שבע דרכים מומלצות להשפיע על הלקוחות שלכם

הרשת הפכה לשדה קרב במובן הזה שכולם נלחמים על תשומת הלב של הלקוחות. גם המתחרים שלכם עושים את זה. קשה מאוד לבלוט בתוך הרעש התקשורתי. הצרכן שלכם נחשף לאלפי מסרים מדי יום. קשה להאמין שהוא זוכר משהו מהמסרים האלה. זה הופך את מעורבות הלקוחות לאחד מהנושאים הבוערים ביותר עבור משווקים כיום. זה מדגיש את הסיבה שבגללה משווקים מפרסמים: לבנות קשרים עם לקוחות כדי ליצור העדפה על פני המתחרים ולגרום להם ליהנות ולהפיק תועלת מהמוצר או השירות שלך, להמשיך ולחזור לעוד, ולומר לחברים, למשפחה או לעמיתיהם לנסות גם את המוצר או השירות שלכם.

מותגים כבר לא יכולים להסתמך רק על סיסמאות קליטות או המלצות של ידוענים. הודות למדיה החברתית ולטלפונים ניידים, עסקים ומותגים צריכים להיות תמיד "מופעלים", מוכנים לנצל הזדמנויות לתקשר עם לקוחות בכל מקום ובכל זמן.

אם זה נשמע כמו אתגר קשה, אין מה לחשוש. יש הרבה טקטיקות ושיטות שבהן אתם יכולים להשתמש כדי להגביר את מעורבות הלקוחות, והן לא חייבות להיות מסובכות. זה צריך להגיע ממקום אותנטי, למקד לקהלים הנכונים ולספק סיבות משכנעות ללקוחות לגלות עניין במוצר או השירות שלכם, כך שהם באמת ירצו בכך.

מהי בעצם מעורבות לקוח?

מעורבות לקוח היא כל הדרכים שבהן אתם מקיימים אינטראקציה עם לקוחות, הן מקוונות והן לא מקוונות. באופן אידיאלי, אינטראקציות אלו צריכות לגרום ללקוחות להרגיש ולפעול בצורה חיובית כלפי העסק או המותג שלכם. הנה כמה דוגמאות למעורבות לקוחות שקורות מדי יום: לקוח מקבל ניוזלטר בדוא"ל על שחרור מוצר חדש ומקליק לאתר החברה כדי לראות אותו. או שלקוח מתקשר לקו התמיכה בנוגע להחזרת פריט. או שלקוח צופה בסרטון מאחורי הקלעים על האופן שבו מוצר נוצר במסגרת פוסט בעמוד הפייסבוק של החברה.

יש אינסוף דוגמאות למעורבות עם לקוחות, אבל השורה התחתונה היא כזו: עסקים שמתמקדים במעורבות לקוחות מתמקדים ביצירת ערך, לא במיצוי הכנסות. הם נותנים לאנשים משהו משמעותי מעבר להצעת מכר: חווית לקוח מדהימה, תוכן מעולה או תמיכת לקוחות אינטראקטיבית בזמן אמת. כאשר היא מבוצעת היטב, אסטרטגיית מעורבות לקוחות חזקה תטפח נאמנות לקוחות וצמיחת מכירות.

איך מגבירים את מעורבות הלקוחות

היום אנחנו רוצים לדבר אתכם על שבע אסטרטגיות מעורבות לקוחות לבניית לקוחות נאמנים. כדי לשפר את ביצועי המכירות שלכם על ידי הגברת הערך שיש שאתם מציעים ללקוחות.

1. תנו ללקוח הזדמנות ליהנות מחווייה משמעותית.

אם אתם צריכים הוכחה שחווית לקוח חיונית למעורבות צרכנים, יש לנו אחת בשבילכם: בקרב חברות שפועלות לשיפור חווית הלקוח שלהן, 84% מדווחות על עלייה בהכנסות. זה מאוד הגיוני, באמת. לכולנו היו חוויות רעות עם חברות שגרמו לנו להישבע שלא לחזור! המתנה ארוכה מדי כדי לדבר עם נציג שירות, הליך סליקה מסובך מדי או (גרוע מכך!) עסקה שלא יצאה לפועל לאחר הזנת כל המידע. כל מה שצויין כאן הם דוגמאות למעורבות רעה של משתמשים.

אז אולי הגיע הזמן ליצור חוויית לקוח טובה? הקפדה על מתן חוויות לקוחות טובות כוללת מיפוי של כל הדרכים שבהן אתם מתקשרים עם לקוחות. בין אם מדובר בחנות פיזית, באתר אינטרנט, בדפי מדיה חברתית, במיילים, במרכז תמיכת לקוחות ו/או בכל דבר אחר, בצעו ניתוח יסודי של כל אחת מהתחנות במסע הלקוח ונסו להבין היכן תוכלו להשתפר.

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

2. העניקו למותג שלכם משמעות

מעורבות לקוח מוצלחת זה לא רק להפוך את חווית המשתמש לחלקה ויעילה (אם כי זה חלק עצום מזה). זה גם יצירת אישיות מותג שלקוחות יאהבו להכיר וירצו לחבור אליו. כשאנשים קונים בסופרפארם הם קונים חוויית לקוח. קפיצה קטנה לחו"ל. כשאנשים מגיעים לסניף של טוני וספה הם נהנים מחוויית לקוח, הן ברמת השירות והן ברמת המוצר. כאן נכנסת לתמונה המודעות למותג. לפני עיסוק במותג, הלקוח צריך להיות מודע לכך שהוא קיים ושיש לו משהו מיוחד, רלוונטי או שימושי להציע.

חברות חייבות לפעול ליצירת תחושת משמעות וחיבור עם הלקוחות, על מנת למשוך את תשומת לבם ולאפשר הזדמנויות למעורבות. חלק מזה יגיע מתחושת האותנטיות שתוכלו ליצור עבור המותג שלכם (שהיא חיונית לחלוטין לצרכנים עייפים ובעלי מודעות חברתית של היום. 86% אומרים שאותנטיות המותג היא המפתח להחלטה אילו מותגים הם אוהבים. כשצרכנים רוכשים מוצרים מתוצרת מחלבת גד, הם רוצים להאמין שהם קונים מוצר ישראלי שורשי. הערך האמיתי הוא מה שנמצא בתודעת הצרכן. וזה עדיין עובד.

מותגים מעבירים את תחושת האותנטיות הזו כמעט בכל דרך שהם עושים עסקים. עבור חלק זה עשוי להיות מקורות מידע מספקים שתומכים בערכים ובאתיקה שלכם. עבור אחרים, זה יכול לנבוע מהסיפור האישי של המותג והתשוקה שיצרה אותו. לא משנה מה זה אומר עבור החברה שלכם, חפשו דרכים להבליט את האותנטיות הזו, כך שלקוחות יוכלו להיות מודעים אליה, להתייחס אליה ולעסוק בה.

3. השתמשו בשירות של תוכנת מסרים

מעורבות יעילה עם לקוחות פירושה לפעמים להזכיר להם את מה שיש לכם להציע. ושירות הודעות דחיפה הן דרך מצוינת לעשות זאת.

הודעות דחיפה הן הודעות קצרות ש"צצות" במסך הנייד או שולחן העבודה של המשתמש, מחוץ לדפדפן. ניתן להשתמש בהם כדי להודיע ללקוחות על מבצעים מיוחדים, אירועים או חדשות. לקוחות חייבים להירשם כדי לקבל הודעות דחיפה, כך שעם הסכמתם לקבל אותן, הם כבר בוחרים ליצור קשר עם המותג. האתגר הבא הוא יצירת הודעות דחיפה עם הצעה או הודעה משכנעת שירגשו את הלקוח מספיק כדי ללחוץ עליה ולעסוק עוד יותר.

הטריק עם הודעות דחיפה הוא להשיג את התוכן והתזמון בדיוק כמו שצריך. אתם לא רוצים להפציץ לקוחות עם יותר מדי הודעות דחיפה – משתמש אפליקציה ממוצע בארה"ב מקבל 46 הודעות דחיפה ביום, ו-32% מהמשתמשים ישביתו הודעות דחיפה אם הם מקבלים יותר מ-5 הודעות בשבוע. דבר נוסף שצריך לשים לב אליו הוא פילוח. לא כל ההתראות יעניינו את כל הלקוחות. נסו לפלח את הנמענים שלכם לקהלים שניתן למקד אליהם עם המסר החזק ביותר עבורם.

נצלו את היתרון של שיווק בצ'אטבוט

השיווק הדיגיטלי הולך ומשתכלל, וכך גם הציפיות של הלקוחות. הקונספט של חנות שעובדת מ-9 עד 5 כבר לא רלוונטי. לקוחות רוצים ומצפים להתחבר למותגים ולחברות בכל זמן ובכל מקום שמתאים להם 24/7. אם לקוח קונה פריט באינטרנט בחצות, והוא נתקל בבעיה בתהליך התשלום, הוא רוצה לטפל בה בהקדם האפשרי.

יש חברות שלא יכולות לספק את רמת המעורבות הזו בכל רגע של היום (והלילה), ושם כלי שיווק לשיחה, כמו צ'טבוטים, יכולים להיות פתרון מצויין.

צ'אטבוטים הם אותם שירותי צ'אט אוטומטיים המופיעים באינטרנט כדי לעזור ללקוחות להדריך את החוויה שלהם עם חברה. הם מבוססים על טכנולוגיית בינה מלאכותית שיכולה לחקות דפוסי שיחה אנושיים וליצור חוויות מעורבות שמרגישות די אמיתיות. גם אם הלקוח יודע שהוא משוחח עם בוט, אם תהליך התקשורת יעיל, זה לא יפריע לו. מה שחשוב הוא שהלקוח מקבל טיפול, וזה יוצר מעורבות. היבט מרכזי ביצירת שיווק שיחות מוצלח הוא בפיתוח תסריטים וזרימות שיחה.

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

5. התמקדו בשימור לקוחות

כמו שכל משווק יודע, שימור לקוחות הוא הרבה יותר חסכוני מאשר רכישת לקוחות חדשים. באופן משמעותי. לקוחות קיימים מוציאים יותר, מוציאים בתדירות גבוהה יותר וממליצים על המותג או המוצר לבני משפחה וחברים, שחלקם גם ממירים והופכים ללקוחות.

הנה משהו שחשוב לזכור. לקוח יחזור למותג או לעסק רק אם יש לו חוויות טובות איתו. סדרה עקבית של אינטראקציות חיוביות, אמינות ופוריות עם עסק תעזור לשמור על לקוחות מעורבים ומרוצים, ולהבטיח שהם יחזרו. לקוחות מעורבים עם מותגים שוב ושוב כשהם מרגישים מוערכים, מטופלים ומתרגשים מהצעות חדשות ומקוריות. מישהו שם לב אלי, אני קיים.

שימור לקוחות הוא חלק אינטגרלי ממעורבות לקוחות. אתם לא יכולים לקבל אחד בלי השני. אז כל אסטרטגיית מעורבות לקוחות אפקטיבית תצטרך לכלול אסטרטגיות לשימור – שמירה על לקוחות מרוצים בטווח הארוך ולאורך כל מחזור החיים של האינטראקציה שלהם עם העסק. צור מרקט שמתמחים בשיווק מוצרים לבית ולגינה, מתפעלים שירות לקוחות אנושי שמציע ללקוחות תמיכה בשלב רכישת המוצרים. זה בהחלט תורם לרמת מעורבות גבוהה.

6. חדדו את השיווק שלכם במדיה החברתית

להיות פעיל במדיה החברתית זה דבר לא פשוט לעסקים כיום. כל משווק יודע שהם חייבים להיות במדיה החברתית, אבל השאלה היא איך הכי טוב למשוך לקוחות ברגע שאתם נמצאים שם.

רשתות המדיה החברתית הן חללים צפופים, מלאים במותגים ומוצרים המתחרים על תשומת הלב של הלקוחות. מסיבה זו, פעילויות שמתמקדות במעורבות לקוחות חייבות להיות מאוד יעילות. בכל היבט. הן ברמת התוכן והן ברמת הצעת המכר.

איך למשוך את הלקוחות שלכם ברשתות החברתיות? למרות שזה עשוי להיות מתיש מאוד, זה באמת חשוב להגיב להערות לקוחות ברשתות החברתיות, במיוחד השליליות שבהן. תלונות של לקוחות הן גם הזדמנויות למעורבות, וחברות צריכות לקחת את הזמן לטפל בהן בזהירות ובאופן מכובד. זה יכול למעשה להפוך מעורבות גרועה לטובה.

הפעילות ברשתות החברתיות חייבת להיות עקבית ומתוכננת. לא צריך לפרסם כל יום. אבל צריך להיות זרם עקבי של תוכן ותקשורת שלקוחות יכולים לעסוק בו. נסו להתחיל שיחות ברשתות חברתיות, במקום לדבר רק עם לקוחות. הזמינו את הלקוחות כדי לנהל דיאלוג שלהם עם תוכן אינטראקטיבי, כמו סקרים, תחרויות וחידונים. והקפידו לעקוב אחרי הפעילות כדי לוודא שהלקוחות אכן מעורבים כך שיידעו שהחברה אכן שומעת אותם וערה לבקשות ולדרישות שלהם מהמותג.

7. סרטוני וידאו הם בהחלט כלי מומלץ לשיפור המעורבות עם לקוחות

סרטון וידאו הוא ללא ספק אחד מכלי השיווק החזקים ביותר שקיימים. יותר ויותר גולשים מבלים יותר זמן בנייד, מעורבות לקוחות יכולה להתקיים באמצעות סרטוני וידאו שמספרים סיפור רלוונטי לקהל היעד. כל תוכן שיש בו תרומה חדשותית שמסייעת לתובנות הצרכן יכול להפוך לויראלי. אם יש לכם מותג או מוצר, תנו ללקוח הזדמנות להכיר את היתרונות שלו באמצעות סרטונים.

אפשר ליצור מעורבות גבוהה בעזרת סיפורי וידאו קצרים וקליטים. בעוד שהדיגיטל שינה באופן דרסטי את הדרך בה אנו חיים, כמה תכונות אנושיות בסיסיות לעולם לא ישתנו, כלומר, האהבה לסיפורים. המוח האנושי נמשך לנרטיבים. כך אנחנו מבינים את העולם ואת כל מה שקורה סביבנו. חברות שייצרו סיפורים מעניינים או מרגשים עם סרטוני המותג שלהן יצליחו לבנות מעורבות לקוחות  הרבה יותר חזקה. הרווח יבוא לידי ביטוי הן בטוו הקצר והן בטווח הארוך.

חשוב גם לאיזה קהלים תבחרו לספר את הסיפורים האלה. מיקוד סרטונים מתאימים לפלחי לקוחות באמצעות מדיה חברתית או פרסום מקורי פירושו שיש לכם סיכוי גבוה יותר להצליח להשיג את העניין והמעורבות של הלקוחות שלכם.

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו.

פיתוח תוכן ייעודי לכל מטרה

דו״ח הוקינג דיגיטל

מתנה! בדיקת נכסים בדיגיטל
לשיפור הרווחיות,
ללא עלות. צרו קשר בווטסאפ עכשיו
דוח הוקינג דיגיטל

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות