שבעה טיפים לשיפור תהליך פיתוח תוכן

כל פעולה שיווקית שתבצעו לקידום האתר, המותג, המוצר או השירות שלכם נשענת על תוכן. אנחנו נמצאים בשנת 2023 ועדיין האמירה, התוכן הוא המלך היא בהחלט רלוונטית. תוכן מניע את קידום האתר שלכם ומבטיח שמותגים שלכם ייהנו מדירוג גבוה יותר בגוגל עבור מונחי חיפוש ומילות מפתח רלוונטיים. תוכן גם מעודד מעורבות, בין אם זה באמצעות פוסט בבלוג או עדכון במדיה החברתית. בשימוש נכון, תוכן יכול לשפר מודעות וסמכות למותג ללא קשר למידת הרוויה של השוק שלכם, וליצור יותר לידים ומכירות. לבסוף, זה מוסיף ערך ללקוחות שלכם ומביא תנועה טובה לאתר שלכם.

למרבה הצער, לא הרבה משווקים זוכים ליהנות מהיתרונות האלה מכיוון שתהליך פיתוח התוכן שלהם אינו יעיל. למרבה המזל, אתם לא חייבים להיות חלק מהקבוצה הזו יותר. קבלו מאיתנו שבעה טיפים שיבטיחו לכם את הצלחת הליך פיתוח התוכן מתחילתו ועד סופו.

מדריך ניהול נכסים דיגיטלים באינטרנט
איך בוחרים את כלי השיווק הדיגיטלים הטובים ביותר לעסק?

1. האם יש לכם אסטרטגיית תכנון תוכן?

ל-70% מהמשווקים אין אסטרטגיית תוכן עקבית או משולבת. בלי אסטרטגיית תוכן, תבזבזו יותר זמן וכסף על תפעול, תאבדו לקוחות פוטנציאליים ולקוחות קבועים בגלל תוכן לא יעיל, ולא תצליחו להשיג נכסים עסקיים יקרי ערך. היבט אחד שהאסטרטגיה שלכם בהחלט יכולה לעזור בו הוא גיבוש תוכנית לפיתוח תוכן. למה? כי התוכן קשור למכירות. 

אלה השלבים שתצטרכו לעבור כדי להתחיל ביצירת אסטרטגיית תכנון תוכן. הבינו את המותג שלכם – עליכם להתחיל ברישום של ערכי המותג לפני שתוכלו לזהות את קהל היעד או להעלות רעיונות לתוכן. למרות שרבים מדלגים על החלק הזה, הוא חיוני מכיוון שהוא מסביר מה מייצג המותג, הטון או הקול שלו, לרבות כל נושא הנאמנות למותג. ניתוח SWOT פשוט של המתחרים יכול לעזור. אחרי הכל, אתה תצליחו ללמוד איך אתם יכולים לבדל את המותג שלכם? עליכם לערוך סקרים באמצעות דואר אלקטרוני ומדיה חברתית או להיעזר בחברות מחקר לנתונים איכותיים. בהתבסס על המידע שאתם תאספו, תוכלו ליצור פרופיל מדוייק של הצרכנים שלכם. העלו את התכנית על הכתב ושתפו אותה עם כל הגורמים הרלוונטיים, כדי להבטיח שהם עוקבים אחריה במהלך יצירת התוכן.

2. חשוב לוודא שתוכנית שיווק התוכן תואמת את אסטרטגיית השיווק הכוללת

תוכנית שיווק התוכן שלכם צריכה להיות קלה לשילוב עם שאר תוכניות השיווק שלכם. לכן, תכנית התוכן צריכה ליישר קו  עם האסטרטגיה השיווקית ולתמוך בה. אחת הסיבות לכך שאנשי שיווק מובילים מדגישים את ההיבט הזה היא הבטחת מסר ותקשורת מותג עקביים. אם הלקוחות שלכם מזהים אפילו שינוי קל, הם עשויים להאמין שהמותג שלכם לא מאורגן ולהעדיף את המתחרים שלכם. זה בהחלט גול עצמי. כדי למנוע בעיה מהסוג הזה, צוותי פיתוח תוכן צריכים לעקוב אחר העצות הפשוטות הבאות: שמירה על תקשורת עם מנהלי השיווק. הגדירו את יעדי האסטרטגיה שלכם. הקפידו על שיתוף פעולה עם צוות השיווק של הארגון על בסיס קבוע. 

3. הקמת צוות שיווק תוכן

צוותי שיווק תוכן הם היעילים ביותר כאשר יש להם את שלושת הגורמים הבאים: המשווק, האסטרטג ומפיק התוכן. המשווק הוא גורם שאחריותו היא לוודא שהתוכן יגיע לקהלים הרצויים, יהפוך לויראלי וימיר אנשים. משווקים הם האנשים הדומיננטיים ביותר במוח השמאלי בצוות; בדרך כלל הכישורים שלהם הם בתחומי אנליטיקה, קידום אתרים, שיווק בדוא"ל וכו'. הם אמנם עוזרים בהפקת תוכן מעת לעת, אבל הפצה היא בהחלט הצד החזק שלהם. מפיק התוכן הוא הגורם עם המגע האמנותי; הוא או היא הופכים את התוכן למקובל עבור הקהלים שלך ברמה האנושית והרגשית. אחרי הכל, התוכן שלכם צריך להגיע לבני אדם ולא רובוטים. מפיק התוכן הוא הגורם שהכי קשה למצוא עבור ארגונים מכיוון שהנטייה שלהם לרעיונות יצירתיים ולסטוריטלינג לא מוערכת לעתים קרובות על ידי מנהלי שיווק ובכירים בארגון. עם זאת, ככל שמפיק התוכן בצוות טוב יותר, כך תוכלו להניע איתו מהלך תוכן מקצועי עם סיכויים גבוהים להצלחה.

הגענו לאסטרטג. המנהיג שדואג בעיקר שעולמם של המשווק ומפיק התוכן יישארו באיזון. תפקידם לעקוב אחר ההתקדמות, לוודא שכולם יודעים את המשימות שלהם ולפקח מקרוב על מנת להבטיח שהעבודה מתקדמת בצורה חלקה. גודל הצוות לא צריך להיות גדול. חוץ מזה, צוות מסור וקטן גם מאפשר לתהליך העבודה להיות פשוט ומקל בהרבה על התקשורת הפנימית בין חברי הצוות.

מה זה מסע לקוח מבוסס אוטומציה?

4. ייעלו את תהליך הקצאת המשימות

תכנית העבודה שלכם עשויה להיות גורם הכשל העיקרי מאחורי תהליך פיתוח התוכן הלא יעיל שלכם. זו הסיבה שרוב המומחים מאמצים זרימות עבודה מבוססות משימות במקום תכנית עבודה מבוססות סטטוס. לאחרון אולי יש יתרונות משלו, אך הראשון מאפשר תפקידים ברורים ומוגדרים לכל אחד בצוות, מה שהופך אותו לקל יותר ופחות מלחיץ בהשוואה. למעשה, העריכה והאישור של תוכן הם הרבה פחות מסובכים, אם יש לכם תכנית עבודה ברורה וכלים משותפים לעבוד עליהם, במיוחד אם תעברו לתוכנת משימות. MONDAY, HABSPOT ועוד.

בתכנית עבודה מבוססת משימות, אתם נותנים את המשימה השלמה לאדם ספציפי ומספקים זמן סיום רך או קשה להשלמתה. מכיוון שאתם עוקבים אחר ההליך הפשוט הזה עבור כל חברי הצוות שלכם, ההגדרה הנכונה היא עבודה מבוססת משימות. טיפ אחד שכדאי לזכור כאן הוא לוודא שהמועדים שונים מתאריך הפרסום בפועל. הדגישו את ההבדל בין השניים עבור הצוות שלכם. יתר על כן, הגדירו תזכורות רכות לגבי תאריכי יעד. מחווה זו תהיה מוערכת על ידי הצוות שלכם ולאחר מכן הממונים עליכם כאשר העבודה תסתיים בזמן.

5. ארגנו את פיתוח התוכן שלכם

האתגר הקשה ביותר בפיתוח כמויות עצומות של תוכן הוא הארגון שלו. אתם עשויים לחשוב שהיבט זה מכוסה רק בגלל שיש לכם לוח שנה שבו אתם משתמשים כדי לשמור על תהליך ייצור התוכן שלכם בפס הייצור. מה שקורה בפועל שההליך הולך לאיבוד בשלבים שבהם צריך להבין איזה תוכן מתפרסם ומתי? על מנת להיות מאורגן, עליכם לבצע מספר שינויים במחלקת שיווק התוכן. הנה כמה טיפים שבהחלט יסייעו לכם. קחו החלטה לעבוד עם כלי יחיד כדי לעזור לחברי הצוות לתקשר. כך הדיונים יתייעלו ואף אחד לא יפספס דבר. גם זרימת עבודה מאוד שימושית כאן. בנוסף לתוכנת משימות, נהלו יומן שיווקי מקיף כדי להבטיח שהפרויקטים שלכם יהיו בהתאם לאסטרטגיית השיווק של החברה.

הציגו גרסה יחידה של שמות מוסכמים עבור הקבצים והתיקיות שלכם. זה לא משנה אם אתם יוצרים סוגים שונים של תוכן או שיש לך סגנונות שונים של יוצרי תוכן. שמירה על שמות מוסכמים תהיה פשוטה ומועילה למנהל התוכן או לעורך או לכל מי שצריך להסתכל על התוכן שנוצר.

6. הרחיבו את אופציות התוכן בארגון

פיתוח תוכן באיכות גבוהה יכול להיות מאתגר, במיוחד עבור מפתחי תוכן חדשים או צוותים קטנים יותר. אתם יכולים להרחיב את גבולות פיתוח התוכן על ידי הזמנת בלוגרים אורחים שיוכלו לתרום מהידע שלהם, לקיים ראיון מומחים בתעשייה ובקשת רשות לפרסם מחדש תוכן של מובילי דעה. זה ברור שהרווח כולו יהיה שלכם. פתיחות היא בהחלט שם המשחק בתהליך יצירת התוכן.

מעורבות מוגברת ויותר תנועה – תוכלו לחסוך מהקוראים שלכם ביקור במיליוני בלוגים ואתרי חדשות על ידי מתן המידע שהם מחפשים באתר האינטרנט שלכם. על ידי הצגת תוכן איכותי וספציפי לתעשייה ממקורות שונים, אתם יכולים להפוך את האתר שלכם ליעד האולטימטיבי עבור קוראים/צרכנים פוטנציאלים.

השראה לצוות התוכן שלכם – הליך יצירת תוכן יועיל גם לצוות שיווק התוכן שלכם בשתי דרכים. החיפושים המקוונים שלהם יחשפו אותם לגישות ואסטרטגיות חדשות המשמשות את המתחרים וארגונים אחרים בתעשייה שלכם. 

אינטראקציה מוגברת עם יוצרי תוכן אחרים – על ידי איסוף תוכן מאחרים וייחוס התוכן לספקי תוכן באמצעות קישורים בולטים וברורים, אתם יכולים להוביל תנועה לאתר שלהם ולהגביר את דירוג מנועי החיפוש שלהם. אז מה אתם מרוויחים מזה? משווקים מאמינים בשיטה של יד רוחצת יד. לכן, אתם יכולים לצפות שהפוסט הרלוונטי הבא שלכם יופיע גם בבלוגים נוספים ולא רק באתר שלכם.

שימוש טוב יותר במשאבי שיווק – בנוסף לשיפור יוזמות שיווק התוכן שלכם והגברת תהליך פיתוח התוכן, איסוף מקורות תוכן יכול להיות חסכוני למדי מכיוון שאתם מקבלים תוכן איכותי ורלוונטי מבלי להשקיע יותר מ-20 דקות ביום. 

7. קדמו את התוכן שלכם בכל פלטפורמה רלוונטית

קידום התוכן שלכם חשוב באותה מידה כמו כתיבתו. אחרי הכל, זה מה שישיג לתוכן שלכם את החשיפה ויבטיח לכם החזר ROI חיובי על המאמצים שלכם. עם זאת, כדי שמאמצי הקידום שלך יהיו שווים את ההשקעה, עליכם להתחיל לקדם את התוכן שלכם בפלטפורמות רלוונטיות. קבלו תרשים זרימה של משימות שיסייעו לכם לעמוד ביעדי תכנון התוכן.

תכנון – אתם צריכים שתהיה לך תוכנית ביד. כדי ליצור תכנית, אתם צריכים להיכנס לשלב תחקיר קהל יעד ולקבוע את סט המסרים שלכם. כדי לזהות את קהל היעד שלכם, בצעו ניתוח יסודי  והיעזרו בסקרים במידת הצורך. 

שבועיים+ לפני השקת התוכן שלכם – במהלך שלב זה, עליכם לזהות משפיענים שיעזרו לקדם את התוכן. זה כולל אתרים בדירוג גבוה ומובילי תעשייה בנישה שלכם. צרו רשימה של המשפיעים האלה והיעזרו בהם.

שבוע לפני ההשקה – השלב הקריטי ביותר בקידום התוכן, כולל בדיקה מוקדמת של תוכן עם משפיענים, יצירת אימיילים לשיווק התוכן, ניסוח מודעות מדיה חברתית, עמידה ביעדי התכנון והעלאת פוסטים משלימים.

יום ההשקה – ביום שתפרסמו את התוכן שלכם, תצטרכן להתחיל לשלוח מיילים לרשימת התפוצה שלכם ולהשוות תוצאות. חשוב לבדוק איזה ערוצים מציעים את החשיפה הגדולה ביותר ולהיפטר מאלה שאינם תורמים לתוכן שלכם.

שבוע ההשקה – בזמן שהתוכן שלכם עדיין מייצר באזז רב, שתפו וצייצו מחדש הערות חיוביות והתייחסו לביקורות בחכמה ובשיקול דעת. יש לכם אופציה לשלוח מאמרים בדוא"ל כדי להפנות יותר תנועה לתוכן שלך.

הזדמנויות מתמשכות – חשוב להודות לאנשים על שיתוף התוכן שלכם ולעקוב אחר ערוצים שונים כדי למצוא הזדמנויות חדשות לשיתוף מחדש של התוכן.

סיכום – בצעו סקירה של מדדי התוכן כדי לקבוע עד כמה הוא היה אפקטיבי מאז שפרסמתם אותו. מאוחר יותר תוכלו להשתמש במידע הזה כדי לשפר את תהליך פיתוח התוכן שלכם בפעם הבאה.

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות