שיווק במנועי חיפוש SEM

למה 90% מהעסקים לא מצליחים למכור באינטרנט?

16 הסיבות המובילות מדוע 90% מהמסחר האלקטרוני נכשלים בשיווק באינטרנט

החלטתם לפתוח עסק חדש למסחר אלקטרוני, ואתם לחוצים מסיבות רבות. זה לא נעים לומר, אבל אתם תעשו טעויות שבסופו של דבר יביאו להפסדים. אתם לא לבד בסיפור הזה. החדשות הטובות, יש דרך למזער את מספר השגיאות שאתם עושים כדי שלא תהיה לכם חברת מסחר אלקטרוני כושלת. מחקרים עדכניים מראים שכ-90% מהסטארט-אפים החדשים נכשלים. דבר דומה קורה עם מסחר אלקטרוני. כ-80%-90% מהם נכשלים, כלומר שיעור ההצלחה במסחר אלקטרוני נמוך מ-20%. אם אתם מקימים עסק מקוון או כבר מנהלים אחד, זה עלול להחדיר בכם פחד ולשתק אתכם. אבל אין מה לפחד. אמנם אתם יכולים ללמוד מעסק שהצליח, אבל אתם יכולים ללמוד הרבה יותר מכישלונות. 

שבע סיבות לכישלון בשיווק עסקים באינטרנט

1. תיאור מוצר באיכות ירודה

יש לכם מוצר נהדר, אתם גאים בו, ביצעתם את מחקר השוק שלכם, ואתם יודעים את כל מה שחשוב לדעת, אבל טקסט התיאור מנוסח באופן בעייתי והמוצר כולל תמונה מגורענת עם כיתוב לא מפתה ולא משכנע. המוצר נראה כמו חיקוי של מוצר באיביי או באתר של ספק אמזון מפוקפק, לא של עסק מסחר אלקטרוני מצליח. אתם צריכים להיות מודעים לכך שעיני העולם נשואות אליכם – ואין תירוץ לניסוח גרוע בעברית או באנגלית. ודאו שאתם לא עושים רושם שגוי ואתם לא מפחיתים מערכו של המותג בגלל צורת תצוגה גרועה. אין צורך להדהים את הלקוחות בתמונות. תיאור המוצר שלך צריך לתאר את הפריט שלך בבירור ולהיות מרתק מספיק כדי שהוא ישכנע עם הקהל שלך. 

טיפ לתוכן מסחר אלקטרוני

יתרונות ברורים ללקוח משולבים עם מפרטי המוצר, והכל בפורמט קל לקריאה. לפעמים הפשטות גוברת על שפה מורכבת ועל ניסוח מתחכם. חישבו כיצד ממשק המשתמש שלכם משפיע על חווית הלקוח.

2. הליך קניה יותר מדי מסורבל

אז, את רוצה לקנות את שמלת הקיץ הזו? גדול! פשוט לחצי על הוסף לסל. כעת לחצי על Checkout. כעת בחרי באפשרות המשלוח שלך. לאחר מכן הזיני את כתובת הבית שלך, כתובת הבית של בן הזוג שלך, התקוות והחלומות שלך ומאמר בן 1000 מילים על ההיסטוריה המשפחתית שלך. אוקיי הגזמנו. אבל למרות שזה עשוי להיראות מובן מאליו, עסקים רבים בתחום המסחר האלקטרוני עדיין מזניחים את תהליך הסליקה ומעבירים את הלקוח שבעה מדורי גיהינום. תכננו הליך סליקה פשוט. זה הסיבה מספר אחת מדוע צרכנים נוטשים את עגלות הקניות שלהם לפני שהם משלמים. הבטחת הליך התשלום שלך ללא סירבול ובשיא הפשטות מונעת מהלקוחות לנשור ממשפך השיווק שלך ברגע האחרון. זה שינוי פשוט שכדאי לעשות אותו כמו שצריך.

כדאי גם לחשוב על שימוש בבניית אמון בקופה. צרכנים יכולים להיות סקפטיים לגבי אתרים חדשים לגמרי ומותגים לא מוכרים, הציעו הליך תשלום בטוח ואמין כדי להרגיע אותם. 

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

3. לא לתקן את התמחור בפרסום

ראיתי הרבה מאוד מודעות לבלנדר הזה. אבל כשהגעתי לקופה, גיליתי שהמשלוח והאריזה היו כמעט שליש מעלות המוצר עצמו! אז החלטתי לא לקנות אותו. העובדה שהיה פער במחיר בין המודעות לקופה גרם לי לסגת מהחלטת הקניה. נשמע לכם מוכר? אתם חייבים לנהל את הציפיות של הלקוח. עמלות נסתרות הן גורם משמעותי לנטישת העגלה. חשוב לוודא שמה שהצרכן רואה הוא מה שהוא מקבל, זה כולל מודעות מטעות. כל העבודה הקשה שלכם תרד לטמיון אם תשלחו את הצרכן להצעה או לדף נחיתה שאינו מותאם למודעה שעליה לחצו. 

4. אין מדיניות החזרה ברורה

לא משנה עד כמה העסק המקוון שלכם יצליח, יהיו החזרות. חוסר מדיניות החזרה מובנת ונגישה תגרום לעסק להיראות לא אמין. אתם לא יכולים לצפות שמישהו יקנה מכם או ממישהו אחר אם הוא לא יודע את מדיניות ההחזרה או היכן למצוא אותה. הקפידו לסמן אותו בקלות מתחת לכל מוצר באתר ושילחו אותו בדוא"ל עם החשבונית. זה יעזור לכם גם אם יש לכם עסק עם אנשים שאוהבים לקנות פריטים לזמן קצר, ואז לשלוח אותם בחזרה ולנסות לקבל החזר מלא. אם הבהרתם היכן נמצאת מדיניות ההחזרה ושלחתם אותה ללקוח באימייל, אם הם ינסו להחזיר מוצר בחלון זמן מחוץ לפוליסה שלכם, זה יגן עליכם אם יפנו להליך משפטי כלשהו נגדכם.

5. ניהול חשבונות לקוי

לפני שאתם בכלל פותחים עסק, לא משנה מה הסוג, אתה חייבים שיהיה לכם תקציב להשקעה בעסק. תצטרכו לנהל תזרים מזומנים כדי לממן את העסק שלך. אם לא תנהלו את התזרים בחכמה, החברה שלכם תחדל להתקיים מהר מאוד. הקפידו לא לבזבז יותר מדי בשום שלב של הפעילות העסקית במסחר האלקטרוני. משיווק ועד תוכנה. כל ההוצאות חייבות להילקח בחשבון. עדיף לבזבז פחות וללמוד מהטעויות תוך כדי שיש לכם תקציב מאשר לבזבז יותר מדי ולהיתקע בגלל היעדר מקורות מימון. עדיף לבדוק כמות קטנה יותר של מלאי כדי לאמוד את הביקוש של המוצר שלך ולהתאים את ההזמנה בהתאם. עם ספקים, עדיף להזמין מכמה בודדים ולהבין מה אתם הכי אוהבים.

6. התעלמות מהחשיבות של עיצוב מותאם לסלולר

62% ממשתמשי הסמארטפונים רכשו משהו במכשירים הניידים שלהם בששת החודשים האחרונים. עם נתונים כאלה, הדגש על יצירת חנות מסחר אלקטרוני רספונסיבית שפועלת בכל המכשירים הוא חיוני. למרבה המזל, הטכנולוגיה שתעזור לכם להגיע לשם היא קלה יחסית בימינו – אין תירוצים לחוויה גרועה בנייד בשנת 2023. הכירו את כל התוכנות שישפרו את חוויית הלישה בסלולר.  השימוש בבונה החנויות של Shopify אומר שאתם מקבלים אוטומטית חנות מותאמת למכשירים ניידים.

כך או כך, שווה להקדיש זמן כדי לבדוק את החנות בעצמכם במכשירים שונים, ממחשבים ניידים ועד טאבלטים – במהירויות אינטרנט שונות וממיקומים וכתובות IP שונות ברחבי העולם. אם ללקוח קשה לנווט באתר שלכם, קל לו ללכת למקום אחר. זה תלוי רק בכם.

פיתוח אפליקציות
מה זה מסע לקוח מבוסס אוטומציה?

7. פיתוח אסטרטגיית שיווק משעממת

זה יום קיץ חם, והכנתם את הלימונדה המושלמת. זהו הפתרון המושלם ליום הזה. אבל אתם מוכרים ברחוב ריק, ואף אחד לא יודע שאתם שם. זו הסיבה שאתם צריכים לשפר את אסטרטגיית השיווק המקוון. התוכנית צריכה לכלול מדיה בתשלום, בבעלות ובעלות רווחית ולהכיל תוכן שימושי ורלוונטי. תחשבו על הקהל שלכם. מי הם? מה הם רוצים מהמותג שלך? באילו פלטפורמות מדיה חברתית הם משתמשים? שאלות אלו חיוניות בעת גיבוש האסטרטגיה השיווקית שלכם. מודעות במדיה חברתית הן דרך מצוינת להוביל תנועה לחנות המקוונת שלכם והן זולות יחסית בהשוואה לצורות אחרות של פרסומות בתשלום. מודעות חברתיות הן אבן היסוד של עסק מקוון מצליח, עם טרפיק מוערך של 1.39 מיליארד משתמשי פייסבוק פעילים מדי חודש.

8. בלי אופטימיזציה לקידום אתרים אתם מפסידים כסף

קידום אתרים באתר המסחר האלקטרוני שלך עשוי להיראות כמו משהו שאתם מיישמים בשלב מאוחר יותר, אבל עדיף להשתמש בו מייד בתחילת הפעילות השיווקית. לפחות תרצו לכלול מילות חיפוש רלוונטיות בתגי כותרת הדף שלכם עם מונחי חיפוש רלוונטיים הנוגעים ישירות למה שאתם מוכרים. עדיף ללכת על מילות המפתח בנפח הגבוה ביותר, בתחרות הנמוכה ביותר כדי לתת לעצמכם את הסיכוי הטוב ביותר לדירוג. 

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

9. בלי תכנון ובלי בדיקת מוצרים

אנשים חושבים שכל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחור כל מוצר, ומכיוון שהוא נמכר באינטרנט, אתה תהפכו לבעל עסק משגשג בתחום המסחר האלקטרוני. זה בהחלט יכול להיות בגדר חלום. במציאות זה הרבה יותר מורכב. למרבה הצער, אתם צריכים להבין שאתם לא יכולים פשוט להביא מוצר לשוק ולא לבדוק אותו קודם. עליכם לבצע מחקר שוק באמצעות תוכנה וניתוח מתחרים כדי להשיג תוצאה שתשפר את סיכויי המכירה שלכם.

10. עבודה בנישות רוויות

אתם לא רוצים להיכנס לנישה שבה כולם מנסים למכור את אותם מוצרים ולהיות גנריים מדי. מכירת קולרים לכלבים לא תוביל אתכם לשום מקום. אבל אם הנישה שלכם נכנסת לקולרי כלבים צבאיים, אולי יש לכם סיכוי טוב יותר. אבל התחושה הכללית היא שכשאתם  נכנסים לנישה, אל תבחרו רק מוצר יומיומי גנרי כמו  קערות מזון לכלבים ושעוני כושר שכולם באינטרנט מנסים למכור. אתם צריכים להיות מסוגלים להיכנס לנישה ולנישה יותר אטרקטיבית ורווחית אם אתם שואפים להצליח.

הצ'ק ליסט שיזניק את המכירות שלכם באינטרנט

11. לא להסתפק בניסיון בודד

יש אנשים שמוותרים בקלות כשהם מתמודדים עם מכשולים בתוכניות שלהם. זה נפוץ גם בעולם המסחר האלקטרוני. אולי עשיתם את כל המחקרים וניתוח המתחרים הנדרשים, אבל כשהמוצר שבחרתם לא נמכר כמו שצריך, אתם עלולים להתפתות לסגור את החנות שלכם באינטרנט ולוותר. חשוב לזכור שהצלחה במסחר אלקטרוני לא תמיד מובטחת, וייתכנו סיבות שונות לכך שהמוצר שלכם לא נמכר כמו שהייתם רוצה. לכן, תרצו לפחות לנסות 3-5 מוצרים לפני שתפסיקו. תלמדו מהכישלונות הקודמים שלכם, אבל אם תפסיקו אחרי מוצר אחד בלבד, לעולם לא תדעו מה יכול היה להיות.

12. נטיה להיות ייחודי מדי

בכל עסק, לא רק מסחר אלקטרוני, אתם רוצים אתר טוב, כרטיסי ביקור ושם מותג קליט. אבל אלמנטים אלה לא ישאירו את העסק שלכם פעיל בטווח הארוך. אתם צריכים לפתח גם מכלול שירותים תומכים שיסייעו ללקוחות שלכם לבצע את הליך הרכישה ולקיים את העסק. הלקוחות הם אלה שישמרו על העסק בחיים. אז קחו אותם בחשבון בכל הנוגע לאופן שבו הם מתקשרים עם האתר ולניסיון שלהם לעשות זאת. האתר שלכם צריך להציע את הפונקציונליות שגורמת לו לפעול בצורה יעילה ולהציע ללקוח חוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר.

13. חוויית ניווט לקויה באתר

בדיוק כמו תהליך התשלום, אתם רוצים שהאתר יהיה בעל נראות טובה וקל לניווט. חלק ממרכיבי הניווט הקריטיים ביותר במסחר אלקטרוני הם תוויות (היו פשוטים) וויזואליים (הם מניעים ניווט יותר מטקסט). חוסר ניווט טוב באתר יבריח לקוחות וימנע מהם להפוך ללקוחות פוטנציאליים. הלקוחות שלכם רוצים את הכל בקלות, נוחות ואינטואיטיביות, החל מגלישה באתר ועד למציאת מוצרים וכל מה שביניהם. אתם אפילו לא צריכים להשתמש בטלפון נייד כדי לדעת שהאתר חייב להיות מותאם  למכשירים ניידים. והכי חשוב, אין ספק שמבקר בפעם הראשונה יוכל לנווט באתר במהירות ולקבל כל מידע או מוצר שירצה בשיא הקלות.

14. פופ-אפים מעצבנים

אין כמעט דבר מעצבן יותר לצרכן פוטנציאלי מאשר להגיע לאתר כדי לקבוע אם הוא הולך לקנות, ופופ אפ מופיע רק לאחר מספר שניות שהוא נמצא באתר. אין שום דבר רע בפופ אפ באתר שלכם, אבל יש לזה זמן ומקום. כאשר אתה רק מחפש לראות אם אתה רוצה לרכוש מאתר, פופ אפ שקופץ מייד עלול לעצבן את הלקוח הפוטנציאלי שלכם. אם אתם מתכוונים להשתמש בפופ אפ, עדיף שהוא יופיע לאחר מספר דקות מרגע שהמשתמש נמצא באתר שלכם. אפילו טוב יותר להפעיל אותו כאשר מתבצעת פעולה מסוימת באתר, כמו כאשר מישהו מוסיף משהו לעגלת הקניות שלו. זו גם טקטיקה נכונה לכלול משהו מפתה, כמו קופון או תוספת חינם למה שהם כבר מחפשים לקנות.

אופטימיזציה של תוכן

15. אתם דורשים רישום לאתר בכניסה? טעות

מה שיעצבן עוד יותר לקוחות פוטנציאליים, הוא לדרוש מהם להירשם לאחר מספר רגעים בלבד עם הגעתם לאתר שלכם. ציפייה שמישהו יצטרך להירשם או שלא תהיה לו גישה לאתר, תגרום לרובם לעזוב. נניח שאתם רוצים שמישהו יתחייב לאתר שלכם ואפילו יהפוך לאוהד; הם חייבים להכיר את החברה והמוצרים שלכם. זה יקבע אם הם לא יאהבו את האתר שלכם ויעזבו, יבצעו רכישה חד פעמית או יהפכו ללקוחות חוזרים לכל החיים.

16. אין שירות לקוחות

לא משנה כמה גדולה או קטנה החברה שלכם, לא תגיעו רחוק אם אין לכם שירות לקוחות. אתם מוכרים מוצר באינטרנט, ולאנשים יהיו שאלות, ואם אתם לא יכולים לספק תשובה או שיש לכם צוות שיכול לענות על כך, הם יעברו למתחרים. בעולם הישן תלונה על שירות הייתה מתנהלת בין הלקוח והחברה. כיום, כאשר לכל אחד יש סמרטפון בכיס, כל מה שהם יצטרכו לעשות הוא לחלוק את רגשותיהם באינטרנט, בכל מקום שבו העולם יכול לראות זאת. זהו בפירוש נתון שובר שיוויון ביחסי לקוח חברה. 54% מהאנשים אמרו שהם הפסיקו לעשות עסקים עם חברה בגלל ניסיון רע בשירות, והמספר הזה גבוה עוד יותר עם בני דור המילניום, למעלה מ-61%. לסיכום, עכשיו אחרי שהבנתם מספר דגשים חשובים תוכלו לשפר את הסיכויים שלך לבנות מהלך עסקי מנצח באינטרנט.

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו

דו״ח הוקינג דיגיטל

מתנה! בדיקת נכסים בדיגיטל
לשיפור הרווחיות,
ללא עלות. צרו קשר בווטסאפ עכשיו
דוח הוקינג דיגיטל

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות