויות שונות. דוגמאות לסוגי תוכן כוללות מאמרים, ספרים אלקטרוניים, סרטונים, מיילים, אינפוגרפיקה, פודקאסטים, המלצות ועוד.

מספר ערוצי קידום תוכן: חשוב לעבוד עם מספר ערוצים מקוונים במקביל, כדי למקסם את החשיפה של התוכן לקהל היעד. משמעות הדבר היא שיש לבצע מחקר כדי לגלות היכן קהל היעד שלכם מבלה את זמנו באינטרנט.

כותבים ומעצבים מוכשרים: תוכן נהדר לא נוצר מהחלל הריק. זה דורש עבודה קשה של כותבים, מעצבים גרפיים ועורכי וידאו שיכולים ליצור תוכן באיכות גבוהה, קריא, מושך ויזואלית וממוקד בקהלים ספציפיים.

כלי שיווק ואוטומציה מתאימים: אסטרטגיית התוכן של היום מורכבת מכדי לטפל בה באופן ידני. למרבה המזל ישנם הרבה כלי שיווק דיגיטליים (חלקם אפילו חינמיים) שמשווקים יכולים להשתמש בהם כדי לבצע אוטומציה של תהליכים שונים של מאמצי שיווק התוכן שלהם.

תקציב הכרחי: אין ארוחות חינם (או אסטרטגיית תוכן בחינם). שיווק באמצעות תוכן הוא השקעה שנועדה לייצר לידים והכנסות. הקצאת תקציב ראוי שנותן מקום לממש את הפוטנציאל של אסטרטגיית התוכן היא חובה.

כיצד לפתח מסגרת אסטרטגיית תוכן?

אסטרטגיית תוכן טובה תמיד דורשת תכנון טוב. אז צמצמנו את זה לתשעה שלבים המהווים את המסגרת לכל אסטרטגיית תוכן מוצלחת:

שלב 1: הגדירו את יעדי התוכן העסקיים שלכם

הצעד הראשון לבניית אסטרטגיית תוכן הוא הגדרת העסק שלך: מי אנחנו? מה אנחנו עושים? למה אנחנו עושים את זה? אילו בעיות וחסמים של לקוחות אנחנו מנסים לפתור? איך פותרים את זה בצורה טובה יותר או אחרת? מהן המטרות שלנו לטווח הקצר והארוך? איך שיווק באמצעות תוכן יעזור לנו? אסטרטגיית התוכן שלכם תהיה תמיד יציבה כמו התשובות לשאלות מסוג זה. אז, צרו רשימה והתחילו בסיעור מוחות.

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

שלב 2: גלו כל מה שאתם יכולים על הקהל שלכם

תוכן נועד לצריכה, אז חשוב לדעת למי אתם יוצרים אותו. זהו את קהלי היעד: מהם תחומי העניין שלהם? מה הבעיות שלהם? איפה הם מבלים באינטרנט? הדרך הטובה ביותר להכיר את הקהלים שלכם היא לחקור וליצור פרופיל כללי עבור כל סוג לקוח שאליו אתם מכוונים.

שלב 3: צרו קול מקורי עבור התוכן שלך

רוב הסיכויים שהמוצר או השירות שלכם אינם היחידים. וכנראה שיש כבר המון תוכן רלוונטי באינטרנט. איך תוכלו להפוך את התוכן שלכם למקורי, שונה ובעל ערך? על ידי חיבור ללב האותנטי של המותג שלכם, ושיתוף הידע והפרספקטיבה הייחודית שלכם. על פי מחקר מותגים אותנטיים לשנת 2017 של חברת יחסי הציבור העולמית כהן אנד וולף, 91% מהצרכנים אומרים שהם מוכנים לרכוש או לאמץ מותג שנראה בעיניהם אותנטי. אז אל תתמהמה – מצא את הקול שלך היום!

שלב 4: פתח מפת דרכים כתובה

אסטרטגיית תוכן לא תגיע רחוק אם היא מרחפת באוויר. על פי מחקר משותף משנת 2017 של מכון שיווק תוכן וכנס תוכן מודעיני, 44% מהחברות לא תיעדו את אסטרטגיית התוכן שלהן. אל תהפכו לסטטיסטיקה – נסחו בכתב את אסטרטגיית התוכן שלכם עכשיו. לא רק שזה יעזור להבין את שיווק התוכן שלכם, אלא גם יהיה הרבה יותר קל להתאים ולחדד אותו לפי הצורך. אתם גם יכולים להשתמש בו כדי ליישר קו עם צוות השיווק שלכם כך שכולכם תעבדו לקראת אותן מטרות.

שלב 5: זהו את הערוצים הטובים ביותר לקידום התוכן

שיווק רב-ערוצי הפך לגישה הסטנדרטית לשיווק דיגיטלי. המשמעות היא קידום תוכן ואינטראקציה עם קהלים במגוון פלטפורמות. מדיה חברתית, שיווק בדוא"ל, המלצות תוכן מקוריות, אתרים בבעלות, מודעות לתצוגה ועוד הם כולם ערוצים שניתן וצריכים לשמש חלק מאסטרטגיית התוכן.

החוכמה היא להבין אילו ערוצים הם הפופולריים ביותר בקרב קהל היעד. לדוגמה, אסטרטגיית תוכן B2B בהחלט תכלול את לינקדאין כערוץ מפתח, בעוד שאסטרטגיית B2C תתמקד יותר בפייסבוק או אפילו ב-TikTok עבור קהלים צעירים יותר. כמו כן, חברה שלא מקבלת תנועה גבוהה לבלוג שלה עשויה לשקול להעלות פוסטים אורחים בבלוגים פופולריים בנישה, עם קישורים נכנסים לאתר משלה, כדי להגביר את הביקורים באתר. יש הרבה ערוצים והמון הזדמנויות, אז הקפידו לזהות את הטובים ביותר.

שלב 6: בצעו מדידה של אסטרטגיית התוכן בכל מקום אפשרי

כדי שאסטרטגיית תוכן תעבוד, עליה להיות ניתנת למדידה. מדדי שיווק תוכן מחולקים באופן רופף לארבע קטגוריות: צריכה, שיתוף, יצירת לידים ומכירות. ראשית, תצטרכו להגדיר את מדדי ה-KPI שלכם, כדי שתהיה לכם מפה ברורה של יעדי התוכן. לאחר מכן, באמצעות מגוון כלי ניתוח ותוכנות, תוכלו לעקוב אחר הצלחת התוכן ולקבל הבנה מעמיקה יותר לגבי הביצועים שלו. לבסוף, אתם יכולים להשתמש במדדים האלה כדי לשנות את האסטרטגיה שלכם ולהגיע ליעדים שקבעתם.

שלב 7: שווה לבדוק את התוכן ואת מסעות הפרסום שלכם

יש הרבה יותר תבונה באסטרטגיית תוכן מאשר העלאת תוכן ולחיצה על "פרסם". כל כך הרבה משתנים משפיעים על ביצועי התוכן, הדרך היחידה לדעת מה עובד ומה לא היא על ידי בדיקה. אחת הדרכים הנפוצות ביותר לבדיקת קמפיינים דיגיטליים היא בדיקת A/B, הידועה גם בשם בדיקות מפוצלות. מבחני A/B מבוצעים על ידי הפעלת שתי גרסאות של מודעה או תוכן במקביל, כאשר רק אלמנט אחד שונה בכל אחת מהן, כגון כותרת, תמונה, צבע כפתור הקריאה לפעולה, עותק קריאה לפעולה ועוד. הביצועים של כל גרסה עוברים מעקב ומנתחים כדי לראות איזו מניבה ביצועים טובים יותר.

שלב 8: בצעו אופטימיזציה של התוכן שלך באופן קבוע

הסיבה לכל המעקב, המדידה והבדיקה של קמפיינים בתוכן היא לספק את המידע הדרוש לאופטימיזציה שישפר ללא הרף את ביצועי הקמפיינים. אופטימיזציה של תוכן יכולה להיות כתיבה מחדש של מאמר עם מילות מפתח רלוונטיות, ניסיון של שורות נושא חדשות עבור מסע פרסום בדוא"ל, שיפור הפריסה והעיצוב, או אפילו הפצת תוכן ביום אחר בשבוע. אופטימיזציה צריכה להיות תהליך מתמשך באסטרטגיית תוכן, השלב הבא הטבעי לאחר איסוף וניתוח כל הנתונים סביב ביצועי התוכן בקרב קהל היעד.

הצ'ק ליסט שיזניק את המכירות שלכם באינטרנט

שלב 9: השתמשו מחדש בתוכן לשימושים אחרים

יצירת תוכן אפקטיבי שמקבל תוצאות אינה קלה ויכולה לקחת זמן ומשאבים משמעותיים. אם התוכן עובד טוב, חבל לתת לו להישחק. אתם יכולים להאריך את חיי התוכן על ידי הכללת ייעוד מחדש כחלק מהאסטרטגיה שלכם. ייעוד מחדש של תוכן הוא כאשר התוכן מתעדכן, מעובד מחדש, מתרענן או מותאם לשימוש אחר, כך שתוכלו להפיק ממנו יותר בטווח הארוך. תחשבו על זה כעל "מיחזור" – אל תיתנו לתוכן להיזרק לפח כאשר אתם יכולים לסחוט אותו ליותר קליקים, המרות ומעורבות לקוחות.

שיווק תוכן מעולה לא קורה סתם. יש הרבה יותר בשיווק תוכן מסתם כתיבת בלוג נהדר או יצירת סרטון מגניב. זה דורש אסטרטגיה מלאה, המכסה את הפקת התוכן עצמו, איך ואיפה הוא יקודם, ואילו תוצאות הוא נועד להשיג. זה דורש תכנון מתודי, ביצוע מדויק ותשומת לב מדהימה לפרטים, המעורבים בעלי עניין רבים בארגון. אסטרטגיית תוכן טובה לא יכולה להתרחש בין לילה; אבל ככל שתתחילו מוקדם יותר, כך תהיה לכם אסטרטגיית תוכן יעילה שתפעל ותעמוד במדדים האלה.

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו

דו״ח הוקינג דיגיטל

מתנה! בדיקת נכסים בדיגיטל
לשיפור הרווחיות,
ללא עלות. צרו קשר בווטסאפ עכשיו
דוח הוקינג דיגיטל

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות