למה הקמפיינים שלכם לא ממריאים בדיגיטל?

המהפכה הדיגיטלית שינתה את העולם במובנים רבים.

בקנדה כיום, למשל, יש יותר מ-35 מיליון משתמשי אינטרנט ו-84% מהמשתמשים הללו אוהבים לרכוש מוצרים ושירותים באינטרנט – בשנת 2022, ההערכה היא שיותר מ-50% ממשתמשי האינטרנט הקנדיים משקיעים יותר מ-10 שעות בשבוע בצריכת תוכן מקוון. אלו מספרים עצומים שמהווים בסיס חזק לשיווק דיגיטלי!

 

אנחנו רואים שיש פער הולך וגדל בין חברות שמבצעות אסטרטגיות וטקטיקות שיווק דיגיטליות לאלו שלא.

אנחנו קוראים לזה "הפער הדיגיטלי", שזה נושא שלא נדון בו במאמר הזה. אם זה ברור ששיווק דיגיטלי מוביל לשיפור ברווחיות, מדוע לא כל החברות דוחפות לפעילות דיגיטלית משמעותית, אלא מסתפקות בגיחות קצרות טווח? פה קמפיין, שם מודעה בגוגל, אולי פוסט קצר, אולי סרטון, אבל לא יותר מזה. זה בהחלט שווה דיון על ההתנגדויות שמונעות מעסקים לקפוץ למים ולהתחיל לבנות אסטרטגיה דיגיטלית ארוכת טווח.

התנגדות מספר 1: חוסר ידע בתחום ותחושת איום.

זה בהחלט נכון ששיווק דיגיטלי משכנע, אבל הוא גם מסובך וקשה להבנה. אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מוצלחת היא רב-ממדית וכוללת טקטיקות שאולי אינן הגיוניות בתחילה עבור אנשים מסוימים. למה צריך לכתוב בלוג או לייצר תוכן כדי למצוא אותו בגוגל? מה זה בדיוק SEO ואיך זה עובד? ה זה פיקסל? למה אני צריך להמשיך לעשות שינויים קטנים וחסרי משמעות לכאורה במבנה האתר שלי? למה אכפת לי מקישורים ומסמכות אתרים? מה זה קישורים ומהי סמכות האתר? למה אני צריך לייצר קמפיין כדי לבנות קהל? למה אני לא יכול למכור מייד? מה זה משפך שיווקי? למי הוא עוזר? למה אי אפשר פשוט לפנות לקהל שלי במודעה קצרה? למי שלא השקיע זמן במחשבות על הדברים האלה, כל זה עשוי להישמע כמו שפה זרה, וזה יכול להיות מאוד מאיים. לאנשים קל יותר לעשות את מה שהם תמיד עשו: לא לעסוק בשיווק דיגיטלי.

התנגדות מספר 2: ניסינו בעבר שיווק דיגיטלי, אבל זה לא עבד

אנחנו שומעים את זה הרבה וזו התנגדות שקשה לעבור אותה. למרבה הצער, תעשיית השיווק הדיגיטלי מלאה במומחים מזויפים ובמפעילים מפוקפקים. אני לגמרי מבין ומזדהה עם אנשים כשהם חולקים את החוויות שלהם. אם אדם נכווה על ידי משווק דיגיטלי בעבר, זה יכול להיות מאוד קשה בשבילו לתת אמון שוב. זה בהחלט מובן. מה שכן, השיווק הדיגיטלי עצמו השתנה הרבה והוא ממשיך להשתנות בקצב מהיר. מה שעבד או לא עבד בעבר יכול לעבוד או לא לעבוד היום – וזה מקשה הרבה יותר. מה שמעניין הוא שבמקרים רבים מאמצי השיווק הדיגיטליים אולי לא הניבו כי התקציבים היו קטנים מדי, חברות עזבו מוקדם מדי או שהציפיות לא נוהלו כראוי.

לדוגמה, עם פרסום חיפוש בתשלום בגוגל, המחירים למודעות נקבעים בסביבת מכירה פומבית תחרותית. אם התקציב שלכם לא מספיק, כמעט מובטח לכם להיכשל אז אתה באמת לא צריך לטרוח.

גם זו אשמת הסוכנות או המשווק הדיגיטלי; סוכנות מוכשרת יודעת מה התקציב צריך להיות בהתבסס על הנתונים הזמינים ולא תקלוט לקוח אלא אם כן היא מוכנה להשקיע כראוי בהתחשב בעלות הפרסום עבור אותו לקוח. ישנן בדרך כלל סיבות רבות לכך ששיווק דיגיטלי לא עבד בעבר, ורוב הזמן זה לא בגלל שהשיווק הדיגיטלי לא עובד. בלי קשר, אלה שניסו ונכשלו אינם מוכנים לנסות שוב.

התנגדות מספר 3: הצלחנו ללא שיווק דיגיטלי בעבר, אז למה שנעשה משהו אחרת?

זו התנגדות נפוצה מאוד. למרות שזה רלוונטי לחברות מסוימות, המציאות היא שמה שעבד טוב בעבר לא יעבוד יותר מדי בעתיד. כשאנשים מדברים על ההתנגדות הזו, הם גם אומרים שהם צריכים למצוא לקוחות חדשים. אז, בעוד שהרבה אנשים יגידו משהו כזה לסוכנות שיווק דיגיטלית, הם גם מדברים עם סוכנות שיווק דיגיטלית מסיבה כלשהי. בעיני, ההתנגדות הזו תמיד מרגישה כמו אתגר שהלקוח הפוטנציאלי זורק לשם כדי לחפש אישור לגבי מה שהבטן שלו אומרת להם: הם צריכים לעשות משהו אחרת.

המהפכה הדיגיטלית הסיטה לחלוטין את הכוח מהמוכר לכיוון הקונה. כיום, הקונה של כמעט כל מוצר ושירות זמין יכול להיכנס לאינטרנט, לבצע מחקר משלו ולעבור בין 75% ל-100% מהמסע הלקוח מבלי לדבר עם איש מכירות. זה הפך להיות תפקידן של חברות לעבור ממכירת מוצרים ושירותים לסיוע לקונים לקנות את המוצרים והשירותים שלהם באינטרנט. בזמן שמספר הולך וגדל של חברות מבינות את הדינמיקה החדשה הזו, עדיין יותר חברות בוחרות להתעלם מהמציאות הזו וזה עולה להן נתח שוק. לא להיות פסימי או שלילי, אבל החברות ששומרות על סוג כזה של חשיבה לא יכולות לשרוד לטווח ארוך. בלי קשר, יש מספר לא מבוטל של עסקים שמחזיקים בנימוק הזה ואינם עוסקים בשיווק דיגיטלי כתוצאה מכך.

התנגדות מספר 4:  מעולם לא עשינו שיווק כחברה, אז למה שנתחיל בשיווק דיגיטלי עכשיו?

ההתנגדות הזו היא אחת המעניינות ביותר מכיוון שהיא כל כך לא נכונה בעליל. זו התנגדות שאנחנו מקבלים הכי הרבה מאנשים שמנהלים חברה מצליחה במשך תקופה – ולדעתנו הם שכחו כמה מאמץ הם השקיעו בשיווק בימיה הראשונים. המציאות היא שיש הבדל עצום בין שיווק לפרסום ולמרות שזה נכון שחברות רבות לא עסקו בפרסום, כל חברה שהייתה קיימת בהחלט עסקה בשיווק, בין אם הם יודעים את זה או לא. אולי זה מסתכם איך אנשים מגדירים שיווק. מבחינתנו, שיווק הוא כל מה שחברה עושה, איך הם מתייחסים ללקוחות, איך הם מגיעים למחירים, איך הם מוציאים חשבוניות, איך הם מפרסמים כדי לוודא שאנשים יכולים למצוא אותם ועוד הרבה יותר.

בסביבה הדיגיטלית של היום, זה בעצם תפקיד הרבה יותר חשוב. שיווק דיגיטלי עוסק כעת לא רק בחיפוש מקוון, אלא בעובדה שכל נקודת מגע עם לקוח היא הזדמנות לעשות רושם, לזכות בנאמנות רבה יותר ולהפוך לקוח גדול למעריץ נלהב. קשר פוטנציאלי או מעורבות לקוח מתחיל בדרך כלל באינטרנט, לעתים קרובות באתר, בבלוג או בערוץ המדיה החברתית של החברה, והוא ממשיך משם. בעוד שחברות משתמשות בכך לפעמים כסיבה שלהן לא לעסוק בשיווק דיגיטלי, סביר להניח שההתנגדות הזו היא יותר מסך עשן מאשר התנגדות אמיתית. (וסביר יותר שהסיבה האמיתית היא אחת מאלה שפירטנו כאן.)

התנגדות מספר 5: מה אם נשקיע בדיגיטל וזה לא יצליח?

הפחד לקבל החלטה גרועה הוא אולי אחת ההתנגדויות החזקות והרלוונטיות ביותר שאנחנו שומעים כשזה מגיע לקפיצה לעולם השיווק הדיגיטלי. ההתנגדות הזו גם קשורה באופן הדוק ביותר להתנגדות מס' 1: אנשים לא מבינים אותה ומוצאים אותה מאיימת. זה יכול להיות מחסום קשה עבור סוכנות שיווק דיגיטלית מכיוון שכמה מאסטרטגיות השיווק הדיגיטלי היעילות ביותר – בעיקר שיווק תוכן ו-SEO – יכול לקחת זמן לא מבוטל כדי להפיק תוצאות משמעותיות, אבל כשהן מתחילות לייצר, התוצאות הללו יכולות להיות גיים צ'יינג'ר. הפתרון לאתגר הזה הוא פיתוח אסטרטגיית שיווק דיגיטלית הכוללת גם טקטיקות לטווח קצר וגם טקטיקות לטווח ארוך. אבל יש כאן בעיה שעבודה על טקטיקות לטווח הקצר והארוך דורשת אפילו יותר השקעה, מה שיוצר מכשול גדול עוד יותר כדי להתחיל! זו יכולה להיות חידה אמיתית וברירת המחדל הקלה היא פשוט לא להתאמץ. עד שהמשבר הגדול פוקד את החברה. אבל אז זה מאוחר מדי.

הדרך היחידה שבה נוכל לעבור את ההתנגדות היא לעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלנו לחשוב על השאלה האלטרנטיבית: מה יקרה אם לא תבצעו השקעה והצמיחה של החברה שלכם תיעצר או לחילופין, במצב גרוע יותר תקלעו להפסדים בגלל פעילות של המתחרים.

עם המציאות הזו, אנחנו בהחלט מבינים מדוע חברות מסוימות מחליטות לא להשקיע בשיווק דיגיטלי. אבל אנחנו יכולים לראות פער הולך וגדל בין חברות שמשקיעות בשיווק דיגיטלי לאלו שלא. הנתונים התחרותיים מראים שהפער ההולך וגדל הזה משכנע בדיוק כמו הנתונים על האופן שבו אנחנו מזהים שינויים משמעותיים בהרגלי הקניה של צרכנים באינטרנט. זה רק הולך וגדל. וכל חברה שרוצה להמשיך לצמוח. חייבת להיות שם.

רוצים לשפר רווחיות בדיגיטל? דברו איתנו.

אדם ממוצע מבלה באינטרנט 147 דקות ביום זה בהחלט הרבה

יש לכם חנויות מקוונות? קבלו טקטיקות אפקטיביות להציג את המוצרים

אם חשבון Google Ads מנוהל באופן אופטימלי הוא יכול להביא

2023 – אין עסק או חברה שלא נמצאים באינטרנט. חלק

תפריט נגישות