5 שיטות לחסוך כסף במודעות פייסבוק
כמה כסף אתם מוציאים על פרסום בפייסבוק? זה ברור שמה שעובר לכם בראש הוא שיכול להיות שאתם מוציאים יותר? יכול להיות שאפשר לחסוך בתקציב הפרסום ולהגיע לאותה תוצאה, ואולי אפילו לשפר את החזר ההשקעה מכל קמפיין. אנחנו טוענים שזה בהחלט אפשרי. אין בעל חברה, בעל עסק, מנהל או משווק שלא שואף להקטין עלויות פרסום ולצמצם את ההפסדים.
במאמר זה, אנחנו רוצים לדבר אתכם על טכניקות לביצוע אופטימיזציה של ניתוח המודעות בפייסבוק כדי שתוכלו לשפר את הביצועים הכוללים שלכם בפלטפורמה.
טיפ מס' 1: אתם לא חייבים לבדוק את חשבון המודעות כל דקה.
טוב הגזמנו. לא כל דקה, אבל בהחלט באופן כפייתי. זה מיותר. כשאתם רוצים לקבל את התוצאות הטובות ביותר האפשריות מהקמפיינים שלכם, זה מפתה לבדוק את מנהל המודעות בפייסבוק כל הזמן. אחרי הכל, אתם רוצים לזהות דפוסים ולאתר בעיות וכשלים בביצוע לפני שהם יוצאים משליטה.
אבל בואו נחדד את העניין הזה. זה ברור שאתם לא מפעילים קמפיין ליום אחד. כך שלבדוק את הקמפיין כל שעה זה בהחלט לא מעשי. בכלל, בדיקת מודעות פייסבוק מדי שעה (או אפילו פעם ביום) לא צפויה לשפר את התוצאות שלכם. כשאתם בודקים את החשבון שלכם לעתים קרובות כל כך, אתה מתמקדים יותר מדי בבעיות קטנות שיפתרו מעצמן. רוב הבעיות לא משקפות טרנדים גדולים ולכן הם לא שווים את הזמן שלכם. תנו לאלגוריתם של פייסבוק לעבוד כדי שתוכלו ליהנות מהיכולת שלו לבצע אופטימיזציה של הקמפיינים שלכם.
במקום לפתוח את Ads Manager כל הזמן במהלך היום, החליטו על לוח זמנים לתחזוקת חשבונכם ובדיקת מסעות הפרסום הפעילים שלכם.
אז מה לוח הזמנים הנכון לתחזוקת חשבונות המודעות שלכם בפייסבוק? לאחר הגדרת כללים אוטומטיים לניהול בסיסי של מסעות פרסום (כפי שמתואר בהמשך מאמר זה), אתה אמורים להיות מסוגלים להגביל את הבדיקות הידניות של חשבון המודעות לפעם בשבוע. בסופו של דבר, ייתכן שתוכלו להגביל את הבדיקות הידניות לפעם בחודש כדי שתוכלו לחסוך עוד יותר זמן.
התחילו בבחירת יום חול אחד לניהול חשבון ידני. כשאתם נצמדים לאותו יום בכל שבוע, אתם אמורים לראות דפוסים שמקלים על זיהוי בעיות ביצועים או כשלים וחריגות.
עכשיו אתם יודעים באיזו תדירות חשבון המודעות שלכם בפייסבוק זקוק לתחזוקה ידנית. אבל איך תדעו אם הקמפיינים שלכם בדרך הנכונה? בואו נבחן איזה מדדים חשובים למעשה לכל עסק ואילו קריטיים לסוג מסע הפרסום שלכם.
2. תתחילו לעקוב אחר מדדי מודעות חיוניים בפייסבוק
ראשית, בואו נתמקד במדדי הפרסום שיכולים לעזור לכם להעריך ביצועים. לא משנה איזה סוג מסע פרסום אתם מפעילים. שימו לב למדדים חיוניים לניטור. גלו כמה אתם מוציאים כדי להגיע לקהל היעד: עלות לאלף הופעות
כאשר אתם רוצים לדעת כמה אתם מוציאים כדי להגיע לקהל היעד שלכם, עמודת העלות לאלף הופעות (CPM) במנהל המודעות יכולה לומר לכם את התחשיב המדוייק. המדד הזה חושף כמה אתם מוציאים על כל 1,000 הופעות. זה יכול לעזור לכם לאורך זמן להעריך אם המודעות שלכם ממשיכות להופיע בעלות סבירה.
תוכלו למצוא מחיר לאלף הופעות ומדדים בסיסיים אחרים על ידי פתיחת מנהל המודעות ובחירה באפשרות ביצועים וקליקים מתפריט העמודות. לאחר מכן בחרו את פרק הזמן שברצונכם להעריך וגללו למטה כדי למצוא את מסע הפרסום שאתם רוצים לבדוק.
לחלופין, אתם יכולים ליצור תבנית דיווח משלכם על ידי פתיחת תפריט העמודות ולחיצה על התאמה אישית של עמודות. לאחר מכן הוסיפו מחיר לאלף הופעות, כדי שתוכל למצוא את המדדים החשובים למסע הפרסום שלך ביעילות רבה יותר.
אז מהו מחיר טוב לאלף הופעות עבור מודעות בפייסבוק? לפי WordStream, המחיר הממוצע לאלף הופעות עבור מודעות פייסבוק הוא 11.54 דולר. באופן כללי, המחירים לאלף הופעות עבור יעדי מסע פרסום במשפך העליון כמו טווח הגעה או מודעות למותג נוטים להיות נמוכים בהרבה מיעדים במשפך התחתון כמו יצירת לידים והמרות.
כדי לקבוע אם המחיר לאלף הופעות של מסע הפרסום שלכם נמצא על הסקלה הטובה, השוו אותו לתוצאות העבר שלכם. לחצו על הלחצן דוחות במנהל המודעות ובחרו מחיר לאלף הופעות מרשימת המדדים. לאחר מכן שנו את התצוגה לתרשים מגמה כדי שתוכלו לראות כיצד השתנה המחיר לאלף הופעות לאורך זמן.
שימו לב באיזו תדירות המודעות שלך מוצגות לקהל שלך:
לצבור טונות של הופעות זה נהדר, מכיוון שזה אומר שמודעות הפייסבוק שלך מוצגות בהצלחה. אבל חשוב לוודא שהמודעות שלך מגיעות למשתמשים ייחודיים, ולא רק מוצגות עבור אותם אנשים שוב ושוב. תוכל לסמן את התיבה תדירות בדוחות מנהל המודעות כדי לוודא שהמודעות שלך אינן מציגות יתר על המידה לקהל שלכם.
מהי התדירות האידיאלית עבור מסע הפרסום שלכם? יעדי התדירות משתנים בהתאם לקהל, המותג והיעדים שלכם. באופן טבעי, עליכם להציג מודעות בתדירות גבוהה יותר אם העסק שלכם חדש יחסית או אם מסע הפרסום שלכם קצר. לעומת זאת, כדאי לשאוף לתדירות נמוכה יותר אם המותג שלכם כבר מבוסס היטב או אם אתם מנהלים קמפיין ארוך במיוחד.
בשלב סקירת דוח התדירות שלכם, ודאו שאתם רואים שינויים מהותיים לאורך זמן. תדירות מוגברת דרמטית של מסע הפרסום יכולה להזמין משוב שלילי, שעלול לפגוע בביצועי מסע הפרסום.
שימו לב באיזו תדירות אנשים לוחצים על המודעות שלך: שיעור קליקים
בעוד שמחיר לאלף הופעות ותדירות מצוינים להערכת הצגת מודעות, עליכם לעקוב אחר שיעור הקליקים (CTR) כדי לראות אם מסע הפרסום שלכם מניב קליקים בקצב שאתם מצפים. בעזרת מדד זה, אתם יכולים לגלות אם קהל היעד שלכם עובר בקליק לאתר שלכם או שהוא פשוט גולל מעבר למודעה שלכם.
אז לאיזה CTR כדאי לשאוף? לפי WordStream, שיעור קליקים של 2% טוב עבור מסעות פרסום בפייסבוק. אבל כמו מחיר לאלף הופעות, שיעור הקליקים שלכם תלוי ביעד מסע הפרסום שלכם. לקמפיינים עם יעדי משפך עליון כמו טווח הגעה יש בדרך כלל שיעורי קליקים נמוך מכיוון שהם לא מיועדים לקליקים. לעומת זאת, אלה עם יעדים במשפך נמוך יותר כמו מכירות קטלוגיות צריכים להיות בעלי שיעור קליקים גבוה יותר.
למרות ש-2% הם אמת מידה טובה, חשוב לזכור את מדדי הביצועים העיקריים (KPI) של החברה שלכם. אתם יכולים להשתמש בדוח מנהל המודעות שלכם כדי לראות כיצד שיעור הקליקים השתנה לאורך זמן.
אתם צריכים לדעת כמה שווה עלות לקליק
בעוד שמחיר לאלף הופעות אומר לכם כמה אתם מוציאים כדי להציג מודעות, עלות לקליק (CPC) מראה לכם מה אתם מוציאים כדי להביא תנועה לאתר שלכם. בשנת 2021, המחיר הממוצע לקליק עבור מודעות פייסבוק היה 0.97 דולר, לפי וורדסטרים.
איך בדיוק משתווה המחיר לקליק של מסע הפרסום שלכם? תוכלו לראות את העלות הכוללת לקליק עבור כל תקופת זמן במנהל המודעות או להציג אותה לאורך זמן בכרטיסייה דוחות. אם העלות שלכם לקליק גבוהה משמעותית מרף ה-0.97$ או אם היא במגמת עלייה ללא סימני עצירה, ייתכן שתצטרכו לבדוק את ההצעה, הקריאייטיב או עותק המודעה שלכם.
עקבו אחר אחוזי ההמרה שלכם
אם אתם מובילים תנועה לאתר, חשוב גם לבחון את אחוזי ההמרה של דף הנחיתה שלכם. אם הממוצע עבור הדף שלכם נמוך במיוחד, ייתכן שהמודעות לא מהדהדות עם הקהל שלכם או שחווית המשתמש פוגמת בביצעוי הקמפיין.
מהו אחוז המרה טוב עבור דף הנחיתה של מודעת הפייסבוק שלכם? בקטגוריה של תעשיות, שיעור ההמרה הממוצע של דפי נחיתה הוא כ-4%, לפי Unbounce. אבל אמות מידה עבור התעשייה שלכם יכולים להיות נמוכים כמו 2.6% (השכלה גבוהה) או קורסים כמו 6.1% (הכשרה בעבודה). עבור מסחר אלקטרוני, שיעורי ההמרה ממוצעים קרובים יותר ל-2.8%, על פי Smart Insights.
כדי לחשב את אחוזי ההמרה של דף הנחיתה שלכם, השתמשו בכלי של צד שלישי כמו Google Analytics. מיצאו את מסעות הפרסום שלכם בכרטיסייה רכישה של Google Analytics כדי לראות את הביצועים של כל אחד מהם.
עקבו אחר מדדי מודעות פייסבוק לפי סוג מסע פרסום
בנוסף לבדיקת מדדים חיוניים, סקירת מנהל המודעות שלכם צריכה לכסות גם מדדים ספציפיים לקמפיין. בין אם ביצעתם אופטימיזציה לטווח הגעה, קליקים, לידים, רכישות או כל דבר אחר, תוכלו לעקוב אחר תוצאות מסע הפרסום בעמודות תוצאות ומחיר לתוצאות במנהל המודעות. כדי לראות תוצאות לאורך זמן, לחצו על סמל התרשימים בפינה השמאלית העליונה.
התרשים עוקב באופן אוטומטי אחר תוצאות הקמפיין ועלויות כך שתוכל לזהות שינויים או בעיות פוטנציאליות. האם התוצאות שלכם נוטות כלפי מטה? האם העלויות שלכם גדלות באופן משמעותי עם הזמן? האם הביצועים של מסע הפרסום הנוכחי שלכם גרועים בהרבה מהקמפיין של הרבעון האחרון? ייתכן שתצטרכו לרענן את ההצעה שלכם או להרחיב את הקהל שלכם כדי לקדם דברים שוב בכיוון הנכון.
בהתאם ליעד מסע הפרסום שלכם, ייתכן שיהיה לכם מועיל גם להעמיק בערכים ספציפיים של מנהל המודעות. בכרטיסייה דוחות, תוכל לחפש או לגלול בין האפשרויות הזמינות כדי למצוא מדדים קשורים.
לדוגמה, אם ביצעת אופטימיזציה למעורבות, תוכלו לעיין בתרשימים של תגובות פוסטים, שיתופי פוסטים או תגובות לפוסטים כדי ללמוד עוד על סוג הפעילות המגמתי. אם ביצעתם אופטימיזציה לרכישות, אז בדיקת מדדים כמו הוספות לעגלה ו-Checkouts Initiated יכולה לספר לכם יותר על היכן לקוחות עשויים לחוות נקודות חיכוך.
3. איך לחשוף מגמות חשובות בביצועי מודעות פייסבוק?
ככל שהקמפיינים שלכם פועלים זמן רב יותר, כך הם יכולים להיתקל בבעיות ביצועים רבות יותר. לאורך זמן, עייפות מודעות ובעיות הגשה של הקמפיין עלולות להוביל לירידה בתוצאות ולהגדלת העלויות. למרבה המזל, פירוטים של מנהל המודעות יכולים לעזור לכם לזהות מה עובד הכי טוב עבור מסעות הפרסום שלך.
לחצו על התפריט פירוטים ובחרו את סוג הניתוח הרצוי. לדוגמה, אתם יכולים להציג נתונים דמוגרפיים של קהל, מכשירי משתמשים, פלטפורמות ואפילו שעות ביום.
בעזרת התובנות האלה, תוכלו ללמוד עוד על סוגי האנשים, המכשירים והפעולות שתורמים לתוצאות הטובות ביותר של מסע הפרסום. לאחר מכן תוכלו להשתמש בנתונים האלה כדי לכוונן או להרחיב את מיקוד הקהל שלכם כדי שתוכלו להמשיך להשיג את התוצאות הטובות ביותר.
רק חשוב לזכור שלמנהל המודעות יש כמה מגבלות הקשורות לביצוע אנליזה. בשל מגבלות פרטיות, לא ניתן להציג פירוטים של פעולות שמתרחשות מחוץ לאתר, כגון המרות או רכישות.
4. צרו כללים לאוטומציה של ניהול קמפיינים במנהל המודעות של פייסבוק
לא משנה כמה תרצו לחסוך זמן בניהול מודעות בפייסבוק, אולי אתם תוהים עד כמה בדיקות שבועיות או חודשיות מציאותיות באמת. באופן טבעי, אתם עשויים לדאוג שההוצאות עלולות לעלות מעבר לתקציב שאתם מעוניינים לעבוד איתו או שהביצועים עלולים לצנוח בזמן שאתם לא שמים לב. כדי שהקמפיינים שלכם יפעלו בצורה חלקה בין בדיקות התחזוקה, הגדירו כללים אוטומטיים עבור חשבון המודעות שלך.
הגדירו כללי ביצועים
במנהל המודעות, לחצו על התפריט הנפתח: כללים ובחרו כלל מותאם אישית. לאחר מכן בחרו את התנאים. לדוגמה, ייתכן שתרצו ליצור כלל המופעל כאשר: תוצאות הקמפיין יורדות מתחת לסף מסוים העלות לתוצאה הופכת נמוכה מדי. לאחר מכן בחרו אם ברצונכם שמנהל המודעות יכבה את מסע הפרסום, ערכת המודעות או המודעה כאשר הכלל חל, או אם אתם מעדיפים לקבל אימייל כדי שתוכלו לנקוט בפעולה בעצמכם.
אם העלות לתוצאה עולה על סכום מסוים, ייתכן שתרצו לכבות את סדרת המודעות מיד. כאשר אתם יוצרים כללים הקשורים לעלות, פייסבוק ממליצה באופן אוטומטי להוסיף סף הופעות כדי להבטיח שאתם מבצעים אוטומציה של קמפיינים שכבר סיימו את שלב הלמידה.
חשוב להגדיר כללי קנה מידה
כאשר מסעות פרסום מתקדמים ומתחילים לספק תוצאות אופטימליות, אתם יכולים לבצע אוטומציה של קנה מידה במקום זאת. התחילו בקביעת התנאים. לדוגמה, ייתכן שתרצו להרחיב קמפיין בפייסבוק ברגע שהוא מגיע לסף מסוים של החזר על הוצאות פרסום.
לאחר מכן בחרו כמה אתם רוצים להגדיל את התקציב היומי או לכל החיים. ככלל, מסעות פרסום בפייסבוק בדרך כלל מניבים את הביצועים הטובים ביותר כאשר אתה מרחיב באופן שמרני. במילים אחרות, במקום להכפיל את התקציב בכל שעה, נסו להגדיל ב-10% או 15% בכל יום.
5. הפעילו ניסויי מודעות בפייסבוק כדי לחשוף תוצאות בזמן
הגדרת כללים יכולה לעזור לכם לחסוך זמן רב בשינוי קנה המידה של מסעות פרסום מוצלחים ובכיבוי של סדרת מודעות עם ביצועים גרועים. אבל מה אתם עושים אם אתם רוצים לזהות איזה מסעות פרסום או סדרת מודעות מתאימים לעסק שלכם באופן מיידי? אתם יכולים להשוות מודעות שונות זו לזו כדי לראות איזו מהן מניבה את התוצאות הטובות ביותר. כדי להגדיר ניסוי, לחצו על הלחצן A/B Test בלוח המחוונים של מנהל המודעות.
בחרו אם אתם רוצים להשוות בין שתי מודעות קיימות או יותר או ליצור גרסה חלופית של מודעה שכבר יצרתם. לאחר מכן בחרו את המשתנה שאתם רוצים לבדוק כולל קריאייטיב, קהל או מיקום.
בסוף, החליטו איזה מדד יקבע את המנצח. אתם יכולים לבחור בין אירועים סטנדרטיים או מדדים מבוססי עלות כמו מחיר לאלף הופעות, מחיר לקליק או מחיר לתוצאה.
אחרי שתפעילו את מבחן ה-A/B , תוכלו לראות תוצאות בכרטיסייה ניסויים. למרות ש-Ads Manager קובע אוטומטית את מסע הפרסום או מערך המודעות הזוכים, זה גם מועיל לבדוק את התוצאות בעצמכם.
לסיכום המאמר
על ידי ביצוע ההמלצות שדיברנו עליהן במאמר, תוכלו לנתח את מודעות הפייסבוק שלכם ביעילות ולהפוך את תחזוקת הקמפיין הבסיסית לאוטומטית. עם כל הזמן שאתם חוסכים, אתם יכולים להתמקד במשימות אסטרטגיות יותר במקום – כמו מחקר קהל יעד, כתיבת תוכן יעיל יותר ובניית הצעות טובות יותר ליצירת מסעות פרסום מוצלחים יותר בפייסבוק. חשוב לזכור שכל הפעילות השיווקית היא תהליך מתמשך ולא פעולה חד פעמית. אין מצב של שגר ושכח ואתם חייבים להיות עירניים לגבי כל מהלך שיווקי שלכם באינטרנט.
רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו
אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה
יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים
אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא
2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק