צ'ק ליסט לניתוח ביצועי השיווק באינטרנט

השיווק הדיגיטלי הפך להליך מורכב מאוד אשר כולל מגוון כלים ואפשרויות. מפוסטים ברשתות חברתיות, קמפיינים ממומנים במגוון פלטפורמות ומסעות פרסום בדוא"ל ועד צ'אטבוטים וקידום אתרים. זה בהחלט מגוון, אבל מצריך יכולת שליטה וארגון של הכלים על הלוח.

אם אתם רוצים לשפר את דירוג ה-SEO שלכם או להגדיל את היקף החשיפה באמצעות קמפיינים בדוא"ל על פי רשימת תפוצה או להתחיל מהלך שיווקי שכולל קמפיינים בפייסבוק ובגוגל, הצ'ק ליסט שהכנו עבורכם יעזור להפיק את המקסימום מכל הכלים והאפשרויות.

תוכנית שיווק דיגיטלית היא מפת דרכים משוכללת. היא מאפשרת לכם להבין את סדר הפעולות ואת היעדים שאתם מעוניינים להשיג במסגרת סדרת הפעולות שתנקטו. אנחנו מדברים על תכנית סדורה.

מה זה בכלל שיווק דיגיטלי? שכבת הבכירים בארגון, לרבות בעלי החברה מפקידים תקציבי עתק בידי סוכנויות שיווק או מנהלי שיווק בתוך הארגון כדי לקבלת תוצאות מביצוע פעולות שיווקיות באמצעות שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות כדי לקדם או לשווק מוצרים או שירותים. בשנים האחרונות הפך השיווק הדיגיטלי לאחת הדרכים הפופולריות והיעילות ביותר להגיע ללקוחות ולקדם עסקים. היא מאפשרת למותגים להתחבר ללקוחות בצורה אישית ומרתקת יותר, והיא מספקת ללקוחות דרך קלה לגלות יותר על המוצרים או השירותים שהם מעוניינים בהם. בשנים האחרונות גדלו תקציבי השיווק הדיגיטלי, ולמעשה עסק או חברה שלא מקצות משאבים ותקציבים לשיווק דיגיטלי מגלות שהן נשארות מאחור.

איך משיגים לקוחות חדשים בפייסבוק?
פיתוח אסטרטגיה דיגיטלית

מהי תוכנית שיווק דיגיטלית?

תוכנית שיווק דיגיטלית היא תוכנית מפורטת המתארת את המטרות, האסטרטגיות והטקטיקות שבהן העסק ישתמש כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלו באינטרנט. התוכנית צריכה לשקול את כל הערוצים השונים שיכולים להגיע ללקוחות ולכלול תקציב מפורט וציר זמן ליישום האסטרטגיות והמדדים השונים כדי לעקוב אחר ההצלחה ולמדוד תוצאות לאורך זמן.

שלב 1 – סמנו מטרות והכירו את קהל היעד שלכם

כדי לקדם בצורה יעילה את המותג או המוצר שלכם באינטרנט, חיוני להתחיל בהגדרת קהל היעד שלכם והבנת הצרכים וההעדפות שלו. זה יעזור לכם לזהות את ערוצי השיווק הדיגיטליים שיהיו הכי יעילים עבורכם להגיע לקהל היעד ולעמוד ביעדי השיווק. בשלב פיתוח אסטרטגיית שיווק דיגיטלית, השיקולים העיקריים כוללים קביעה אילו פלטפורמות דיגיטליות הגיוניות ביותר עבור העסק שלכם.באילו טקטיקות כדאי להשתמש בכל ערוץ? אילו סוגי נכסי קריאייטיב אתה צריך לפרוס? כיצד ניתן לעקוב ולמדוד ביצועים בכל הערוצים הדיגיטליים? בין אם אתם מחפשים לשפר את המודעות למותג, להביא יותר תנועה לאתר או להגדיל את המכירות, חיוני להתאים את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם כדי לענות על ההעדפות והצרכים הייחודיים של קהל היעד שלכם. בעזרת תכנון קפדני וביצוע מקיף, תוכלו ליצור בהצלחה תוכנית שיווק דיגיטלית שתעזור לכם לבלוט מול  מתחרים ולהשיג את כל יעדי השיווק שלכם.

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

שלב 2 – ביצוע ניתוח תחרותי

מודיעין תחרותי. חשוב מאוד לפקח מקרוב על הקמפיינים השיווקיים הדיגיטליים של המתחרים שלכם. שימוש בכלים כמו Semrush או Google Trends יכול לעזור לכם להישאר מעודכנים במגמות ובשינויים באסטרטגיות של המתחרים שלכם. לאחר שתנתחו את הביצועים שלהם, תוכלו לזהות כל אסטרטגיית שיווק תוכן מוצלחת שהם עשויים להשתמש בה ולשלב אותה בקמפיינים שלכם. על ידי מינוף האסטרטגיות והטכניקות היעילות ביותר, תוכלו ליצור קמפיינים דיגיטליים ממוקדים ואפקטיביים יותר שיעזרו לעסק שלך לבלוט בהשוואה למתחרים. עם ניטור קפדני ותשומת לב לפרטים, אתם יכולים לשפר את הביצועים מול המתחרים.

עשרים טעויות בפרסום בגוגל ששורפות לכם את התקציב

שלב 3 – צרו אסטרטגיית תוכן

האינטרנט הוא פלטפורמה שנעה במהירות ומתפתחת כל הזמן, וכך גם הקהלים שמגיעים לאינטרנט מסיבות שונות. כתוצאה מכך, משווקי תוכן חייבים ליצור באופן עקבי תוכן איכותי ורלוונטי המשקף את המותג והערכים שלהם, נוגע במגמות הנוכחיות ומשתף את הקהל שלהם.

חשוב לזכור ששיווק תוכן חייב להיות יותר מסתם סדרה של יצירות בודדות. כדי להצליח באמת זה חייב גם להשתלב בקמפיינים שיווקיים נרחבים יותר שתוכננו סביב יעדים ומסרים ספציפיים. אז אם אתם מפתחים אסטרטגיות של מדיה חברתית, יוצרים מודעות ממוקדות, בונים דפי נחיתה אפקטיביים או יוצרים קמפיינים על פי רשימות תפוצה במייל, התוכן שלכם חייב לתמוך ולהתאים לכלל ההיבטים של אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם. .

משווקי התוכן של היום צריכים לחשוב על עצמם כבעלי אתרים כדי להצליח. אם יש לכם הבנה מוצקה של שיטות קידום אתרים (אופטימיזציה למנועי חיפוש) עבור תוכן מקוון, אתם תהוו תוספת חשובה לכל קמפיין שיווק דיגיטלי. למעשה, 87% מרוכשי B2B אמרו שהם משתמשים במנועי חיפוש כמקור עיקרי למחקר, בעוד ש-78% אמרו שתוכן הבלוג מועיל בעת קבלת החלטות רכישה. כדי להיות תחרותיים בעולם הדיגיטלי של היום, עליכם להבין כיצד ערוצים שונים (כלומר, מנועי חיפוש ופלטפורמות מדיה חברתית כמו טוויטר ופייסבוק) משפיעים זה על זה. עוד לפני שתשקלו מילות מפתח וביטויים, הכינו שיעורי בית בכל הנוגע למחקר מילות מפתח.

מחקר מילות מפתח עוזר לכם לקבוע מה בדיוק הלקוחות מחפשים באינטרנט. השתמש בכלים כגון Google Keyword Planner, Ahrefs או SEMrush כדי לגלות מה אנשים מחפשים ב-Google ואיזה ביטויים קשורים לעסק שלכם. אולי מילים או ביטויים מסוימים כבר פופולריים מדי או לא מספיק רלוונטיים, אבל זה לא אומר שאין אחרים זמינים; כמו כן, רק בגלל שמישהו לא מחפש ביטוי מדויק לא אומר שהוא עדיין לא ילחץ על התוצאה שלך או יבקר באתר שלך.

בניית קישורים היא מרכיב חיוני בקידום אתרים. בניית קישורים נכנסים איכותיים המצביעים חזרה לדף האינטרנט יכולים לעזור לשפר את הדירוג, אז אל תשכחו לבדוק את האפשרויות הללו לפני שתתקדמו עם כל צעד אחר הקשור לתוכן.

בעת פרסום תוכן באתר שלך, השתדל להוסיף פוסטים מקוריים מדי יום/שבועי/חודשי בהתאם לתדירות שבה אתם מצפים למבקרים חדשים שיוכלו בסופו של דבר להפוך ללידים. תדירות הפרסום קשורה הרבה יותר לאיכות, לערכו ולתועלת שלו מאשר לתדירות בלבד – פוסטים עם ערך מועט לא יבנו מעורבות קהל, וגוגל לא תדרג את התוכן עבור SEO גבוה.

עדכון ושימוש מחדש בתוכן – עדכנו פוסטים ישנים מעת לעת באמצעות כלים בעורך האתר שלכם. באופן דומה, נסו ליישם מחדש תוכן כתוב קיים לתוכן וידאו עבור YouTube באמצעות כלי כמו TubeBuddy. קחו בחשבון יצירת אינפוגרפיקה, רשימות בדיקה ותוכן ויזואלי אחר כדי לעדכן ולעשות מחדש את הפוסטים במדיה החברתית, כמו גם ליצור ויזואליות ללידים ללחוץ עליהם או להוריד תוכן כדי לעזור לכם לאורך מסע הלקוח.

לבסוף, למרות שדיברנו על מחקר מילות מפתח קודם לכן, יש לחזור עליו – כדאי להשתמש במילות מפתח וביטויים בתוך כותרות מאמרים ומטא תיאורים. ודאו שמילות המפתח הן הגיוניות בזרימת התוכן ולא רק "אוסף" מילות מפתח בפוסטים שלך, כי זה יכול לשפר את האופטימיזציה לאתר שלכם.

ניתן להזין תיאורי מטא מאחורי הקלעים ברוב מערכות התוכנה באתר ובעמודים ופוסטים כדי לתאר על מה התוכן במשפט קצר. בדרך זו, מנועי החיפוש יכולים לדעת בקלות על מה התוכן שלכם. מילות מפתח וביטויים הם המרכיבים הנושאים משקל רב יותר בביצועי הדירוג הכוללים.

שלב 4 – אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא קריטית אם אתם רוצים שהאתר שלכם יצליח להתברג לדף הראשון במילות חיפוש רלוונטיות. SEO עוזר למנועי חיפוש כמו גוגל לזהות את התוכן שלכם ולדרג אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות.

אופטימיזציה של מנוע חיפוש אורגני הופכת תוכן לנגיש בקלות באמצעות קישורים, כתובות אתרים תיאורים ומטא דיסקריפשן (תגי כותרת). כתוצאה מכך, גוגל רואה שהאתר שלכם רלוונטי לחיפושי משתמשים ומדרגת את התוכן שלכם גבוה יותר ברשימות החיפוש האורגניות שלו.

כדי לייעל את הטקסט עבור קוראים ולא למנועי חיפוש – השתמשו במילות מפתח (ביטויים) עם זנב ארוך ברחבי האתר שלכם. אם יש לכם מידע שאנשים יוכלו ללחוץ עליו או להוריד, תארו בקצרה מה המבקר ימצא כשהוא ילחץ עליו.

לאחר מכן, ודאו שהעותק שלכם תואם למה שהמשתמשים מקלידים בדפדפן שלהם כדי לנחות בדפים שלכם.  לבסוף, קישור לאתרים סמכותיים אחרים הקשורים לשלך – כמו ערכי ויקיפדיה. עקבו אחר הטיפים הבאים כדי לעזור לשפר את הדירוג שלכם ולהעניק למשתמשים חוויה טובה יותר.

בצעו אופטימיזציה של תמונות באמצעות תגיות Alt. כותרות תמונות מספרות לגוגל על מה תמונה, לכן כדאי להשתמש במילות מפתח גם בעת כתיבתן. שמרו על הכותרות קצרות ורלוונטיות, אך וודאו שהן משתמשות במילים אמיתיות – אל תלחצו כאן או על תמונת המילה מכיוון שאלו אינן משרתות שום מטרה מנקודת מבט של SEO.

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

שלבו שיתוף חברתי – השתמשו בכפתורי שיתוף חברתי באתר שלכם כדי להגביר את הנראות ולתת לצופים אפשרויות נוספות כיצד הם יכולים לקיים אינטראקציה עם התוכן שלך. בתנאי כמובן שהוא בעל ערך עבור הגולש. בניית קישורים נכנסים – קישורים ממשיכים להיות בעלי ערך עבור קידום אתרים, אז פנו אל משפיענים ואתרים הקשורים לאתר שלכם שעשויים להיות מעוניינים בקידום צולב או החלפת קישורים.

קבלו ביקורות – קבלת ביקורות על מוצרים, שירותים או מסעדות היא בעלת ערך עבור מעורבות משתמשים, אך היא גם טובה לקידום אתרים. השתמשו בווידאו – וידאו היא אחת הדרכים הפופולריות ביותר לצרוך תוכן באינטרנט, אז אם אתם רוצים שהעסק שלכם ימשוך צפיות, תתחילו לצלם סרטונים ולהוסיף אותם בפוסט שלכם.

GOOGLE ANALYTICS – לאחר הטמעת פיקסל קידום אתרים באתר שלך, חשוב לבחון את הנתונים האנליטיים כדי לבדוק עד כמה תוכנית השיווק הדיגיטלית שלך עובדת ולהתאים אותה לפי הצורך.

מדריך ניהול נכסים דיגיטלים באינטרנט

שלב 5 – מודעות חיפוש בתשלום (PPC).

שיווק במנועי חיפוש (SEM) ידוע גם בתור מודעות תשלום לפי קליק (PPC). מודעות PPC מאפשרות לך ליצור נוכחות דיגיטלית באינטרנט ולהציג אותך מול לקוחות פוטנציאליים. מודעות PPC הן די פשוטות: אתה משלם בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלך, בין אם הוא באמת נכנס לאתר שלך וקונה משהו.

פרסום בתשלום לפי קליק עם תוכניות PPC מסורתיות כמו AdWords, מפרסמים מציעים הצעות אחד נגד השני כדי לשכור שטח ליד מילים התואמות את מונחי החיפוש של קהל היעד שלהם.

Google Ads היא תת-קבוצה מתמחה מאוד של SEM, כך שהיא מתאימה באופן טבעי לכל רשימת שיווק דיגיטלית. חישבו על PPC כעל שיווק במנועי חיפוש בלבד (SEM) עבור אנשים שאין להם זמן לבצע מחקר מקיף של מילות מפתח וללמוד על טקטיקות שיווק של תשלום לפי קליק. זה עלול כמובן לעלות לכם ביוקר, במידה ולא תייצרו קמפיינים ממוקדים ויעילים, מחושבים בהתאם למסגרת החזר השקעה.

אסטרטגיות SEO דורשות לרוב פחות עלויות ייצור ויותר חופש באסטרטגיה שלכם. החיסרון הוא שיכול לקחת לכם יותר זמן עד שהאתר או הדף שלכם יופיעו בתוצאות אורגניות, תלוי בתעשיה או בתחום שבו אתם פועלים.

הכל תלוי במאמץ שאתם רוצים להשקיע ב-SEO לעומת PPC. עם זאת, לא משנה באיזו שיטה תבחרו, ודאו ששתי השיטות יהיו חלק מכל תוכנית שיווק דיגיטלית.

שלב 6 – מסעות פרסום במדיה חברתית

הרבה חברות מתחילות עם מדיה חברתית. זה קל להגדרה ולא יקר (או אפילו בחינם). ואם יש לך שם מותג גדול, אולי כבר יש לכם עוקבים שאתם יכולים להתחבר אליהם במהירות. ובכל זאת, מדיה חברתית אינה מתאימה לכולם – וחלק מהעסקים מצליחים יותר בפלטפורמות מסוימות מאחרות. תרצו להבין אילו מהם מתאימים ביותר לתעשייה או לנישה שלכם לפני שתצללו עמוק מדי. כדאי גם לדעת מה המתחרים שלכם עושים כדי להתחבר לשיח הרלוונטי  ולהגיע לקהלים חדשים.

ברגע שתדעו היכן הקהל שלכם אוהב לבלות באינטרנט, נסו להקים מסע פרסום או שניים ותראו מה קורה. תתחילו בקטן. במקרה הגרוע, זה לא יעבוד בכלל. במקרה הטוב, זה יכול לעזור לכם לקבל דחיפה קטנה ותוך כדי ללמוד יותר על מה שעובד עבור הלקוחות שלכם.

האופי המיידי של הערוצים החברתיים אומר שהמעורבות קבועה לאורך כל מסע הפרסום, בניגוד לקמפיינים מודפסים או שלטי חוצות מסורתיים שפועלים פעם אחת ללא אינטראקציה נוספת אפשרית.

17 דרכים להגברת נוכחות עסקית באינטרנט
איך בודקים אם מודעות פייסבוק אפקטיביות?

שלב 7 – שיווק במייל על פי רשימות תפוצה

שיווק במייל הוא דרך יעילה להגיע ללקוחות ולקדם את המוצרים או השירותים שלכם. על ידי הגדרת תוכנת שיווק בדוא"ל, אתה יכול למקד לנמענים על סמך הנתונים הדמוגרפיים ותחומי העניין שלהם. שיווק בדוא"ל מאפשר לכם להגיע לקהל רחב בהיקף פעילות ומאץ קלים יחסית. יחס ההמרה כמובן הוא נמוך. אבל ככל שתדייקו מסרים והצעות, תוכלו לשפר אחוזי פתיחה והמרות.

שיווק במייל יכול להיות קשור לאירועים מיוחדים כמו עונות קניות לחגים, ימי הולדת וכו'. תוכנות כמו MailChimp או Constant Contact מאפשרות לכם למקד מסרים לנמענים על סמך נתונים דמוגרפיים ותחומי עניין שנאספו מהרגלי גלישה באינטרנט וליצור ניתוחים לגבי שיעורי פתיחה, שיעורי קליקים, ונתונים יקרי ערך אחרים.

שיווק בדואר אלקטרוני הוא לא פתרון אחד שמתאים לכולם. ישנן מספר דרכים בהן תוכלו להשתמש בדוא"ל כדי להגדיל את ההכנסות ולהגדיל את בסיס הלקוחות שלכם:

ניוזלטרים – ניוזלטרים  הוא אחד הכלים המקיפים ביותר להנעת מכירות ולהגברת המודעות למותג. ניוזלטרים צריכים לכלול קישורים חזרה לאתר האינטרנט שלך, שבו הקוראים יכולים למצוא מידע נוסף על מוצרים ומבצעים. למרות שניוזלטר לא ישיג תוצאות בפני עצמו, הוספת אלמנטים של קידום צולב כמו אייקונים של מדיה חברתית לניוזלטר שלכם תעודד קליקים ותעזור להניע תנועה לאתר או לכל דף פעילות שתרצו לעבוד איתו במסגרת מאמצי השיווק.

הודעות אוטומטיות – זו מערכת תגובה אוטומטית המשמשת עסקים כדי להחזיר לקוחות לאתרים שלהם באמצעות מיילים מותאמים אישית המבוססים על האופן שבו הנמענים מקיימים אינטראקציה עם הודעות ספציפיות. לדוגמה, אם משתמש יבחר לקבל הצעות הנחות תכופות מהמותג שלכם, תוכל לשלוח לו הודעה אוטומטית שבועיים לאחר מכן המציעה לו 20% הנחה על מוצר ספציפי. אסטרטגיה זו כוללת תכנית עבודה עבור אירועי מחזור חיים, כגון הודעות דוא"ל קבלת פנים ושחזור נטישת עגלה.

אוטומציה של דוא"ל – אוטומציה חיונית למעורבות לקוחות ולבניית עסקים חוזרים, אבל הגדרת WORKFLOW טובה של לקוחות יכולה להיות מסובכת אם אינכם בטוחים מה לעשות. המפתח הוא להגדיר WORKFLOW אוטומטית הממוקדת בכוונות של קהל היעד שלכם כדי לעזור ללידים לאורך מסע הלקוח ולהשאיר את הלקוחות שלכם מרוצים, מעודכנים וחוזרים לעוד הליך קניה.

פתחו מודלים של אישיות צרכנית  – כתיבת מיילים על בסיס אישיות צרכנית היא דרך יעילה להגיע לקהל היעד שלכם בכל שלב במסע של הקונה. בשיווק, פרסונה היא דמות בדיונית שנוצרה כדי לייצג משתמש ספציפי בפלח דמוגרפי ספציפי של שוק היעד שלכם. על ידי בניית סיפור סביב הדמות בהתבסס על המקום שבו היא נמצאת במסע הלקוח שלה, אתם יכולים ליצור בקלות רבה יותר תוכן והודעות שיעזרו להזיז אותה לאורך המסע לקניית המוצר או השירות שאתם מציעים.

מדריך ניהול נכסים דיגיטלים באינטרנט

שלב 8 – נתחו את התוצאות שלכם

עסקים וחברות מפסידים כסף משום שהם מתעצלים לבחון לעומק את נתוני הפעילות השיווקית. הנתונים צריכים להוות מידע חיוני על כל אסטרטגיית שיווק מוצלחת. על ידי ניתוח נתוני האתר שלכם וקמפיינים שיווקיים דיגיטליים, תוכלו לזהות תחומים הדורשים שיפור. זה מאפשר לכם למקד את המאמצים שלכם בתחומים שיהיו בעלי ההשפעה המשמעותית ביותר. בנוסף, חיוני שתבדקו באופן קבוע את הניתוחים שלכם כדי לעזור לגלות הזדמנויות חדשות לצמיחה ואופטימיזציה. לאחר שתנתחו את הנתונים, אתם יכולים להשתמש בממצאים כדי לשנות את האסטרטגיה והטקטיקות שלכם. תוכלו להבטיח שהקמפיינים השיווקיים שלכם יהיו יעילים ככל האפשר על ידי קבלת החלטות מונחות נתונים. בקיצור, תתבססו על עובדות ולא על תחושות בטן.

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו

דו״ח הוקינג דיגיטל

מתנה! בדיקת נכסים בדיגיטל
לשיפור הרווחיות,
ללא עלות. צרו קשר בווטסאפ עכשיו
דוח הוקינג דיגיטל

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות