מה זה מסע לקוח מבוסס אוטומציה?

מה זה מסע לקוח מבוסס אוטומציה?

מה זה מסע לקוח מבוסס אוטומציה? אנחנו חיים בעולם שמתנהל על פי דפוסי אוטומציה. וזה משנה את האופן שבו עסקים מתקשרים עם הלקוחות שלהם ומתייחסים אליהם. מסעות לקוח הם האינטראקציות האישיות שיש ללקוחות עם המותג שלכם. הכל מתחיל ברגע שלקוחות שומעים על המותג שלכם. זה יכול להיות כשהם מבחינים במודעה שלכם בעיתון מקומי, בדוא"ל, רשתות חברתיות, במגזין או בכל פלטפורמה ישירה או עקיפה שיש בה איזכור של המותג. אז מתחיל מסע הלקוח עם המותג שלכם.

86.1% מאנשי השיווק מכירים את אוטומציית השיווק. כמעט שליש מהלקוחות בארצות הברית מצפים למענה לשאלות או תלונות שלהם ברשתות החברתיות תוך 24 שעות או פחות. הפתרון טמון באוטומציה של חלק משירות הלקוחות של המדיה החברתית כדי לעזור לשפר את זמני התגובה. זהו תהליך של אוטומציה של חלק ממשימות השיווק החוזרות ונשנות שלכם על ידי שימוש בפלטפורמת תוכנה. 

הכלים האלה מאפשרים לכם לסווג משתמשים בהתבסס על מאפיינים או התנהגויות ספציפיות ולמקד אותם להודעות הרלוונטיות ביותר עבורם. לדוגמה, אתם יכולים לקבץ אנשים שגרים באותו אזור גיאוגרפי ביחד או אנשים שביצעו מספר רכישות מהחברה שלכם.

עשרים טעויות בפרסום בגוגל ששורפות לכם את התקציב
מה זה מסע לקוח מבוסס אוטומציה?

איך עובדת אוטומציה של מסע לקוח?

מפת מסע הלקוח עשויה היטב אמורה לעזור לעסק, במיוחד לצוות השיווק, להבין את אישיות הלקוח, התנהגות קנייה, גורמים מניעים, רמת המעורבות בארגון והציפיות. ניתן להשתמש במיפוי מסע לקוח גם כדי לשפר את חווית הלקוח [CX] ולטפל בחוסר יעילות פנימי.

אוטומציה שיווקית ומסעות לקוח שלובים יחד בכל הנוגע לזיהוי:

פערי תוכן: צרו משאבים כגון פוסטים בבלוג, מאמרים, מדריכים טכניים, ספרים אלקטרוניים ואחרים כדי לעזור ללקוח להשיג את מטרתו מהר יותר.

אתגרים מרכזיים: לאחר שזוהו בבירור נקודות הכאב, מומלץ לנקוט בצעדים כדי למנוע כשלים נוספים – שיחות קרות אקראיות, עיכובים במעקב או בלבול לקוחות עם מוצרים/שירותים גנריים שאינם מועילים להם.

תהליכים ידניים מתישים: שלבו אוטומציה כדי לעזור להאיץ תהליכים, להשלים משימות חוזרות במהירות ולהבטיח שהודעות והתראות מוגדרות כדי להקל על מסע הלקוח. כאשר אתם מבצעים אוטומציה של תהליכי שיווק בצורה נכונה, זה משחרר אתכם לבצע יותר עבודת חיפוש וטיפוח חשובים שרק אדם אמיתי יכול לעשות תוך כדי הורדת חלק מההיבטים המייגעים של תהליך השיווק. אוטומציה מאפשרת לחברה להפעיל כלים בשיטתיות ולהרחיב את הפעילות שלה כדי לעמוד בקצב הצמיחה. מהי התוצאה? לקוחות מושכלים יותר, פחות חיכוכים בתהליך הרכישה ויעילות מוגברת. זה עוזר להגביר את המעורבות ואת חווית הלקוח הכוללת גם כן.

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

חשיבות האוטומציה של מסע הלקוח

על פי המחקר העדכני ביותר, ישנם כ-8000 כלים לאוטומציה, שהם אפילו לא העדכניים ביותר. ובהתחשב בהתרחבות המהירה של השוק, חייב להיות בזה משהו למשווקים, נכון? כמובן שישנם יתרונות כמו חיסכון בזמן, הגדלת פרודוקטיביות, הגדלת החזר ROI, יותר לידים ולקוחות וכדומה.

אוטומציה שיווקית עוזרת באיתור לקוחות חדשים, בטיפוחם ושימורם. אוטומציה חוסכת לכם זמן ובמקביל מייעלת ומשפרת את מסע הלקוח. אם מאמצי השיווק שלכם לא מניבים את התוצאות הרצויות, הגיע הזמן לנסות משהו חדש.

1. התחברו והישארו מעורבים לאורך כל מסע הלקוח:

עסקים חייבים לעקוב אחר פרופילים והתנהגויות של לקוחות באמצעות מיילים וערוצי מדיה חברתית. אוטומציה מאפשרת גישה רב-ערוצית כדי להבטיח שלקוחות יחוו מסע מוצלח ללא תקלות מההתחלה ועד הסוף.

2. בינה מלאכותית שיודעת להגיב

מה תוכלו לעשות באמצעות כלי אוטומציה? עדכונים בזמן אמת ותגובות אוטומטיות להתראות שהופעלו באמצעות ניתוח חיזוי, תיכנון ושליחת מסרים ללקוחות. הגדירו התראות אוטומטיות ואותות למעקבים או ביקורות, מה שעוזר להגביר את מעורבות הלקוחות. לשלוח הודעות ומיילים תקופתיים ללקוחות באמצעות פלטפורמות/ערוצי מדיה חברתית תכופים.

מה זה מסע לקוח מבוסס אוטומציה?
מה זה מסע לקוח מבוסס אוטומציה?

3. הגיע הזמן  לשפר את יעילות השיווק:

להעריך מחדש ולהגדיר מחדש את אסטרטגיות השיווק כך שיתאימו ליעדים חדשים. זהו את השינוי בהתנהגויות כדי להתאים אישית קמפיינים שיווקיים ולמקד את הקהלים הנכונים. שפרו כל הזמן את ביצועי השיווק הכוללים שלכם, המעבר מקמפיינים המוניים ובלתי ממוקדים לשיווק מחזור חיים בזמן אמת. לספק תוצאות מיידיות ודוחות מפורטים

היתרונות של פלטפורמות אוטומציה של מסע לקוח

הצרכנים היום מצפים ליותר, והם רוצים את זה כאן ועכשיו. לקוחות רוצים לדעת שאתם מעריכים אותם. אוטומציה מסייעת להבין טוב יותר ולעמוד בצרכים הללו, כמו גם לשפר את חווית הקניה. אלה היתרונות העיקריים של אוטומציה של מסע לקוחות:

ניהול לידים טוב יותר | ניהול נתונים יעיל | התאמה אישית של שירות לקוחות | להבין את הלקוח ואת הדרך שלו | לשפר את קשרי הלקוחות | גישת ריבוי ערוצים וחיבור | מיטוב הזמן | פחות הונאות וטעויות | ניתוח וחיזוי להתאמה אישית | לייעל את מסע הלקוח

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

מקרי בוחן של שימוש באוטומציה של מסע לקוחות

פתרון בעיה

הצרכן הממוצע בן המילניום מבלה יותר משבע שעות ביום באינטרנט, משתמש בארבעה מכשירים או יותר ביום, ומעדיף שליחת הודעות טקסט על פני צורות תקשורת אחרות ב-52 אחוז מהמקרים. נראה ברור שבני דור המילניום יעריכו חוויית תמיכת לקוחות אוטומטית, לאור הצורך שלהם בזמן תגובה מהיר ונגישות מקוונת. לקוחות עשויים לפתור את הבעיות שלהם באופן מיידי עם אפשרויות כמו סיוע בצ'אט חי או כלי אוטומציה של בינה מלאכותית, כגון צ'אט בוטים, שישפרו את חווית הלקוח הכוללת שלהם. מומלץ לבדוק את האפשרות של שימוש בצ'אט בוט כדי להגיב לשאלות תכופות או להציע הערכות משלוח עדכניות. שביעות הרצון של הלקוחות תגדל עם זמני תגובה מהירים יותר, פחות אי הבנות ושירות יעיל למשתמש. מפגשים נעימים עם המותג שלכם יקדמו רכישות חוזרות ויגבירו את האפשרות להמלצות, ויגדילו את המכירות.

שיווק במנועי חיפוש SEM
מה זה מסע לקוח מבוסס אוטומציה?

שירותים ותמיכה מותאמים אישית

אוטומציה יכולה לעזור לכם למקד את תחומי העניין הספציפיים של הצרכנים שלכם ולהתאים אישית מסע לקוח לאורך נתיב המסחר האלקטרוני שלהם. ניתן להשתמש במערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM), שירותי דוא"ל בכמות גדולה ופלטפורמות דוא"ל אוטומטיות כדי לשלוח ללקוחות הצעות ממוקדות על סמך האינטראקציות המקוונות שלהם עם העסק. כחלופה, אתם יכולים להשתמש בכלים האלה כדי להתאים המלצות, להחזיר לקוחות שנטשו את העגלות שלהם וליצור איתם קשר לאחר שהשלימו רכישות. על ידי שיפור חווית הצרכן, כל האסטרטגיות הללו יכולות לעזור לחברה שלכם לבלוט מעל המתחרים.

עקביות במכירות

טכניקות אוטומציה כמו AI בטיפול בלקוחות יכולות לחולל מהפכה בחוויית הלקוח על ידי הבטחת עקביות בשירות. לספק ללקוחות את אותה חוויה במהלך כל מעורבות עוזרת לקדם שימור ואמון במותג. כלים מבוססי אנליטיקה כמו בינה מלאכותית (AI) יכולים לעקוב אחר רגשות הלקוחות לאורך תהליך האינטראקציה עם המכירה ולשנות את ביצועי האתר שלכם כדי לשקף את התנהגות המשתמש. טכניקות אוטומציה יכולות לתת לצרכנים שלכם חלופות רבות יותר לשירות עצמי, ולאפשר להם למצוא תשובות לבעיות שלהם. כתוצאה מכך, הלקוחות יזכו לחוויה טובה יותר.

איך בוחרים את פלטפורמת האוטומציה של מסע לקוח המתאימה לעסק שלכם?

אלו הם חמשת הגורמים המובילים שיש לקחת בחשבון בעת הערכת פלטפורמת אוטומציה של מסע לקוח. אלה יעזרו לכם להשיג בהירות, להעריך את יכולות הפלטפורמה ולבחור את המתאימה ביותר לעסק שלכם.

ממשק המשתמש

לקוחות מתחברים לפלטפורמות אוטומציה בפעם הראשונה דרך ממשק המשתמש שלהם. אמורים לקבל מידע מדויק, זה צריך להיות פשוט לשימוש, אינטואיטיבי לגלישה ולהניב תוצאות בכמה קליקים. לפני בחירת פלטפורמה, תמיד בקשו הדגמה או ניסיון חינם כדי להבטיח שהמוצר עונה על הצרכים שלכם.

מאפיינים

המאפיינים של פלטפורמת אוטומציה משתנים בהתאם למוצר. מומלץ לערוך מחקר מקדים ולפרט תכונות רצויות בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם. קחו בחשבון את הפלטפורמה הנוכחית שבה אתם משתמשים. אתם יכולים לדרוש תוספת ליכולות שכבר זמינות, ובמקרה זה תוכל לחפש אינטגרציות ספציפיות.

שבע סיבות לכישלון בשיווק עסקים באינטרנט
מה זה מסע לקוח מבוסס אוטומציה?

מגוון אפשרויות בשירות לקוחות

סיוע ללקוחות הוא התכונה החשובה ביותר של פלטפורמת אוטומציה שיווקית – אך לעתים קרובות מתעלמים ממנה. כל MAP מספק צורה כלשהי של שירות לקוחות. בחרו את האיכות הטובה ביותר של שירות לקוחות זמין מסביב לשעון ובו תוכלו לדבר עם מומחים כדי לתקן את הבעיה שלכם במהירות באמצעות טלפון, דואר או צ'אט חי.

אנליטיקה ודיווח

הפתרונות הטובים ביותר מספקים לצוות שלכם גישה לנתונים העדכניים ביותר, ומציעים ניתוח תובנות ותמונה ברורה יותר של יוזמות השיווק הנוכחיות שלכם ומה הצוות יכול לעשות כדי להפוך אותן ליעילות יותר.

עלות & מדרגיות

כלי אוטומציית השיווק חייב להיות חסכוני ואמור לספק ניסיונות חינם כדי שתוכלו לבדוק אותו. מומלץ לבדוק תמיד את המאפיינים של מספר פלטפורמות כדי להימנע מרכישת כלי תת ערך תוך חיסכון בכסף. לפני רכישת משהו, יש ליידע אתכם לגבי עמלות או חיובים נוספים. אסור שתהיה הגבלה על כמה אנשים אתם יכולים להתחבר אליהם, אימיילים שאתם יכולים לשלוח וכו', בתוך חבילה אחת צריך לספק פתרונות אוטומציה שיווקית. בנוסף, צריכה להיות אפשרות לשדרג את יכולותיה ולספק את דרישות התקשורת המשתנות כל הזמן של הלקוחות.

שאלות נפוצות בנושא אוטומציה של מסע לקוחות

 

מה זה אוטומציה של מסע לקוח?

האינטראקציות האישיות שהיו ללקוחות שלכם עם המותג נקראות מסעות לקוח. זה מתחיל כשהם לומדים על המותג שלכם בפעם הראשונה. זה יכול להיות כאשר הם נתקלים לראשונה בפרסומת שלכם, בין אם זה במגזין, בדוא"ל או בעיתון מקומי. בשלב זה, הקשר שלהם עם המותג שלכם מתחיל רשמית.

מהי דוגמה לאוטומציה של מסע לקוח?

מתן פתרונות מותאמים אישית – אסטרטגיות שיווק מותאמות הן שיטה נוספת לשיפור חווית הלקוח. בהתבסס על גורמים דמוגרפיים כמו גיל, גיאוגרפיה ומגדר, מערכות שיווק מבוססות RPA יכולות להשתמש בניתוח נתונים כדי לבחור לאילו קבוצות דמוגרפיות למקד עם פרסומות. כתוצאה מכך, מסעות הפרסום שלך יתמקדו רק בלקוחות הרלוונטיים ביותר, ישפרו את חווית הקונה ויגדילו את האפשרות שמסעות הפרסום שלכם יובילו למכירות.

17 טיפים שיטיסו את המכירות שלכם בפייסבוק
אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO

למה אתם צריכים להפוך את מסע הלקוח לאוטומטי?

אוטומציה שיווקית מסייעת ברכישת לקוחות חדשים, לטפח ולרתום אותם ולשמר אותם. אתם יכולים לייעל ולשפר את מסע הלקוח באמצעות אוטומציה, שגם חוסכת לכם זמן. חשוב להבין כיצד קונים פוטנציאליים מתחברים למותג שלכם. לדעת מי ניגש לאתר, קורא את המיילים וצופה בתוכן שלכם נותן לך מידע רב ערך לגבי מה הלקוחות חושבים.

כיצד להפוך את זרימות העבודה של לקוחות לאוטומטיות?

השלבים הבסיסיים הכרוכים באוטומציה של זרימות עבודה של לקוחות הם: (א) זהו את התהליכים הכרוכים במשימות שחוזרות על עצמן וצריכים התערבות אנושית ויכולים להיות אוטומטיים. (ב) צרו את זרימת העבודה משולבת עם מפת תהליכים. (ג) לקבוע את יעדי החברה. (ד) מחקר, בחרו והכניסו לשימוש כלי אוטומציה של זרימת עבודה.

לסיכום, ארגון חייב לצמוח ולהתפתח. כדי שזה יקרה, חייבים לעבור לכלי אוטומציה ולהגביר את הקשר והמעורבות עם הלקוחות בכל השלבים של משפך השיווק. שימושי בכלי אוטומציה משפר את הקשר הזה בכל היבט אפשרי.

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל באמצעות כלי אוטומציה? דברו איתנו

דו״ח הוקינג דיגיטל

מתנה! בדיקת נכסים בדיגיטל
לשיפור הרווחיות,
ללא עלות. צרו קשר בווטסאפ עכשיו
דוח הוקינג דיגיטל

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות