איך משפרים את איכות הלידים?

איך משפרים את הלידים שמגיעים מפעילות בדיגיטל בכל הפלטפורמות?

בעידן הדיגיטלי חברות ועסקים תלויות בפניות של לקוחות שמגיעות כתוצאה מפעילות שיווקית בדיגיטל. מתחילת הפעילות השיווקית לאורך כל מסע הלקוח ועד לפעולת ההמרה שנקבעה תלוי באין ספור גורמים. אבל בשורה התחתונה, התוצאה שאנחנו מצפים לה בעקבות הפעילות היא לידים. לא משנה באיזה ענף או תחום אתם עוסקים, אחד המדדים החשובים ביותר שאפשר לבחון את הצלחת הקמפיינים המקוונים שלכם הוא מספר הלידים שהם מייצרים. עסקים וחברות מהמרים על כל הקופה כדי להביא לקוחות ולידים. עכשיו זה ברור למה זה חשוב לשפר את איכות הלידים ולהגיע ליחס המרה גבוה יותר.

במאמר הזה אנחנו רוצים לסקור כמה מהשיטות שתוכלו לשלב באסטרטגיות השיווק הדיגיטלי שלכם כדי להגביר את איכות הלידים, וזה כמובן יכול לעזור לעסק שלכם לצמוח.

האם אתם מגיבים במהירות ללידים שאתם מקבלים?

לקוחות רוצים שתגיבו מהר לפרטים שהם שלחו. הם מצפים שיחזרו אליהם במהירות. לקוח בעידן הדיגיטלי מאופיין בסף גירוי נמוך. אם חזרתם אליהם רק אחרי שלושה ימים, כנראה שאיבדתם אותו. לקוח שגילה עניין במוצר או בשירות שלכם חייב לקבל מענה. זה די שכיח שחברות משקיעות בקמפיינים ומתמקדות בשפע של אסטרטגיות ליצירת לידים, אבל עושות כל כך מעט כשזה מגיע להמרת הלידים לצרכנים בעלי ערך.

רק 37% מהחברות מגיבות ללידים שלהן תוך פרק זמן של שעה אחת. יותר מזה, רק 16% מהחברות הגיבו תוך 24 השעות הראשונות. הנתונים הסטטיסטיים המדהימים הללו מוסיפים משקל לעובדה שארגונים צריכים להתמקד בהפחתת זמן התגובה ללידים שלהם כדי ליהנות מלידים באיכות גבוהה. חווית לקוח (CX) היא קריטית להצלחה וזמן תגובה הוא חלק חשוב מהיכולת שלכם להמיר את הליד.

מרכזיה בענן – פתרון מעקב חכם

עם שירות מרכזיה בענן קל לא רק להקליט ולבצע בדיקת איכות של השיחות אלא גם להבין איזה ערוץ וקמפיינים נותנים תוצאות טובות יותר. אם תשלבו כלי אינטגרציות עם ה-CRM שלכם, אתם יכולים לשפר את איכות הלידים על ידי ייחוס הצלחה לערוץ הדיגיטלי הנכון. לדוגמה, על ידי מספרים וירטואליים נפרדים עבור כל ערוץ אתם יכולים להבין איזה ערוץ מקבל לידים טובים יותר ועלות טובה יותר למכירה או עלות ללקוח.

מכירים טכניקות אפקטיביות לטיפוח לידים?

כפי שהשם מרמז, טיפוח לידים הוא תהליך של פיתוח קשר הדוק עם צרכנים פוטנציאליים בכל שלב של התנועה במשפך ההמרה. זה נעשה באופן פעיל באמצעות שיווק תוכן ממוקד היטב, גישות טיפוח רב-ערוציות וטכניקות רבות אחרות שנדבר עליהן כאן בהרחבה.

תתחילו לחשוב מחוץ לאימייל מרקטינג 

שיווק במייל הוא הדבר הראשון שעולה בשלב טיפוח לידים. כשאנחנו מדברים על המרחב הדיגיטלי שמתפתח במהירות, שימוש בשיטה הזאת בלבד כדי לטפח את הלידים שלכם לא יביא אתכם לשום מקום. הגיע הזמן לחשוב מעבר לממדים המוגבלים של תיבת המייל הנכנס של הלקוח ולמקד את הפעילות באמצעות שיטות אחרות כמו שיווק במדיה חברתית ותוכן דינמי באתר.

שיווק תוכן ממוקד:

מיקוד הלידים שלכם עד שהם ממירים לצרכנים לטווח ארוך הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר איתם מתמודדים משווקים דיגיטליים. אבל חשוב לזכור שהצגת המוצר או השירות שלכם לקהל הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון אולי נשמעת מורכבת וקשה, אבל זה לא בלתי אפשרי. התחילו בלימוד הלידים שלכם והבנת הצרכים וההעדפות שלהם כדי לעורר את העניין שלהם במותג שלכם. אם אתם שולחים שולחי מיילים מותאמים אישית, זו בהחלט הם אחת ממגמות השיווק הדיגיטלי המובילות. מקדו לקהל שלכם אימיילים מותאמים אישית שמופעלים על ידי ההתנהגות המקוונת שלהם כדי להגיע אליהם עם הצעה רלוונטית. מגמת שיווק דיגיטלית ממוקדת נוספת היא של דפי נחיתה מותאמים אישית, הנחשבים כמרכיב הסודי להמרת לידים.

 

תנו ציון ללידים על סמך צריכת תוכן:

ניקוד לידים זו עוד שיטה לטיפוח לידים שארגונים נוקטים בה. בשיטה זו, לידים מדורגים על סמך מידת הערך שלהם לארגון. הציון מחושב על סמך מידת עניין הלידים שלכם במוצר או בשירות ומיקומם במשפך ההמרה. לאחר מכן, הלידים האלה מקבלים עדיפות ללידים קרים, חמים או חמים וממוקדים בהתאם, מה שנותן לכם מושג טוב יותר איזה לידים איכותיים ואיזה לא.

 

בצעו מעקב יעיל:

מעקב דינמי הוא הבסיס לטיפוח יחסים עם מי שהשאיר פרטים. זה מראה שאכפת לכם מהעניין שלקוח פוטנציאלי הפגין ואתם מוכנים להגיב מולו במייל חוזר שמתחיל לרקום איתו יחסים, לקראית עיסקה. זו דרך מצויינת להגביר את איכות הלידים שלך. אפשר ליצור טבלה של כל הלידים שנוצרו, עם פרטי הקשר שלהם וסטטוס תהליך המעקב. אתם יכולים גם לקודד צבע לכל אחד מהשלבים השונים של המעקב כדי לוודא שאתה לא מפספסים ליד טוב. בזמן התקשרות חזרה, מומלץ להתעמק בדפוס ההתנהגות של הליד שלכם כדי להבין מה מונע מהם להמיר. זה גם זמן מצוין לנתח את הגישה השיווקית שלכם ולבדוק אם התקלה היא בצוות המכירות, במיקוד או במדיום התקשורת. לבסוף, אפשר להתעלם מלידים באיכות נמוכה שעדיין לא מומרים למרות המאמצים שהשקעתם ולנקות אותם ממסד הנתונים. הם בהחלט לא שווים את המאמץ.

טיפוח לידים שלב אחר שלב להמרת לידים ללקוחות

טיפוח לידים הוא תהליך איטי ויציב שיכול לחזק את העסק שלכם מכיוון שהלידים כבר גילו עניין במוצרים או בשירותים שלכם. ניתן להניע את התהליך בשילוב אינטנסיבי של פעילויות בערוצים דיגיטליים שונים לתקופה של מספר חודשים, בהתאם לסוג העסק שאתם מנהלים ואופי הקהל אליו אתם מתכננים לכוון.

אתם יכולים לחמם אותם ולהתחיל בשליחת מיילים שמסבירים על השירותים שלכם

עם תוכן מרתק בצורה של בלוגים וקריאה קצרה. ניתן למקד אותם גם באמצעות הודעות וואטסאפ, המלצות וסרטונים מתאימים בפייסבוק ובאינסטגרם. בחודש שלאחר מכן, תוכלו להתמקד במעורבות הלידים באמצעות תחרויות וסקרים אינטראקטיביים שיעזרו בעקיפין בשיווק מפה לאוזן של המוצר שלכם. ניתן להפעיל את התחרויות הללו בלינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם או אפילו יוטיוב, תלוי בסוג הקהל שאליו אתה מתכננים לכוון. הלידים האיכותיים שנוצרו מתחרויות אלה יכולים להיות ממוקדים מאוחר יותר עם הצעות שאי אפשר לעמוד בפניהן ובטוח שאפשר יהיה לסגור איתם את העסקה ולהמיר את הלידים לצרכנים בעלי ערך.

מודעות עם מסרים אופטימליים

מודעות גוגל ומדיה חברתית הן דרך מצוינת לייצר לידים. עם זאת, כשמדובר בהפקת לידים באיכות גבוהה, עדיף לארוז את המודעה שלכם עם מידע רב ככל האפשר על המוצר או השירות שאתם מנסים למכור. לא תשקיעו בתוכן. תקבלו ליד קר ולא מבושל. לדוגמה, אם אתם משווקים נדל"ן שמציג מודעות על פרויקט מוכן לאכלוס באזור קרוב, מומלץ להציג את כל ה-USP של הפיתוח הנדלני במודעה שלכם. החל מטווח המחירים ההתחלתי והשירותים הניתנים ועד לתשתית המיקום ומספר חדרי השינה, ודאו שהמודעה שלכם מספקת בהירות נחוצה על הפרויקט, כך שללקוחות הממוקדים שלכם תהיה סיבה מצויינת ללחוץ עליהם. אם הם אכן לקוחות יעד איכותיים.

לסיכום, שיפור איכות הלידים היא אחד האתגרים הגדולים ביותר

שעומדים בפני משווקים דיגיטליים בימינו. אם תשקיעו מחשבה בפיתוח משפכי שיווק שמובילים להמרה על ידי כך שתבשלו את הלקוח בהליך מדורג עד לשלב המכירה. אין קיצורי דרך בעניין הזה. משווקים שמעדיפים קיצורי דרך מגלים שהם מקבלים לידים קרים שאי אפשר להמיר אותם. כדי ליצור לידים חמים ולהגביר את המכירות שלכם, תצטרכו לעקוב אחר ההמלצות שלנו ולבנות מהלך שיווקי עם פוטנציאל המרה גבוה. רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו.

דו״ח הוקינג דיגיטל

מתנה! בדיקת נכסים בדיגיטל
לשיפור הרווחיות,
ללא עלות. צרו קשר בווטסאפ עכשיו
דוח הוקינג דיגיטל

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות