שבעה חסמים שפוגעים בביצועי המכירות באתרי מסחר
אתר אי.קומרס עם 1500 פריטים צריך לנהל מעקב שוטף אחר הפעילות שלו וללמוד לשפר את ביצועי המכירות שלו.
להפוך כמה שיותר הקלקות להמרות. ברגע שמנהל האתר מזהה שכמות ההקלקות היא בפער גדול ממספר ההמרות, כנראה שהאתר סובל מכשלים שמפריעים לפעילות המכירה. מדובר בכשלים קטנים שהופכים לבעיה גדולה. אם כמובן לא מודעים לכשלים ומתייחסים לאתר כמו למנגנון מכירה קבוע ובלתי משתנה. כל יום עלולים לצוץ בעיות וכשלים שימנעו מהאתר להפיק את מלוא הפוטנציאל המסחרי. הבאגים, בעיות הטעינה, כשלונות הסליקה ונטישת עגלות הן תופעה קיימת שפוגעת בקיומו העסקי של כל אתר מסחרי. איך מתמודדים עם הכשלים ומצליחים לקיים פעילות מסחרית שוטפת?
החדשות הטובות הן שהתיקונים של הבאגים והכשלים השונים כרוכים בעבודת מתכנת די פשוטה.
אם תבינו את היסודות של הפעילות המסחרית השוטפת דרך עיני הצרכן שמבקר באתר שלכם, תפתרו כל תקלה במהירות אפשרית ותנצלו את מלוא הפוטנציאל של האתר שלכם. מה המבקרים באתר שלכם מחפשים? הם רוצים דרך ברורה, מהירה וקלה לרכישה – והם יקנו רק מאתרים שהם מרגישים שהם יכולים לסמוך עליהם. אתרים שאין בהם סירבול בממשק, אתרים שתצוגת המוצרים ותיאור המוצרים פשוט וברור, אתרים שהמחיר קבוע ואמין, אתרים שבהם אין תוספות נסתרות על המחיר המוצג, אתרים שמציעים שירות לקוחות מהיר, אדיב וזמין. אז בואו ניגש לעבודה כדי לשפר את ביצועי המכירה שלכם באינטרנט.
1. מהירות טעינת אתר איטית
רוב בעלי האתרים לא מודעים לנתונים האלה. 40% מהלקוחות אומרים שהם ינטשו אתר אם הם יצטרכו לחכות יותר מ-3 שניות בלבד לטעינת הדף. שימו לב לנתון הבא. כמעט 80% מהלקוחות הפוטנציאליים האלה אומרים שהם לעולם לא יחזרו לאתר מסחר שגרם להם להמתין כמה שניות נוספות! המשמעות היא שאם הדפים של האתר שלכם לא נטענים מספיק מהר, איבדתם כמעט מחצית מהלקוחות שלכם (לנצח!) עוד לפני שהם מגיעים לחנות שלכם.
אם אתה מארחים את החנות שלכם ב-Shopify, טעינת עמודים מהירה לא תהיה בעיה גדולה, בגלל שה-CDN הגלובלי של Shopify כבר ערוך לכך שהחנות שלכם כבר עברה אופטימיזציה עם זמן תגובה מהיר במיוחד של 80 אלפיות שניה. לזה קוראים זמן תגובה מצויין. אבל חשוב מאוד לשקול כמה מהצעדים שתוכלו לנקוט כדי להיות בטוחים שזמן הטעינה של הדף שלכם מהיר ככל האפשר, כגון: דחיסת הקבצים עם Gzip. הקטנת גודל תמונות. בחירת תוסף פלאג אין מהיר. הסרת כמויות מוגזמות של הפניות מחדש של דפים.
2. עיצוב אתר לקוי שפוגע במכירות
דמיינו את האתר כחלון ראווה של חנות מעוצבת בשלמות. כל פריט נמצא במקומו. התנועה בחנות הפיסית קלה לניווט בין המדפים השונים. כל פריט מונח במקומו ומשתייך לקבוצת פריטים רלוונטיים. הסדר והארגון שולטים בחנות. התוצאה, חוויית קניה שמשפרת ביצועי מכירה. 92% מהלקוחות ציינו את הההיבט החזותי של אתר אינטרנט כגורם המשפיע ביותר על החלטת הרכישה שלהם. המשמעות היא שאתם צריכים להקפיד על עיצוב האתר שלכם ולקדם אותו במושגים של מותג בעל קו נקי, מקצועי וקל לניווט. הלקוחות שלכם יבחינו בשימוש שלכם בצבעים, בגופן, בגודל הגופן ובתמונות בחנות האי.קומרס שלכם – אז וודאו שכל בחירות העיצוב שלכם מכוונות ומשקפות את מהות המותג שלכם ואת עולם הערכים שלו. רוצים מידע על הדרך הנכונה לעצב אתר אי.קומרס? עיינו במדריכים של אתר Shopify בקטגוריות אופנה, קוסמטיקה, מזון ומשקאות.
דו״ח הוקינג דיגיטל
דו״ח בדיקת הנכסים בדיגיטל לשיפור הרווחיות, ללא עלות.
לקבלת הדו״ח, מלאו פרטים
3. הגולש לא מאמין באתר האינטרנט שלכם
אם אני לא מכיר אותך, אין לי סיבה לקנות ממך. החשדנות שמאפיינת גולשים היא בהחלט בעיה שתצטרכו להתמודד איתה. חוסר אמון באתר מסחר לא מוכר בא לידי ביטוי מצד לקוחות והוא אחת מהסיבות העיקריות לנטישת האתר ולחיפוש אחר קניות במקומות אחרים. הוסיפו מספר תמונות וסרטונים מפורטים של המוצרים שלכם ממגוון זוויות שונות. תנו ביטוי ללקוחות שצילמו סרטונים עם המוצרים שלכם. הקצו מקום להמלצות של לקוחות על מוצרים. זה עובד מצויין ומשפר את מדד האמינות. הוספת חוות דעת של לקוחות לדפי המוצר שלכם יכולה לגרום ללקוחות שלכם לבצע רכישה משמעותית יותר.
82% מהלקוחות סומכים על ביקורות מקוונות כמו המלצות אישיות. הוכח שהצגת ביקורות באתרי מסחר אלקטרוני מייצרת עלייה מדהימה של 21% במכירות בממוצע.
4. לא טיפלתם באופן מקצועי באפשרויות המשלוח
אם עד עכשיו עסקנו בהיבטים טכניים של טעינת אתר, עיצוב אתר ותצוגת מוצרים. אבל חשוב לומר שנקודת התורפה של כל עיסקה היא המשלוח. יש אתרים שמצטיינים במדיניות משלוח ברורה ויעילה. כולל התחייבות לזמן מוגדר. יש אתרים שאנחנו כקונים מקבלים את העיכוב במשלוח כחלק מתנאי הקניה. עלי אקספרס לדוגמא הוא האתר שמקיים מדיניות ברורה של משלוחים, כולל התחייבות, אבל חלק מגורמי השילוח לא תלויים בו. לעומת זאת מאתרים ישראלים אנחנו מצפים לזמני משלוח קצובים מאוד.
במהלך שלב התשלום, מספר גבוה של לקוחות מדווחים על נסיגה מכוונת עסקה בגלל היעדר אפשרויות משלוח ומידע אודות המשלוח. כדי להילחם בכשל הזה, נסו להציע 3 עד 5 אפשרויות משלוח שונות לקונים שלכם. כמובן שגם עלות המשלוח היא היבט שצריך לקחת אותו בחשבון. 57% מהקונים באינטרנט אומרים שהם לוקחים בחשבון את עלויות המשלוח כשהם קונים באינטרנט.
5. עירפול מידע בכל הנוגע לשיטות תשלום במטבע זר
מחקרים עדכניים הוכיחו ש- 64% מהצרכנים מבצעים קניות באתרים מסחר גלובליים. 1 מכל 4 לקוחות יעזוב אתר מסחר אם המטבע שלהם לא רשום בקופה. זה הפך גורם משמעותי במדד האמינות של אתר. חשוב מתמיד להציג מספר מטבעות גלובליים מרכזיים בצמידות לדף התשלום שלכם. הודות לתכונות הבינלאומיות החדשות של Shopify ולפונקציונליות מרובת מטבעות, קל להפוך את חנות המסחר שלכם לגלובלית – חשוב להציע ללקוחות מספר שיטות תשלום, 57% מהלקוחות נוטשים עסקה אם שיטת התשלום המועדפת עליהם לא קיימת.
טיפ מנצח: הציגו לוגויים של כרטיסי אשראי בצורה בולטת בדף הסליקה שלכם כדי להגביר את אמון הלקוחות באתר המסחר שלכם.
6. תפריטי ניווט מסורבלים
עוד גורם חשוב שמשפיע על נטישת לקוחות הוא תפריט ניווט מסובך, קטן מדי או קשה לגישה במחשב השולחני או בנייד. כדי להוביל את מסע הלקוח שלכם עד לשלב התשלום באופן פשוט וקל, חייבים לשים לב למספר כללים. הציגו את תפריטי הניווט שלכם בחלק העליון או הימני של דפי האינטרנט שלכם. (היכן שהלקוחות שלך מצפים למצוא אותם). ציינו קטגוריות עיקריות לפני קטגוריות משנה. הציגו סרגל חיפוש בולט בראש כל עמוד. עצבו תפריט סלולרי מבוסס כפתורים. זה בהחלט משפר באופן משמעותי את יחס ההמרה.
7. רישום חובה מוביל לנטישת לקוחות
יש אתרים שמחפשים קיצורי דרך בשיטות המכירה. הם מונעים מלקוח שימוש באתר, ללא הרשמה. זה כמובן גורם לנטישת האתר. פסיכולוגיית הקניה שצריכה להנחות אתכם שהאתר הוא בית עבור הגולש וצריך לאפשר לו מרחב מחיה עד לשלב הקניה. לא לפני. הניסיון לכפות עליו פעולה עלול להיתקל בהתנגדות שתוביל לנטישת האתר ולהפסד במכירות. 29% מהגולשים בחרו לנטוש רכישה מקוונת בגלל שהתבקשו להירשם לאתר תחילה. זה מסתכם בעובדה שלקוחות רוצים חווית תשלום מהירה ופשוטה.
כדי למנוע מהקונים אכזבה ונטישת עגלות, חשוב שתהליך הסליקה יכיל לא יותר מ-5 שלבים. אל תוסיפו להליך הסליקה פעולות נוספות. כאן זה לא המקום לרישום למועדון או לניוזלטר. סבלנות, גם זה יגיע. אחרי שיהיה לכם מייל של הלקוח תוכלו לדוור אליו הצעה שכוללת הטבה ולצרף אותו למועדון הלקוחות שלכם. בשלב הראשוני אתם יכולים להציע ללקוח תשלום בטכניקה של אורח. זה בהחלט מקובל באתרים גדולים. גם אתם יכולים לעשות בזה שימוש. טיפ משפר מכירות: הציגו סרגל התקדמות של התשלום כדי שהלקוחות שלך ידעו באיזה שלב הם נמצאים בהזמנה שלהם.
בואו נסכם את זה. כפי שאתם יכולים לראות, אפשר לתקן את רוב הבעיות שמונעות מהגולשים שלכם להפוך לקונים תוך מספר שעות. זה בסך הכל עניין של אמון. אחר כך תוכלו להציע להם מסע לקוח מהיר מאוד מגובה בתפריטי ניווט ובתצוגת מוצרים ומידע זמין ונגיש לאורך כל שלבי הרכישה. רוצים לשפר ביצועי המרה? דברו איתנו?
אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה
יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים
אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא
2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק