מדריך ניהול נכסים דיגיטלים באינטרנט

למה תחזוקת אתר לקויה דופקת לכם את המכירות?

שגר ושכח. זו צורת החשיבה של חלק מהעסקים בכל מה שקשור לניהול ותחזוקת האתר. בנינו אתר, שילמנו למתכנתים, השקענו בתוכן, עכשיו אנחנו יכולים לנוח. החדשות הרעות הן שאי אפשר לנוח באינטרנט. אי אפשר לסמוך על העובדה שהאתר ימשיך לתפקד בצורה אופטימלית בלי לתחזק אותו. לבדוק אותו ולבחון שהוא אכן עושה את מה שאנחנו מצפים ממנו. רוב העסקים למשל לא מודעים לעובדה שהאתר שלהם סובל מכשל בטעינת דפים. בגלל תמונות כבדות, בגלל כשלים בתיכנות, בגלל שהאתר פשוט מאוחסן בחוות שרתים בעייתית. למעשה, כל אחד מהכשלים שמנינו מונע מכם לנצל את מלוא הפוטנציאל של האתר שלכם. במילים אחרות, אתם מפסידים כסף.

לאלה ששכחו, אולי כדאי שנזכיר, אתר אינטרנט הוא הגרסה הדיגיטלית של חנות, משרד או מחסן שלכם. מבקרים בו מנועי חיפוש וגם לקוחות פוטנציאליים, לקוחות מתרשמים, קונים מזדמנים וקונים מכווני מטרה, מדיה ומתחרים.

מה זה מסע לקוח מבוסס אוטומציה?

אז הגיוני שאם האתר שלכם לא עובד כמו שצריך, או שיש לו תוכן לא מעודכן, יש סיכוי שהמבקרים שלכם לא יבנו על המותג שלכם, וכתוצאה מכך המוניטין שלכם יושפע לרעה והמכירות יפגעו כתוצאה מתחזוקת אתר לקויה.

הרושם הראשוני קובע, ועיצוב האתר שלכם הוא קריטי, אבל הדרך שבה האתר שלכם מתפקד ועד כמה הוא שומר על אבטחת הנתונים האישיים ((SSL הם בעלי חשיבות עליונה. תחזוקת אתר מקצועית ושוטפת  עוזרת למנוע שגיאות ובאגים ושומרת על החנות המקוונת שלכם מאובטחת ומתפקדת בכל זמן. לקונים שלכם אין זמן מוגדר. הם יכולים להגיע בשעות היום, אבל גם דווקא בשעות הלילה, בשעות שבהן אין לכן ביקורת או יכולת לזהות את הכשלים שגרמו לתקלות וכתוצאה מכך לנטישת מבקרים.

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

מה זה בעצם תחזוקת אתר?

תחזוקת אתרים, במובן הרחב שלה, היא המשמעת של ניטור שוטף של האתר שלכם לצורך זיהוי בעיות ושגיאות כדי להבטיח שכל חלק באתר שלכם מעודכן ועובד היטב עבור המבקרים. סדירות חשובה מכיוון שהיא מבטיחה שהחנות המקוונת שלכם אמינה, מאובטחת עם תוכן חדש שמצליח לעניין את הלקוחות שלכם ומשפר את אופטימיזציית מנועי החיפוש ואת דירוג מנועי החיפוש כדי לעודד טרפיק ממקורות חיפוש שונים.

זה לא משנה מה גודל העסק שלכם, לקהל היעד שלכם יהיו ציפיות מסוימות מהאתר שלכם, כאשר הניסיון שלו מהביקור באתר ישפיע על מידת האמון שלו במותג שלכם ובמוצרים או השירותים שאתם מוכרים. תחזוקה שוטפת של האתר תבטיח לכם משיכת לקוחות חדשים ושמירה על הלקוחות הקיימים.

אלו המשימות שתצטרכו לבצע אחת לשבוע:

בדיקת  זמן הטעינה של דפי האתר והאם יש בעיות כלשהן.

הקפדה על נתוני אתר בטוחים על ידי גיבוי שלהם.

בדיקת עדכוני תוכנה וערכות נושא ותוספי תפוגה.

בדיקת טפסים כדי לוודא שהם עובדים כמו שצריך.

מחיקת תגובות ספאם מדפי האתר והפוסטים.

תיקון קישורים שבורים כדי לשמור על עדכניות האתר שלך.

בדיקת אם שגיאות 404 באתר בטיפול בהן

ודאו שאחסון האתר עובד היטב.

מדריך ניהול נכסים דיגיטלים באינטרנט
מה זה מסע לקוח מבוסס אוטומציה?

אלו המשימות שתצטרכו לבצע אחת לחודש

בדיקת מהירות האתר

וידוי שהאתר מאובטח ובדוק את אישור ה-SSL

בדיקת הערך של האתר ב-Google Analytics כדי לראות אם מגמות כלשהן השתנו באופן דרמטי

עידכון דף הבלוג שלכם לחוויית המשתמש הטובה ביותר.

עידכון גרפיקה ותמונות ובדיקת שגיאות תוכן

בדיקת הפרסום והשיווק באתר

תחזוקת אתרים רבעונית

לתחזוקה שוטפת בכל רבעון, עליכם לשקול גם את הפעולות הבאות לשיפור עיצוב האתר, חווית המשתמש, האבטחה ויעילות המסחר האלקטרוני שלכם.

בדיקת כל התוכן ושיפור במידת הצורך.

עידכון גרפיקה ותמונות.

עידכון תיאורי מטא וכותרות כדי לשמור על אופטימיזציה של האתר.

בדיקת גיבוי האתר

סקירת פופ אפים ותיזמון בהתאם לצרכים רלוונטים.

בקרו באתר בדפדפנים ובמכשירים הפופולריים ביותר וטפלו בכל בעיה.

ודאו שהאתר מותאם לנייד.

איך תחזוקת אתרים משפיעה על המכירות?

אתר אינטרנט מתפקד באופן אופטימלי הוא חיוני לעסק שלכם ובנייתו והשקתו אינם מספיקים. אתה צריכים להתחייב לתחזוקה שוטפת כדי להבטיח שהוא ימשיך לתמוך במותג שלכם ולייצר הכנסה.

קבלו את הסיבות העיקריות לכך שתחזוקת אתרים משפיעה על המכירות.

האתר הוא נציג המותג המקוון שלכם. בשנת 2020, מחקר מקינזי על התנהגות צרכנים גלובלית ב-45 מדינות אישר שצרכנים מחליפים מותגים בקצב חסר תקדים. ההעדפה למותגים שאפשר לבטוח בהם. בין היתר, היכולת לבצע קניות מקוונות בקלות, באמצעות אפליקציה או אתר אינטרנט המשקפים את המותג שהם מכירים וסומכים עליהם, היא מכרעת. מבקרים באתר שמתקשים לנווט בקלות או שחווים שגיאות, פיגורים, קישורים שבורים, ליקויי אבטחה או עיצוב אינטרנט שלא מצליח לשקף את המותג הלא מקוון, ינטשו במהירות את האתר שלכם ויעברו למתחרים. תחזוקה שוטפת של האתר תבטיח שהאתר שלכם משכנע את המבקרים להישאר ולקנות.

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

ביצועי אתר הם קריטים

אתרי מסחר אלקטרוני תוכננו ונבנו במיוחד כדי לשמור על מבקרים במסע הרכישה ולעודד אותם לקנות. כל תקלה, הודעות שגיאה, חומות אבטחה לא מעודכנות ופרטי מוצר או מחיר לא מדויקים, יעוררו חששות בקרב הקונים לגבי מהימנות החנות המקוונת והשימוש בה בנתונים אישיים. תחזוקת האתר נועדה להבטיח שהחנות המקוונת שלכם תפעל כל הזמן משום שהיא חיונית כדי למקסם את המכירות שלכם.

האתר שלכם פעיל, חי ונושם 24/7. צרכנים לא רק רוכשים מוצרים באינטרנט מיום שני עד שישי בשעות פעילות מסחרית רגילה. הם מצפים שהחנות המקוונת תהיה פתוחה ומתפקדת במלואה בכל זמן ובכל מקום. תחזוקת האתר חיונית כדי להבטיח שניתן לגשת לאתר ולהשתמש בו 24/7 ובכל מכשיר, בין אם קונה פוטנציאלי יושב בבית או בתנועה.

אופטימיזציה למנועי חיפוש

גוגל ומנועי חיפוש אחרים מודדים אם האתר שלך או דפי האינטרנט שלכם אינם נגישים וכתוצאה מכך האתר ייענש. הכרחי לשמור על כל דפי האתר, הזמינים לסריקה על ידי מנועי החיפוש, מעודכנים ועובדים היטב. תחזוקת האתר תבטיח שקהל היעד שלכם יעדיף את האתר שלכם בזמן חיפוש המוצרים או השירותים שאתם מציעים

סוגי שירותי תחזוקת אתרים

קהלו סקירה של שירותי תחזוקת האתרים הסטנדרטיים שתוכלו לצפות שיוצעו במסגרת חבילת תחזוקת אתרים.

1. סריקת התקפות

אבטחה היא הסיבה העיקרית לכך שעסקים מבצעים תחזוקה שוטפת של האתר. צגי סריקת פגיעות לאיתור תצורות שגויות או תלות פגיעות של צד שלישי בקוד פתוח המהוות איומי אבטחת סייבר. בדיקה וסריקה קבועה לאיתור נקודות תורפה, בין אם אתם עסק גדול או קטן, תבטיחו שהאתר שלכם חסום בפני האקרים ותוקפים. בדוק גם שאישור ה-SSL שלך מעודכן.

2. תיקון קודים

יש לזהות ולתקן כל שגיאה, באג או קישור שבור, בין אם פנימי או חיצוני לאתר שלך. קישורים שבורים ושגיאות 404 יפחיתו את דירוג מנוע החיפוש ויאכזבו את הלקוחות. יש הרבה כלים לבדיקת קישורים שבורים זמינים לביצוע הערכות רציפות.

3. בדיקת תאימות דפדפן

שמירה על תפקוד תקין של האתר בדפדפנים הנפוצים ביותר, כגון Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox ו-Safari, היא חובה. יש לשקול גם תאימות עם דפדפנים פחות פופולריים. תאימות דפדפן פירושה שניתן 'לתרגם' את האתר ביעילות כך שמשתמש יוכל לגשת אליו והוא מתפקד במלואו. אתרים עשויים להתנהג בצורה מושלמת בדפדפן אחד אך עדיין יש בעיות ושגיאות בדפדפן אחר.

4. עדכוני תוכנה

האתר מסתמך על התוכנה כדי שתעבוד באופן מושלם, ללא באגים, בין אם אתם משתמשים בפלטפורמות כמו WordPress, Magento או PrestaShop, תחזוקת האתר צריכה לבדוק אם אלמנטים כלשהם זקוקים לעדכון. זה כולל את מערכת ניהול התוכן, עדכוני הפלאגין והנושאים שלה.

5. גיבויים לאתר

גיבוי אתר אינטרנט לוקח עותק של נתונים מהאתר שניתן להשתמש בו כדי לשחזר את הנתונים האלה אם יהיה צורך בכך. הנתונים או התוכן של האתר כוללים דפי אינטרנט, תמונות, קבצים ומסדי נתונים והגיבוי יכול לעזור לשחזר את האתר למקרה שמשהו ישתבש. תקינות הגיבוי של האתר תיבדק גם על בסיס שבועי עם חבילות תחזוקת אתרים ויש לשחזר את גיבויי מסד הנתונים לפחות פעם בחצי שנה.

6. בדיקת מהירות אתר

ישנם כלים רבים לבדיקת מהירות אתרים, כמו גם מבחני מהירות אתרים לנייד, זמינים בקלות. מהירות האתר היא יותר מסתם מטרד אפשרי לקהל היעד שלכם. המשמעות של אתרים איטיים היא קידום אתרים מופחת ודירוג חיפוש נמוך יותר, פחות קליקים, פחות לידים, ובסופו של דבר ירידה במספר הלקוחות. על ידי הקדשת זמן לבדוק ולשפר את מהירות האתר, אתם גם משקיעים בבריאות הכללית של האתר שלכם ומבטיחים שיפור בביצועים.

7. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)

תחזוקת אתר לשיפור קידום אתרים תבטיח שתוכלו לזהות את כל הבעיות המשפיעות על דירוג האתר. קידום אתרים הוא תהליך של שיפור איכות וכמות התנועה לאתר או לדף אינטרנט שמגיע ממנוע חיפוש. קידום אתרים מכוון לתנועה חופשית ולא לתנועה ישירה או לתנועה בתשלום, כך שבטווח הארוך היא גישה חסכונית להנעת עסקים חדשים וחוזרים.

איך בוחרים את כלי השיווק הדיגיטלים הטובים ביותר לעסק?

8. אנליטיקה

ממשק המשתמש של Google Analytics עוזר להבין דברים מרכזיים באתר שלכם. הביצועים והמגמות הכוללות של השיווק והאתר הדיגיטלי שלכם (סה"כ מבקרים, צפיות בדפים ושיעור המרה) וביצועי הדפים שבאתר (מבקרים, שיעור יציאה מדף כניסה ושיעור המרה לכל דף) כדי לתת לכם נתונים לגבי תקינות האתר וכלים שיסייעו לכם לשיפור התוצאות.

9. פונקציונליות

חשוב לבדוק שכל הפונקציות החשובות של האתר פועלות בצורה חלקה וכצפוי. עיברו על טפסים, בידקו את מסע הלקוח, גישה לחשבון, סליקה ועוד וודאו שאין תקלות המהוות חסם קניה. לקוח שהגיע לקופה עם עגלה עם עגלה הוא הפסד בטוח.

10. תוכן האתר

תוכן טרי ומעודכן באתרי אינטרנט מועדף על המשתמשים ועל מנועי החיפוש כאחד. אתרים שבהם התוכן נבדק ומתוקן באופן שוטף ואשר מבצעים אופטימיזציה בתדירות גבוהה של מילות מפתח והופכות לרלוונטיות ככל האפשר למשתמשים, ירוויחו בהשוואה לאתרים ללא תוכנית תחזוקת אתרים.

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? קבלו במתנה דוח הוקינג דיגיטל.

נרשמים לקבלת דו"ח הוקינג דיגיטל, בחינם. מה כולל הדו"ח? בדיקת תחזוקה וביצועי אתר, ניתוח נוכחות מותג, ניתוח תוכן ותאימות מסרים, מילות מפתח מתחרים, בדיקת חשבונות ברשתות חברתיות, ביצועי קמפיינים לדוגמא.

דו״ח הוקינג דיגיטל

מתנה! בדיקת נכסים בדיגיטל
לשיפור הרווחיות,
ללא עלות. צרו קשר בווטסאפ עכשיו
דוח הוקינג דיגיטל

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות