הצ'ק ליסט שיזניק את המכירות שלכם באינטרנט

11 התנאים החשובים ביותר להצלחה שיווקית באינטרנט

התנאים החשובים ביותר להצלחה שיווקית באינטרנט. 2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק גדול מהחברות והעסקים מתקשים להתמודד עם המורכבות של המשימות ואופי הפעילות. השאלה אם הפעילות אכן מניבה תוצאות או שהיא מתסכלת את בעלי החברה והמנהלים. המשמעות, פעילות שיווקית בתנאים של תחרות מטורפת על תשומת הלב של הצרכן. הרעש התקשורתי הוא קיצוני. חברות נאלצות להתמודד עם צרכנים שנחשפים לאלפי מסרים ביום. אם פעם היה קל להגיע לצרכן בדיגיטל. היום הפעולה היא כמעט בלתי אפשרית. שיווק בתנאים של אי ודאות וכאוס מוחלט. השיווק הדיגיטלי התמקצע. הוא דורש הבנה מרובת ממשקים. ריבוי הפלטפורמות מקשה על הפעילות השיווקית. הפניית המשאבים הופכת למורכבת וקיים קושי לאתר פלטפורמה שדרכה אפשר לעמוד באופן עקבי וליהנות מהחזר השקעה.

מה זה בעצם שיווק דיגיטלי?

לפני עידן האינטרנט, עסקים יכלו לקדם את עצמם באמצעות שלטי חוצות, פרסומי טלוויזיה, דיוור ישיר או תצוגות של חלונות ראווה. אבל עם מעבר המסחר והצרכנים לעולם המקוון, גם השיווק והפרסום עברו לאינטרנט. היום משווקים יכולים להגיע לקהל היעד שלהם באמצעות ערוצים דיגיטליים במדיה חברתית, מנועי חיפוש, אתרים, הודעות טקסט ודואר אלקטרוני, ואלה מהווים את מה שאנו חושבים עליו כשיווק דיגיטלי או שיווק מקוון.

לאיזה סוגי עסקים כדאי לפרסם בגוגל?

למה צריך שיווק דיגיטלי?

למרות שהערוצים המסורתיים עדיין פועלים, עולם השיווק הדיגיטלי מציע מספר יתרונות. עם שיווק מקוון אתה יכול להגיע לקהלים גלובליים וגם לקהל מקומי. יכולת הטירגוט מאפשרת לפרסם לכל איזור גיאוגרפי בארץ או בעולם. שיווק דיגיטלי בהתאמה אישית מאפשר לכם למקד ולפלח בצורה יעילה יותר. יעילות ואוטומציה מאפשרות לכם לעשות יותר עם פחות תקציב שיווקי, אפילו עם צוות שיווק קטן. המותג שלכם יכול להשיג נראות רבה יותר בערוצים דיגיטליים. תוכנות יכולות לסייע לנו לתקשר עם לקוחות מהר יותר ובתדירות גבוהה יותר. איסוף וניתוח נתונים מאפשרים לעסק לקבל החלטות טובות יותר בזמן אמת.

איזה סוגי שיווק דיגיטלי אנחנו מכירים?

כדי לנצל הזדמנויות ולבלוט מעל המתחרים שלכם, אתם צריכים אסטרטגיית שיווק דיגיטלית יעילה. זה אומר לאמץ מגוון פעילויות שיווק דיגיטלי. הנה נתון מעניין. משווקים שמשתמשים בשלושה ערוצים או יותר במסעות הפרסום שלהם רואים רכישה ומעורבות בשיעור גבוה ב-250% ממשווקים המשתמשים בערוצים בודדים. אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם יכול לכלול טקטיקות פופולריות של שיווק בדחיפה במדיה חברתית, פרסום בתשלום, שיווק בדוא"ל, שיווק משפיענים, שיווק תוכן, אסטרטגיית קידום אתרים, גוגל אדוורדס, שיווק שותפים ואופטימיזציה של שיעורי המרות. ואם האסטרטגיה הדיגיטלית שלכם עדיין לא כוללת שיווק באמצעות טקסט, כדאי לעשות זאת. הסיבה לכך היא ששיווק באמצעות תוכן טקסטואלי מניב באופן עקבי שיעורי המרה גבוהים יותר מאשר דואר אלקטרוני ומודעות בתשלום. שיווק תוכן טקסטואלי "ממשיך להיות סוד השמור ביותר… 61% מהמשווקים עדיין לא משתמשים בו.

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל

1. אתם חייבים להכיר את הלקוח שלכם

העידן שבו אנשים התייחסו ללקוחות כאל מקבץ כללי של אנשים כבר לא קיים. הבנת קהל היעד שלכם היא צעד חיוני בשיווק דיגיטלי. מי הם? מהם האינטרסים, הצרכים והרצונות שלהם? איפה הם מבלים את זמנם? כדי לזהות ולהבין את הלקוחות שלכם, ייתכן שתרצו לערוך מחקר שוק: זה יכול להיות פשוט כמו סקר בין חלק מהלקוחות הקיימים שלכם. תשתמשו בנתונים האלה כדי לפתח דפוסי אישיות שונים של קונים ותלמדו את מסע הלקוח, שממפה את הצעדים שלקוח פוטנציאלי נוקט בתהליך שהוא עובר מקונה אנונימי לקונה נאמן. תרצו להגדיר פלחי לקוחות, על סמך גורמים כמו גיל, מין, עיסוק, הכנסה, מיקום ותחומי עניין.

עכשיו שיש לכם תמונה ברורה של קהל היעד שלכם, אתם יכולים להתחיל ליצור קמפיינים שיווקיים ממוקדים שמדברים לתחומי העניין שלו. ואל תשכחו משוב מלקוחות: זהו מקור נהדר לנתונים שתוכל להשתמש בו כדי לשפר את ההצעות שלך ואת חווית הלקוח של המותג שלך.

אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
פיתוח ושיווק תוכן ממיר

2. אמרו את זה קודם, אבל תוכן משכנע מוכר בטירוף

אחד ההיבטים החשובים ביותר של שיווק דיגיטלי הוא יצירת תוכן משכנע ורלוונטי שמושך אנשים לבקר באתר האינטרנט שלכם. תוכן Clickbait יכול למשוך את תשומת הלב של הקונים, אבל אם הוא לא מספק ערך לקהל היעד שלכם, סביר להניח שהם יעזבו לפני ביצוע רכישה. תוכן בעל ערך יכול להיות בצורה של פוסטים בבלוג, סרטונים, אינפוגרפיקה או פוסטים במדיה חברתית. קבלו מאיתנו כמה עצות שיווקיות ליצירת תוכן יעילה: פרסמו תוכן באופן קבוע. צרו תוכן משעשע, אינפורמטיבי ואמפתי. ודאו שהתוכן מקורי ומשקף את ערכי המותג שלכם. השתמש באינפוגרפיקה ובווידאו. התאימו אישית תוכן לפלטפורמות דיגיטליות שונות. מומלץ לבקש מלקוחות ליצור תוכן שנוצר על ידי משתמשים ומציג את המוצרים שלכם. אל תחסכו בצילום או בעיצוב: האסתטיקה חשובה לבניית ערכי המותג שלכם.

במסגרת פיתוח ויצירת התוכן, אל תקדמו רק את המוצרים שלכם: התוכן שלכם צריך לדבר על הצרכים והרצונות של הלקוחות. שימרו על מיתוג עקבי כדי שהקונים יוכלו לזהות אתכם ביתר קלות.

3. אופטימיזציה קבועה של האתר תשפר את הביצועים. זה בדוק.

האתר שלכם הוא השער להכנסה יציבה, לכן חשוב לבצע אופטימיזציה שלו להמרות. המשמעות היא לוודא שהאתר קל לניווט, בעל קריאה ברורה לפעולה, נטען במהירות ומציע תשלום ללא תקלות. אופטימיזציה של האתר שלכם להמרות יכולה להניב עלייה משמעותית במכירות באינטרנט. האתר שלכם יכול גם לעזור לכם לאסוף נתוני לקוחות, כגון: רכישות מובילות, היסטוריית גלישה, מסלולי הקלקות ועוד. על ידי ניתוח נתונים אלה וזיהוי דפוסים, תגלו הזדמנויות לאופטימיזציות עתידיות ותוכלו למקד ולפלח לקוחות בצורה יעילה יותר.

האתר והתוכן המפורסם שלכם צריכים לכלול גם מילות מפתח מובילות לחיפוש: המילים והביטויים שלקוחות מקלידים במנועי החיפוש כשהם מחפשים מוצרים, שירותים ואתרים כמו שלכם. הקדישו זמן ללמוד את עקרונות הפרסום בגוגל. רוב ספקי פלטפורמת המסחר האלקטרוני, בוני אתרים וחברות אחרות מציעים כלים חינמיים שיכולים לעזור לכם לחקור מילות מפתח ולבצע אופטימיזציה של התוכן שלכם בהתאם.

איך בוחרים את כלי השיווק הדיגיטלים הטובים ביותר לעסק?

4. נוכחות רשתית בפלטפורמות המדיה החברתית תניב לכם לקוחות

רוב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מבלים חלק גדול מהזמן שלהם בגלילה בחשבונות המדיה החברתית שלהם: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, יוטיוב, טיקטוק או בילוי בקהילות מקוונות ב-Reddit ו-Discord. הנה כמה טיפים לשיווק במדיה חברתית שיעזרו לכם לנצל את הפלטפורמות האלה. זהו את הפלטפורמות והקהילות שבהן הלקוחות שלכם מבלים. עקבו אחר סוגי הדברים שהם חולקים לגבי העסק והתעשייה שלכם, והרגשות שלהם לגבי המותג, המוצר או השירותים שלכם. פרסמו תוכן שמשעשע, מחנך או מודיע לקהל היעד שלכם: לא רק על המותג והמוצרים שלכם, אלא על הצרכים והרצונות של קהל היעד שלכם. צרו קשר עם העוקבים שלכם באופן קבוע על ידי מעקב והגיבו להם בפלטפורמת המדיה החברתית או בקהילה המקוונת שבה הם מבלים. השתמשו בתמונות ובווידאו באיכות גבוהה, אלו הן צורות התוכן הפופולריות ביותר.

5. התמקדו גם בתוכן מותאם לנייד.

האם ידעתם ש-1000 הקמעונאים המקוונים המובילים בצפון אמריקה מקבלים 65% מהתנועה שלהם ממכשירים ניידים? אם האתר שלכם אינו מותאם לנייד, סביר להניח שאתם מאבדים לקוחות חדשים (ואולי אפילו כמה נאמנים) ודאו שהאתר שלכם נראה טוב, נטען במהירות וקל לשימוש בכל המכשירים. בצעו אופטימיזציה של האתר כדי שהוא יהיה רספונסיבי בכל המכשירים הדיגיטליים כמו ניידים, טאבלטים ומחשבים ניידים. חשוב למדוד את מהירות הטעינה של דפי האתר מכיוון שזה גורם קריטי שמשפיע על שהיית הלקוחות באתר שלכם. אם דפי האתר נטענים במהירות איטית, רוב הסיכויים שהלקוחות שלך יעזבו את האתר.

6. כלים שלובים. נהלו מהלך שיווק במספר פלטפורמות

מרכיב מרכזי בשיווק דיגיטלי הוא שילוב המסרים, המיתוג והקמפיינים שלכם בפלטפורמות רבות ושונות בו-זמנית. ניהול תוכן בערוצים דיגיטליים יכול להיות משימה מאתגרת, אבל זה קריטי להצלחה באינטרנט. קבלו כמה טיפים לשיווק דיגיטלי משולב בין פלטפורמות: תכננו אסטרטגיות שיווק דיגיטלי ארוכות טווח הממפות את המשימה והיעדים שלכם. השתמשו בכלי CRM כדי לעקוב אחר נתוני לקוחות ולהבין טוב יותר את התנהגות הקהל. הפעל מבחני A/B טסטינג ושימו לב למדדי המרה כמו קצב פתיחה, שיעור הקלקה וכו'.

7. נהלו חשבון בגוגל ביזנס

גוגל ביזנס היא פלטפורמה חינמית המאפשרת לעסקים לבצע רישום בגוגל. זו דרך מצוינת להגיע ללקוחות פוטנציאליים, במיוחד אם אתם עסק מקומי עם לקוחות שגרים בקרבתכם. הקפידו לרשום את העסק שלכם ולמלא את כל המידע בצורה נכונה. יש כמובן עוד יתרונות לגוגל ביזנס. אתם יכולים להוסיף או לעדכן מידע רלוונטי על העסק שלכם, כגון פרטי יצירת קשר, כתובת אתר, תמונות, סרטונים, אירועים, שעות פעילות ועוד. לקוחות יכולים לדרג את העסק שלכם ולהוסיף ביקורת, מה שאומר שאתם יכולים להגיב למשוב וללמוד מה הקהל שלך אוהב או לא אוהב. הוספת החנות שלכם לגוגל ביזנס היא סוג של אופטימיזציה למנועי חיפוש שמשפרת את דירוג החיפוש שלכם. תקבלו דוחות בזמן עם נתונים על רישום העסק, למשל מספר הצפיות בדף, התראות על ביקורות משתמשים ועוד.

דו״ח הוקינג דיגיטל

דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים

דוח הוקינג דיגיטל
17 טיפים שיטיסו את המכירות שלכם בפייסבוק

8. השתמשו ביעילות בשיווק בדואר אלקטרוני וב-SMS/טקסט

יש סיבה לכך שאימייל הוא עדיין הבסיס לרוב מאמצי השיווק הדיגיטליים: זוהי דרך בנפח גבוה ובעלות נמוכה לשמור על קשר עם לקוחות, להזכיר שהעסק שלכם קיים בשבילם ולקדם את המוצרים, המכירות והחדשות שלכם. יש בשוק מגוון של מוצרי תוכנה שעוזרים לבניית תבניות דוא"ל, מעקב אחר שיעורי פתיחה וקליקים, ולשמור על רשימת הדוא"ל שלך תואמת ומעודכנת. והוספת טופס, באנר או חלון קופץ באתר שלך כדי לאסוף כתובות דוא"למסרים באימייל.  זו בהחלט דרך קלה להגדיל את בסיס הלקוחות הפוטנציאלי שלכם. שיווק במייל הוא ערוץ אידיאלי להעברת מידע חשוב ומידע בזמן אמת.

עוד ערוץ שיווק מעניין שתוכלו לעשות בו שימוש הוא שיווק ב-SMS – במיוחד כשהוא דו-כיווני וכולל שיחה – הוא עוזר לכם לבנות מערכות יחסים, ליצור תחושת דחיפות ולפגוש קונים במקום שבו הם מבלים את רוב זמנם: בטלפונים הניידים שלהם. למרות שרוב המשווקים מסתמכים על שיווק במייל, חברת המחקר גרטנר מצאה שלקמפיינים לשיווק טקסט יש שיעורי תגובה גבוהים פי 7 ושיעורי קליקים גבוהים ביותר מפי 30 מאשר שיווק במייל. טקסטים הם ערוץ אידיאלי עבור הודעות שיווקיות ממוקדות המרה, כמו תזכורות לעגלה נטושה, מכירות בבלאק פריידי, תוכן פרסומי אחר והודעות מותאמות אישית או מפולחות המבוססות על נתוני משתמשים.

9. פרסום דיגיטלי הוא בהחלט פרסום אפקטיבי

פרסום בעלות לקליק הוא אחת מאסטרטגיות השיווק הדיגיטלי היעילות ביותר להגעה לקהל היעד שלכם ולהנעת תנועה לאתר החברה. מודעות PPC יכולות להיות כלי שימושי להתנסות במסר ובמותג שלכם, כשהמטרה הסופית היא לימוד ושיפור אחוזי ההקלקה כדי להגיע להחזר ROI גבוה. Google Ads ו-YouTube מודעות הן דוגמאות לפרסום ב-PPC, וכך גם פלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר ופייסבוק.

10. תוכן מותאם אישית הוא בול בפוני

בכל יום אנחנו חולקים פיסות מידע מרכזיות על עצמנו באינטרנט. אם אתם עוסקים במסחר אלקטרוני, אתם יכולים לרתום את הנתונים האלה בדרכים חוקיות כדי להבין טוב יותר את הקונים שלכם ולחבר אותם עם המוצרים שהם צריכים ורוצים. סוג זה של התאמה אישית – בין אם מדובר בכתובת מיילים ללקוחות בשמם הפרטי, או הודעה ללקוחות שפריט שהם דפדפו באתר שלכם חזר למלאי – הוא יתרון תחרותי מרכזי בשיווק דיגיטלי. 82% מהלקוחות מרגישים חיוביים יותר לגבי מותג לאחר אינטראקציה עם תוכן מותאם אישית.על ידי התאמה אישית של התוכן לצרכים ולתחומי העניין של הקונים, תוכלו לשפר את ההמרות שלכם ולראות תשואה גבוהה יותר על השקעה עבור המאמצים שלך.

מה זה מסע לקוח מבוסס אוטומציה?

11. השתמשו בכלים דיגיטליים מתקדמים

כלי שיווק דיגיטליים הופכים את המשווקים ליעילים יותר, מספקים נתונים מדוייקים ואפקטיביים באינטרנט. הם יכולים גם לעזור לכם לשפר את חווית הלקוח ואת מסע הלקוח של האתר שלכם, מהפניה להפניה. הנה כמה דוגמאות שכדאי לחקור אם אתם עדיין לא עושה זאת.

צ'אטבוטים משתמשים בבינה מלאכותית כדי לתקשר עם מבקרים. תוכלו להשתמש בהם כדי לענות על שאלות, לספק תמיכת לקוחות ולקדם מוצרים. צ'אטבוטים הם דרך ניתנת להרחבה ובמחיר סביר להתחבר ללקוחות ברמה האישית כאשר אינכם יכולים להעמיד לרשות הגולשים באתר איש שירות אנושי וזמין לכל שאלה. וידאו הוא מדיום צומח ליצירת קשרים עם צרכנים: כמות הסרטונים שאנשים צופים באינטרנט הוכפלה מאז 2018, ו-87% מהמשווקים שמשתמשים בווידאו אומרים שיש לו החזר ROI חיובי.נסו לעבוד עם סרטוני וידאו: השתמשו בסרטונים קצרים ואישיים כדי להציג את העסק ואת המותג שלכם, ספקו מידע על המוצרים ובנו קשרים עם לקוחות פוטנציאליים. אתם יכולים להוסיף סרטוני הדגמות מוצר לאתר שלכם כדי לעזור לחנך לקוחות ולהאיץ את תהליך המכירה.

ודאו שאתם משתמשים בכל האינטגרציות הזמינות בפלטפורמת המסחר האלקטרוני שבה אתם משתמשים. האינטגרציות הללו נועדו להפוך את העסק שלכם ליעיל יותר ולפנות אתכם להתמקד בדברים אחרים, בעיקר על ידי חיבור הנתונים שלכם בין פלטפורמות תוכנה ואפשרות לקבל מבט מדויק יותר על העסק שלכם.

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו

דו״ח הוקינג דיגיטל

מתנה! בדיקת נכסים בדיגיטל
לשיפור הרווחיות,
ללא עלות. צרו קשר בווטסאפ עכשיו
דוח הוקינג דיגיטל

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות