איך בוחרים את כלי השיווק הדיגיטלים הטובים ביותר לעסק?

תשע טקטיקות לשיפור המרות במשפך השיווקי

במאמר הזה אנחנו רוצים להציע לכם מספר דרכים לייעל את המשפך השיווקי שלכם כדי שתניבו יותר המרות מהפעילות השיווקית לאורך המשפך. אף משפך שיווקי אינו מושלם, אבל יש לכם הזדמנות אמיתית להשפיע על לקוחות פוטנציאליים ולצמצם את הנושרים ולהמשיך לטפח את אלה שעדיין לא הגיעו להחלטת קניה.

מה שאנחנו רוצים להציע כאן הן 9 טקטיקות שבהן תוכלו לבצע אופטימיזציה של המשפך השיווקי כדי לעזור לכם להמיר טוב יותר ולשפר את מדדי הרווחיות לאורך המשפך. בסופו של דבר, לקוחות מגיעים דרך משפך והם מתנהגים באופן שונה בתחילת המשפך או בסופו. 

אופטימיזציה של תוכן
שיווק מסעות לקוח

1. הכירו את קהל היעד

אם אין לכם מספיק נתונים על הקהל שלכם, איך תוכלו לייעל את משפך המכירות? ככל שתדעו יותר על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, כך תוכלו לשווק להם טוב יותר ולהמיר אותם ללקוחות משלמים. אם אתם מכוונים ללקוח הלא נכון, או אם הגדרתם את משפך המכירות כך שיתמקד בקבוצות המיקוד הלא נכונות, אתם מבזבזים זמן וכסף. משתלם לעשות את זה נכון. בואו נראה איך.

ראשית, אתם צריכים לבנות את מודל של קהל יעד. להבין לעומק את כל הפילוחים ולהתחיל לפנות אליו באופן ממוקד. העובדה שקהל היעד שלכם הוא צרכן אופנה, היא רק חצי מהדרך. יש הבדל בין מותגי בייסיק לפרימיום. אם לא תדייקו תשרפו כסף על קהל לא רלוונטי.

זהו השלב שאתם צריכים להכיר את המתחרים שלכם, במיוחד אלה שאתם יודעים שהם מתמודדים בהצלחה עם המשימות בזירה הדיגיטלית. תוכלו להשתמש בכלי Traffic Analytics להגיע לתובנות לגבי מקורות התנועה של המתחרים שלכם והתוכן בעל הביצועים הטובים ביותר. כדי להבין מה עובד עבורם ומה מצליח לייצר מעורבות בקרב לקוחות. השתמשו ב-Market Explorer כדי להבין טוב יותר את השוק, כולל תחומי עניין של קהל ונתוני מפתח דמוגרפיים.

2. צרו תוכן מידעני אינפורמטיבי שעונה על שאלות

על פי מחקר של Conductor, תוכן מידעני מגדיל את הסיכוי שהצרכנים יקנו ממך ב-131%. כשאתם יוצרים תוכן איכותי שמציע ערך לאלה שמחפשים כעת פתרונות לבעיות שלהם, אתם ממצבים את עצמכם כמומחים, בונים מיד אמון וזוכים להכרה כמי שהעניקו ללקוחות פתרונות לבעיות.

התחילו במחשבה על הקהל היעד שלכם ונסו להבין, "מה הם שואלים את עצמם כל יום? מה הבעיות שלהם? איזה פתרון הם מחפשים? דוגמה מצוינת למותג שעושה עבודה מצוינת ביצירת תוכן בשלב המודעות היא Pipedrive. הם יוצרים ומפרסמים נכסי תוכן שגם מעלים את המודעות לכלי ה-SaaS בקרב קהל היעד שלהם וגם עוזרים לפתור בעיה.

דרך מצוינת לזהות הזדמנויות ליצירת תוכן המכוון לשלב המודעות של משפך המכירות שלכם היא על ידי מציאת מילות המפתח והשאלות שקהל היעד שלכם מחפשים. דרך אחת לחשוף נושאים ומילות מפתח שאפשר ליצור סביבם תוכן מבוסס מודעות היא להשתמש בכלי הקסם של מילות המפתח של Semrush, שבו אתה יכול להזין מילת מפתח, תחום או כתובת אתר (נניח של מתחרה) ולראות רעיונות.

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

3. השיגו את כתובת הדוא"ל של הלקוח הפוטנציאלי שלכם

כדי לטפח את הקשר עם לקוח פוטנציאלי דרך משפך המכירות שלכם, אתם צריכים לבנות מערכת יחסים וליצור אמון. ללא כתובת האימייל שלו, יהיה לכם קשה לעשות זאת. לקוח פוטנציאלי שמוכן לחלוק אתכם את כתובת הדואר האלקטרוני שלו פתוח לבניית מערכת יחסים עם העסק שלכם ויש לו עניין בהצעה שנתתם

כאשר אתם יוצרים תוכן משכנע הן בשלבי המודעות והן בשלבי העניין, זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת להשיג כתובות אימייל. בצורה הפשוטה ביותר על ידי שימוש בטופס הרשמה גלוי לצד תוכן שפירסמתם. אחרי הכל, זה זמן טוב להציע למשתמש את ההזדמנות להירשם בזמן שהוא כבר עוסק בתוכן שלכם.

רק הקפד לציין בבירור למה הם יכולים לצפות אם הם נרשמים. מומלץ להציע את התוכן הטוב ביותר שלכם רק לאחר שלקוח פוטנציאלי נרשם ומזין את כתובת הדוא"ל שלו, באמצעות דפי נחיתה מותאמים אישית המציגים בבירור את התוכן האיכותי שאתם מציעים כדי להגדיל את ההרשמות.

4. השתמשו במדיה מגרה ומסקרנת כדי לבלוט.

ברגע שלכדתם את תשומת הלב של לקוח פוטנציאלי, אתם צריכים לעבוד קשה כדי לשמור עליו. אחת הדרכים הטובות ביותר שאתם יכולים לעשות זאת היא באמצעות מדיה מגרה ומסקרנת, סרטון וידאו, מצגת אינפוגרפית או כל מדיה שתצליח להוציא את הלקוח ממעגל האדישות.  לחקור ולהבין את המוצרים או השירותים שלכם.

בשלב התנועה במשפך השיווקי, ככל שתוכלו לעשות יותר כדי לעזור למישהו להבין מדוע המוצר שלכם מתאים לו, כך תוכלו להגדיל הסיכוי להמרה. תמונות עוזרות למכור מוצרים, צילומי סטודיו איכותיים עוזרים לכם לבלוט מול המתחרים ולייצר יתרון יחסי שיוביל למכירה.

שימו לב איך מותגי אופנה, רכב סלולר ותכשיטים עושים שימוש בתמונות כדי לפתות את הצרכן ולגרום לו לחשוק במוצר. לעזור ללקוחות פוטנציאליים להתחבר למוצרים או לשירותים שלך, ומדיה מושקעת, כולל תמונות איכותיות, וידאו ואפילו, AR יכולים להיות הדרך המושלמת לעשות זאת.

5. ביקורות, המלצות וסיפורי לקוחות

לאמון יש חלק חשוב במשפך מכירות אפקטיבי. אחרי הכל, בניית כל מערכת יחסים מבוססת בדרך כלל על אמון, וזה חיוני שתהיו מסוגלים לגרום ללקוח לבטוח במוצר או השירות ולהאמין לכם.

היום קל יותר לאסוף ביקורות על העסק והמוצרים שלכם, לא רק להצגה בדפי המוצר או השירות, אלא גם בפלטפורמות של צד שלישי. שימו לב איך ZAP מציגה דירוגי מוצרים לצד המחיר. מה שבעצם משפר מאוד את סיכויי המכירה. עוד שיטות שמשפרות סיכויי מכירה. המלצת לקוחות, פרסים וסיפורי הצלחה של לקוחות. זהו תרגיל בונה אמון כדי להראות איך אתם מצליחים לבלוט מול המתחרים שלכם.

איך ניתן לחזק את הצעת המכר שלכם? מה יגרום ללקוח לבצע רכישה? נתונים סטטיסטיים בולטים סביב מספרי הלקוחות שלכם לצד סיפורי הצלחה של לקוחות ואינדיקציה לגבי מי משתמש במוצרים שלכם? זה בהחלט מייצר תחושת הצלחה ומוביל להחלטת קניה. 

6. צרו תוכן תומך ומשכנע

כדי שלקוח פוטנציאלי יגיע לשלב ההחלטה, הוא צריך לשקול את ההצעה שלכם בפירוט רב, תוך כדי ביצוע השוואת מול המתחרים.

בשלב הזה, חשוב לתכנן על התוכן שאתם יכולים ליצור כדי לתמוך במשפך המכירות ולהציג את הסיבות הטובות ביותר לרכישה. לצד יצירת הוכחה שכוללת המלצת לקוחות. כדי לבנות אמון וביטחון תוכלו להדגיש מדיניות משלוח והחזרות. חיבור לממשק צ'טבוט לשאלות או מענה אנושי בהחלט יכולים לקדם את העיסקה.

זה הזמן לשלב את צוותי המכירות ושירות הלקוחות שלכם ולהבין את השאלות הנפוצות שנשאלות רגע לפני שהמכירה מתבצעת – לאחר מכן תוכלו להשתמש בתובנות האלה כדי ליצור תוכן סביב נושאים שהועלו על ידי צוותי השירות והמכירות שלכם.

קל ליצור ביטחון כאשר הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יכולים לראות שאתם עוזרים להם להתמודד בקלות עם ההחלטות שלהם.

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

7. השתמשו בקריאה לפעולה

זה אולי נשמע פשוט, אבל אם תשתמשו בקריאה לפעולה תגלו דרך מצוינת לייעל את משפך המכירות שלכם. משפך שיווקי הוא תהליך. בסופו של דבר, אם הצלחתם להעביר לקוח פוטנציאלי עד לשלב האחרון של המשפך, אתם רוצים לא לטעות ולהראות ללקוח בבירור מה הוא צריך לעשות.

אתם צריכים להשתמש בקריאה לפעולה ישירה וממוקדת. להניע לקוח פוטנציאלי לבצע את הפעולה שאתם רוצים שיבצע. קנה עכשיו קבל 20% הנחה. קנה עכשיו קבל זיכוי לקניה הבאה. קנה עכשיו קבל משלוח חינם. קנה עכשיו קבל אחריות מורחבת. קבלו חודש התנסות חינם וכד'. נטפליקס, כדוגמה, משתמשת ב-CTA ממש ברור כדי לעודד לקוחות פוטנציאליים 'לנסות את זה עכשיו'.

17 דרכים להגברת נוכחות עסקית באינטרנט

8. צמצמו את הסירבול בהליך הסליקה ובטפסים.

העגלה, הסליקה ומילוי טפסים הן סיבות נפוצות לכך שלקוחות פוטנציאליים נושרים ממשפך מכירות, למרות שרבים מוכנים לקנות. אתם לא רוצים להפסיד מכירות והמרות בגלל סירבול בסליקה. מחקרים מצביעים על כך ש-69.23% מהצרכנים המקוונים שהכניסו משהו לעגלה עוזבים ללא רכישה, כשהסיבות הנפוצות כוללות:

+עמלות ועלויות נוספות (משלוח וכו') גבוהות מדי.

+אין אפשרות לבצע צ'ק-אאוט כאורח.

+תהליך תשלום ארוך או מסובך.

+חוסר אמון בשלב הזנת פרטי כרטיס.

+מדיניות החזרות לא הוגנת או לא ברורה.

+היעדר אפשרויות תשלום.

9. היו מוכנים לעזור

אם ללקוח הפוטנציאלי שלכם יש שאלות, רגע לפני שהם מבצעים רכישה ואחרי שהם נמצאים בשלב הפעולה של המשפך, האם אתם מוכנים לעזור? אם אתם לא, אתם צריכים לספק פתרון. ודאו שיש לכם דרכים פשוטות באמת שבהן לקוחות פוטנציאליים יכולים ליצור קשר כדי לשאול אתכם שאלות, הם חייבים לקבל מענה מהיר.

אבל זיכרו, זה לא חייב להיות רק מספרי טלפון וכתובות דוא"ל. בשנת 2023, לקוחות פוטנציאליים רוצים בדרך כלל תשובות מיידיות. כאן ועכשיו. אם לא, הם נוטשים למתחרים. אתם יכולים לעשות שימוש בצ'אט חי ובצ'אטבוטים כדי לענות על שאלות נפוצות, זה מאפשר לפלטפורמה לקחת שליטה בשלבים המוקדמים של התהליך לפני ההגעה לאיש המכירות.

לסיכום. אופטימיזציה של משפך המכירות שלכם הוא משהו שכל עסק צריך לעשות. אם לא תעשו זאת, תפסידו לקוחות פוטנציאליים למתחרים שלכם. כדי להבין מהו משפך מכירות, כיצד נראה שלכם. וכיצד אתם יכולים לשפר אותו, תוכלו לגרום למחלקת השיווק שלכם לעבוד קשה יותר עבורכם ולשפר את יחס ההמרה. –

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו

דו״ח הוקינג דיגיטל

מתנה! בדיקת נכסים בדיגיטל
לשיפור הרווחיות,
ללא עלות. צרו קשר בווטסאפ עכשיו
דוח הוקינג דיגיטל

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות